گفتیم کرکره برقی با  انواع مختلفی دارند و با توجه کردن به نکاتی مثل: متناسب بودن کرکره با ابعاد محل نصب، میزان تردد در ناحیه و موارد این چنینی، می توان بهترین نوع را انتخاب کرد. اما اگر درصورتی که مشکلی برای موتور کرکره بوجود آمد، راه چاره چیست؟ تعمیرات موتور کرکره برقی به چه صورتی است؟ چگونه مطمئن ترین جا را انتخاب کنیم؟ در ادامه با متین هوشمند همراه باشید تا اطلاعات کامل تری را کسب کنید.

مشکلات و راه حل های تعمیرات موتور کرکره

تعمیرات موتور کرکره

  • سر و صدای بالا هنگام باز و بسته شدن

ممکن است در هنگام نصب، کرکره برقی هیچ صدای آزار دهنده ای را از خودش نمایش ندهد. اما در بعضی موارد احتمال این وجود دارد که چند روز بعد سر و صدای بلندی از خودش بدهد. اگر موتور کرکره به درستی نصب نشود، یا اینکار با عجله انجام شود، این مشکل بوجود می آید.

راه حل: برای رفع این مشکل باید ابتدا به تراز بودن موتور کرکره دقت کرد و سپس از طریق رگلاژ کردن اقدام به تعمیرات موتور کرکره برقی کرد. بهتر است کل موتور جدا شود و دوباره تنظیم و نصب شود.

مطلب پیشنهادی: فروش کرکره برقی

  • مشکل در باز شدن درب کرکره (بالا رفتن)

موتور کرکره برقی انواع مختلفی دارد مانند: موتور توبلار و ساید. که هرکدام بسته به شرایط و نیاز شخص انتخاب می شود. این ایراد، هنگام استفاده از موتور کرکره اشتباه، نوسانات برق و موارد دیگر بوجود می آید.

راه حل: قبل از نصب موتور کرکره، از نوع آن مطمئن شوید. اگر نوسانات برق باعث و بانی این مشکل بودند، بهتر است برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کرکره، موتور را جدا کرده، آنرا تعمیر کرده و دوباره نصب کنید. تعمیرات موتور کرکره برقی نیازمند تخصص می باشد و سعی نکنید خودتان اقدام به برطرف کردن مشکل کنید!

مطلب پیشنهادی: حفاظ کرکره برقی

پیشگیری از تعمیرات موتور کرکره

  • مشکل داشتن در هنگام استفاده از دستی کرکره برقی

گاهی ممکن است برای شما پیش آمده باشد که، به دلایلی مجبور باشید، درب کرکره برقی را به صورت دستی نیز، باز کنید. ولی در هنگام باز کردن درب کرکره برقی، دچار مشکلاتی شوید. و آن را با سختی نیز، باز و بسته کنید.

دلیل بوجود آمدن این مشکل، هم‌تراز نبودن کرکره برقی می‌باشد، که پارامترهای مختلفی از جمله؛ وزن، فشار، تعداد باز و بسته شدن درب نیز، در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود.

راه حل: با تراز شدن درست درب کرکره برقی، این مشکل را می‌توانید، برطرف کنید.

  • تنظیم نبودن سرعت باز و بسته شدن درب

تنظیم شدن سرعت باز و بسته شدن درب کرکره برقی، وظیفه‌ی برد آن است. اگر هنگام کار کردن با کرکره برقی، متوجه تنظیم نبودن سرعت باز و بسته شدن درب شدید،، به احتمال زیادی، بُرد کرکره برقی نیز، دچار مشکل شده است و به تعمیر نیاز دارد.

راه حل: بررسی کردن بُرد و تعمیر کردن آن

نکات مهم هنگام استفاده از موتور کرکره برقی

نظافت کردن و روغن کاری موتور کرکره برقی باید به صورت دوره‌ای نیز، انجام شود، زیرا باعث طولانی‌تر‌شدن عمر موتور کرکره برقی، می‌تواند بشود. و از خراب شدن دوباره‌ی آن، جلوگیری می‌کند.
اما اگر موتور کرکره برقی دچار مشکل شد و متوجه شدید که نیاز به تعمیرات دارد، حتماً از تکنسین‌های متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

هرگز در هنگام حرکت کردن کرکره برقی، زیر آن قرار نگیرید

زمانی که کرکره برقی در حال باز و بسته شدن می‌باشد، به هیچ عنوان زیر آن واینستید. به ویژه، کودکان خود را از آن محل دور کنید. البته کرکره برقی دارای سنسورهای قوی نیز، می‌باشد و اهنگام وقوع چنین حادثه‌ای، بسیار کم می‌باشد. اما ممکن است به دلیل مشکل خرابی کرکره برقی ،‌ فنرهای آن و یا مکانیزم های ایمنی کرکره برقی دچار مشکل شده باشد و شما نیز به دلایل مختلف متوجه این اتفاق نشده باشید. بنابراین اگر کوچکترین نشانه ‌ای از خرابی کرکره برقی را مشاهده کردید، سریعاً اقدام به تعمیر کرکره برقی و یا تعمیرات موتور کرکره برقی نمایید.

مزایا و معایب تعمیر کرکره برقی

از مزایای تعمیر کرکره برقی می‌توان به، هزینه پایین آن نسبت به تعویض کردن آن نیز، اشاره کرد ولی معایب آن این است که، برخلأف جک پارکینگ که امکان بسته شدن درب تا زمانی که امکان تعمیر آن وجود دارد، تعمیر کرکره برقی زمان ببرد و ممکن است که کرکره قابل استفاده کردن نباشد.

بیشتر بخوانید: مشکلات کرکره برقی

پیشگیری از تعمیرات موتور کرکره برقی

با انجام موارد زیر شما نه تنها می توانید از خرابی موتور کرکره جلوگیری کنید، بلکه در مدیریت هزینه هم صرفه جویی می کنید.

  • امنیت کرکره

به دلیل اینکه اینگونه درب ها برقی می باشند باید از امنیت آن ها اطمینان خاطر کسب کرد. قطعه ای وجود دارد به اسم چشم ایمنی، وظیفه آن این است که اگر جسمی به درب نزدیک می شود سریعا از آن فاصله بگیرد تا با آن برخورد نکند.

  • روغن کاری

راحت ترین و تاثیر گذارترین روش، استفاده از روغن در موتور کرکره می باشد. با روغنکاری می توان از فرسایش و خوردگی قطعات موتور جلوگیری کرد. یکی از روش های روغن کاری، استفاده از اسپری روغن می باشد که با توجه به اینکه قطعات میزان روغنکاری متفاوتی دارند، می تواند گزینه مناسبی برای انجام این کار باشد.

جمع بندی

برای تعمیرات کرکره برقی در تهران ، مکان های زیادی وجود دارند. ولی باید جایی را انتخاب کردن که در این زمنیه علاوه بر تخصص، دارای تجربه کاری نیز باشند. شرکت متین هوشمند با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمنیه تولید و تعمیرات کرکره برقی، سایبان، درب اتوماتیک و غیره، همراه در تلاش برای جذب رضایت مشتری می باشد.

سوالات متداول

چه مراحلی را باید برای تعمیر موتور کرکره برقی دنبال کنیم؟

بررسی و تشخیص مشکل، بررسی تغذیه برق، تعمیر یا .تعویض قطعات، آزمایش و تنظیم، تست و اعتبارسنجی

چگونه می ‌توان از خرابی‌ های ممکن در موتور کرکره برقی جلوگیری کرد؟

نگهداری و تمیزکاری منظم، اصلاح مشکلات به محض شناسایی، عدم اعمال نیروهای غیرعادی، استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۸ دیدگاه

    • سلام و درود. بهترن روغن برای روغن کاری موتور یا دیگر قطعات کرکره برقی روغن های لیتیوم یا سیلیکون است.

    • سلام دوست عزیز. ممنون
      بله شما با برقراری ارتباط با همکاران ما، می توانید مجرب ترین تعمیرکارهای ما را در محل خود، داشته باشید.

  • سلام
    موتور کرکره برقی من ایراد پیدا کرده روغن کاریش هم کردم ولی هنوز صدا میده. یکی به من گفت مشکل از موتورشه. بخوام موتور جدید بندازم میتونم ازشما کمک بگیرم؟

    • سلام و وقت بخیر
      دوست عزیز اول پیشنهاد می کنیم که با همکاران ما تماس بگیرید تا از خراب بودن موتور کرکره برقی مطمئن شوید. امکانش هست که موتور کرکره شما ایرادی نداشته باشد. اما اگر که مشکل از موتور باشه، بله ما انواع موتور ساید، توبلار و سانترال رو داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *