جک آرام بند

نحوه انتخاب و خرید جک آرام بند و نکاتی برای نصب و راه اندازی در سایت متین هوشمند لیست محصولات مشابه موجود است.


یکی از وسایل ضروری برای ساختمان، جک آرام بند درب است. کج‌های آرام بند متناسب با وزن، ابعاد و متریال ساخت درب انتخاب می‌شود. جک آرام بند سه زمانه معمولاً برای درب‌های سنگین‌تر استفاده می‌شود تا بتواند با قدرت بیشتری از سرعت و شدت بسته شدن درب جلوگیری کند. برای درب‌های شیشه‌ای هم امکان نصب این دستگاه وجود دارد. علاوه بر اینکه سرعت و شدت درب کنترل می‌شود، احتمال شکستن درب‌های شیشه‌ای را به صفر می‌رساند.

خرید از فروشگاه‌های آنلاین بهترین گزینه است تا جک را با قیمت مناسب‌تری انتخاب کنید. در ادامه این مقاله از متین هوشمند به بررسی ویژگی‌ها و روش نصب آن می‌پردازیم.

انواع جک آرام بند ورودی

درب‌های ورودی که به صورت اتوماتیک بسته می‌شوند، دارای قطعه‌ای به نام جک آرام بند درب ورودی است. این وسیله انواع مختلفی دارد که با توجه به وزن درب و نوع عملکرد آن تقسیم بندی شدند. درب شیشه ای اتوماتیک یکی از روش‌های افزایش امنیت ساختمان به شمار می‌رود.

در صورتی که جک درب ورودی ساختمان دچار اختلال عملکرد شود، مانع بسته شدن درب شده و از نظر امنیتی مشکلاتی را بوجود می‌آورد. برای انتخاب کالای مناسب، به اطلاعاتی در مورد قیمت، نحوه کارکرد و نحوه خرید و فروش از فروشگاه‌های آنلاین نیاز دارید.

انواع جک آرام بند درب را در زیر نام بردیم:

  1. سه زمانه
  2. تک زمانه
  3. دو زمانه

جک آرام بند سه زمانه

جک آرام بند سه زمانه

جک آرام بند سه زمانه (سه سرعته) یکی از رایج‌ترین انواع آرام بند است. مهمترین ویژگی این نوع جک، جلوگیری از شدت ضربه هنگام بسته شد درب‌ها است. همانطور که می دانید از درب اتوماتیک شیشه ای برای جلوگیری از شدت بسته شدن درب، باز ماندن سهوا درب و رفع صدای مزاحم، کوبیده شدن درب استفاده می‌شود. جک آرام بند سه سرعته هنگام بسته شدن، سه بار مکث می کند که باعث کاهش سرعت می‌شود. معمولا برای درب‌های چوبی و آهنی با وزن بالا از این مدل جک استفاده می‌کنند. با توجه به موارد گفته شده، جنس درب در انتخاب جک مناسب موثر خواهد بود.

جک آرام بند انواع دیگری دارد که با توجه به وزن و سرعت بسته شدن درب انتخاب و نصب می‌شود. دیگر انواع این محصول به شرح زیر است:

جک آرام بند تک زمانه

این مدل جک معمولا برای درب‌های سبک انتخاب می‌شوند. شیوه عملکرد آن، به گونه‌ای تعریف شده است که درب بدون توقف بسته شود. با این شرایط اگر از این جک برای درب‌های سنگین استفاده کنید، علاوه بر افزایش شدت بسته شدن درب، صدای مزاحم بیشتری را تولید می کند.

جک آرام بند دو زمانه

برای درب‌هایی وزن متوسط دارند، استفاده از جک دو زمانه مانعی ندارد. با نصب این مدل جک آرام بند ورودی روی درب، هنگام بسته شدن، دو بار درب توقف خواهد داشت. این جک درب را در دو حرک می‌بندد.

روش نصب جک آرام بند درب

نصب جک آرام بند درب باید توسط متخصصان فنی انجام شود. اگر شما از متخصصان فنی نصب جک درب هستید، در این بخش اطلاعات و نکات مهم هنگام نصب را شرح می‌دهیم. نصب جک هیدرولیکی همیشه بالای درب قرار می‌گیرد و به چارچوب در متصل می‌شود. اگر با جکی روبرو شدید که عملکرد آن دچار مشکل شده است، باید دوباره تنظیم شود. برای نصب به قطعات پیچ تنظیم سرعت، پیچ آلن، قطعات مربوط به بازوی دستگاه و پیچ تنظیم نیاز داریم.

برای تنظیم محدوده حرکتی و سرعت بسته شدن درب باید پیچ مربوط به سرعت را به درستی تنظیم کنید. برای اینکه جک متناسب با وزن درب کار کند از پیچ آلن استفاده می‌کنند. افزایش یا کاهش قدرت فنر توسط پیچ آلن انجام می‌شود که قدرت عملکرد دستگاه را کنترل می‌کند.

روش نصب جک آرام بندنکات مهم در نصب جک آرام بند درب

با توجه به اینکه برای نصب جک آرام بند درب باید از کارشناسان فنی کمک بگیرید، در بسیاری از مقاله‌ها به این نکات پرداخته نشده‌است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این نکات را بدانید تا زمانی که نصاب اعزام شد، در مورد روند کاری او اطلاعات کامل داشته باشید. به طور کلی سوراخ‌هایی روی درب ایجاد می‌شود که محل اتصال جک خواهد بود. خریدار باید اطلاعات وزن و ابعاد درب را دقیق اعلام کند تا تنظیم فنر متناسب با ویژگی‌های حقیقی انجام شود.

نکته مهم در این مورد، سلامت درب است که هنگام نصب جک، دچار مشکل نشود. در ادامه به برخی از این نکات اشاره کردیم …

  1. متریال ساخت و وزن درب را در نظر داشته باشید.
  2. وضعیت سلامت درب بررسی کنید.
  3. بخش مورد نظر برای نصب درب را علامت گذاری کنید.
  4. دستگاه دریل نیاز دارید تا قسمت‌های علامت گذاری را سوراخ کنید.
  5. بازوی اصلی که در بالای جک آرام بند قراردارد را نصب کنید.
  6. دیگر بازوها را بهم متصل کنید.
  7. تنظیم یا رگلاژ قدرت فنر با توجه به وزن درب تنظیم کنید.
  8. برای کاهش یا افزایش شدت درب، سرعت آرمبند را تنظیم کنید.

جک آرام بند شیشه

جک آرام بند شیشه ای مانند دیگر انواع این دستگاه، برای کنترل سرعت و شدت بسته شدن درب استفاده می‌شود. تفاوت کرکره برقی و جک پارکینگ اصلی در جنس درب است. برای درب‌هایی که از شیشه ساخته شدند، مانند درب‌های دیگر قابلیت نصب و راه اندازی آرام بند را دارند. این وسیله بر روی درب‌های شیشه‌ای، مانع باز ماندن درب و سهولت در بسته شدن آن می‌شود. یکی از مشکلاتی که هنگام بسته شدن درب‌ها وجود دارد، میزان شدت و سرعت است.

در مورد درب‌های چوبی یا فلزی، تنها باعث ایجاد صدای مزاحم می‌شود اما احتمال شکستن درب‌های شیشه وجود دارد. بنابراین، ضرورت نصب جک آرام بند درب شیشه نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است.

نحوه تنظیم جک آرام بند

جک آرام بند درب آهنی سنگین

بهترین مدل از جک آرام درب آهنی سنگین باید تمام ویژگی‌ها و استانداردهای خریدار را داشته باشد. به بیان دیگر پیش از انتخاب و خرید این کالا باید ابعاد و وزن کالای خود را برآورد کرده باشید. جک‌ها در قسمت بالا درب نصب می‌شوند تا سرعت یا شدت بسته شدن درب را کنترل کند. با توجه به وزن درب باید جک مناسب را انتخاب کنید که برای درب آهنی سنگین، قطعا این وسیله باید قدرت بیشتری داشته باشد. ابعاد درب با توجه به اینکه هرچقدر درب بزرگتر باشد، وزن بیشتری هم خواهد داشت، یکی از پارامترهای مهم به شمار می‌آید.

نحوه تنظیم و نصب آرام بند درب آهنی

برای تنظیم جک آرام بند باید پیچ‌هایی که پشت جک قرار گرفته را تنظیم  کنید. معمولا ۲ پیچ در قسمت پشتی جک قرار دارد که S و C نام دارند. این دو پیچ بر سرعت بسته شدن درب تاثیر دارد. روش تنظیم سرعت با تنظیم زاویه باز شدن درب انجام می‌شود. به بیان دیگر با تنظیم زاویه باز شدن درب، این شرایط را ایجاد می‌کنید که درب بیشتر از زاویه مورد نظر باز شود، با سرعت کنترل شده‌تر و سنگین‌تر بسته خواهد شد. هرچقدر زاویه باز شدن کمتر باشد، درب با صدای کمتر، آرام‌تر و سنگین‌تر بسته می‌شود. کمترین زاویه‌ای که برای دستگاه، ۱۵ درجه است.

قیمت (هزینه) جک آرام بند

قیمت جک آرم بند درب به عوامل بسیاری بستگی دارد، یکی از مهمترین عوامل، وزن و متریال ساخت درب است. هرچقدر درب سنگین‌تر باشد، هزینه جک آرام بند هم بیشتر خواهد شد. جک‌های آرام بند برای کنترل سرعت و شدت بسته شدن درب طراحی شدند، به همین دلیل هرچقدر درب سنگین تر باشد، جک به تجهیزات قوی‌تری نیاز دارد.

معمولاً خرید آنلاین جک آرام بند مانند هر محصول دیگری، قیمت مناسب‌تری خواهد داشت. علاوه بر اینکه باعث کاهش قیمت جک درب پارکینگ دستگاه می‌شود، امکان انتخاب متخصصان فنی برای نصب با قیمت مناسب و کیفیت بالا وجود دارد. با انتخاب فروشگاه آنلاین معتبر می‌توانید با اطمینان برای انتخاب و خرید کالا اقدام کنید.

جمع بندی و سوالات متداول درباره جک آرام بند

چطور جک آرام بند مناسب را بخریم؟

برای خرید جک آرام بند مناسب، می‌توانید، عکس درب را برای متخصصان فنی (نصاب) ارسال کنید و ابعاد را بگویید، حدود وزن و اینکه جک آرام بند مناسب با وزن را به شما می‌گوییم.

جک آرام بند سه زمانه برای در چوبی مناسب است؟

جک آرام بند سه زمانه معمولا برای درب‌های سنگین انتخاب می‌شوند. جنس و متریال ساخت درب اگر چوبی باشد، جک آرام بند دو زمانه و سه زمانه مناسب است.

در این مقاله به بررسی کاربر و عملکرد جک آرم بند پرداختیم. از جمله مزایای نصب این دستگاه را کاهش سرعت و شدت بسته شدن درب نام بردیم. به عوامل موثر در انتخاب مدل جک درب ورودی پرداختیم که نهایتاً ۳ دسته بندی تک زمانه، ۲زمانه یا ۲ سرعت و سه زمانه بود که باید متناسب با وزن، ابعاد و متریال ساخت درب باشد. برای متخصصان فنی، چندنکته در مورد نصب جک بر روی درب را شرح دادیم. قیمت دستگاه را ارزیابی کردیم که پیشنهاد ما برای کاهش قیمت، خرید از فروشگاه آنلاین بود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *