درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اتوماتیک اسلایدینگ نسل جدید انواع درب شیشه ای اتوماتیک است. از این مدل درب‌های کشویی، بیشتر در اماکن شلوغ و پرتردد استفاده می‌شود. حال پیش از آنکه بخواهیم راجع به این مدل از درب اتوماتیک شیشه ای توضیحاتی به شما شرح دهیم، لازم می‌دانیم تا شما را با متین هوشمند و خدمات آن آشنا کنیم!

مجموعه ما بیش از ۱۰ است که در زمینه تولید و فروش انواع سایبان برقی، کرکره برقی و درب اتوماتیک شیشه ای (تلسکوپی و کشویی) فعالیت می‌کند و طی این دوره توانسته است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه داده و از طرفی، محصولاتی که تولید می‌کند، همواره مورد رضایت خریداران باشد.

لازم به ذکر است، متین هوشمند خدمات نصب و تعمیر محصولاتی که ذکر کرده‌ایم را نیز توسط بهترین و زبده‌ترین متخصصان انجام می‌دهد. شما عزیزان جهت دریافت مشاوره‌های لازم و یا خرید محصول مدنطرتان به صورت سفارشی‌سازی شده، می‌توانید با شماره تلفن‌هایی که در زیر ذکر شده است، با همکاران ما تماس حاصل کنید:

۰۹۱۲۳۰۱۸۹۸۶ – ۰۲۱۵۵۴۴۹۱۰۰

حال در ادامه قصد داریم تا به معرفی و بررسی کامل درب اتوماتیک اسلایدینگ یا کشویی، که یکی از محصولات متین هوشمند است، بپردازیم.

انواع درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اتوماتیک اسلایدینگ در دو نوع یک طرفه و دو طرفه به بازار عرضه شده‌اند. به این نوع درب‌ها چهار لت یا دولت هم می‌گویند. تفاوت این دو به لنگه‌های درب باز می‌گردد؛ در مدل یک طرفه، یک لنگه درب متحرک است و به صورت اتوماتیک کشویی باز و بسته می‌شود.

 لنگه دیگر درب ثابت است و حرکتی ندارد. شما به انتخاب خود می‌توانید تصمیم بگیرید لنگه ثابت درب، در کدام سمت قرار گیرد. عرضی که برای درب اتوماتیک اسلایدینگ یک طرفه در نظر گرفته می‌شود، معمولا بین ۷۰ سانتی متر تا دو متر و خورده‌ای است. درب اتوماتیک اسلایدینگ دو طرفه، ۴ لنگه یا ۴ لت در مکان مورد نظر نصب می‌شود که دو لنگه متصل شده به دیوار، ثابت هستند. عرض و طول محل نصب حتما باید اندازه گیری شود تا هنگام نصب با مشکل مواجه نشویم.

درب اتوماتیک اسلایدینگ 4 لت

اما به طور کلی عرضی که برای ورودی ای نوع درب اتوماتیک در نظر گرفته می‌شود، ۷۰ سانتی متر تا سه متر و خورده‌ای می‌باشد. همچنین طول یا ارتفاع استاندارد برای درب شیشه ای اتوماتیک ۲ متر و چهل سانت می باشد. یک نوع درب اتوماتیک اسلایدینگ تک لت هم وجود دارد که در مکان‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و فقط یک لنگه درب نصب می‌شود؛ این لنگه درب متحرک است.

از درب اتوماتیک اسلایدینگ در کجاها استفاده می شود؟

درب شیشه ای اسلایدینگ یک جایگزین مناسب برای درب های سنتی باز شو است و در بسیاری از مکان‌ها، به خصوص در مکان های با کمبود فضا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع درب‌ها به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، برای مکان‌هایی با تردد پر و یا تردد درب‍‌های همزمان به دلیل استفاده از روشنایی طبیعی، مناسب هستند. برخی از جاهایی که درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ در آنجا استفاده می‌شوند، عبارتند از:

تجاری

در مغازه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های تجاری، درب‌های شیشه ای اسلایدینگ برای جلب توجه مشتریان و ایجاد دید بیشتر به داخل فروشگاه استفاده می‌شوند. این نوع درب‌ها معمولاً با حسگرهای حرکتی و تایمر های مجهز شده‌اند تا در زمان‌هایی که تردد کم است، بسته باشند و در زمان تردد زیاد باز شوند.

مسکونی

در منازل و ویلاها، درب های شیشه ای اسلایدینگ معمولاً به عنوان درب‌های فضاهای باز مانند تراس، باشگاه خانه، حیاط و حومه باغ استفاده می‌شوند. این نوع درب‌ها به دلیل طراحی زیبا و قابلیت ایجاد اتصال بین داخل و خارج فضا، مناسب برای استفاده در مناطق با آب و هوای معتدل و چشم انداز زیبا هستند.

صنعتی

در کارخانه‌ها و انبارها، درب‌های شیشه ای اسلایدینگ برای جدا کردن فضاها و ایجاد تردد آسان برای نیروی کار استفاده می‌شوند. این نوع درب‌ها معمولاً با سیستم‌های اتوماتیک کنترل شده و با حسگرهای حرکتی مجهز شده‌اند تا در زمان ورود و خروج کالاها به طور اتوماتیک باز و بسته شوند.

مکان های عمومی

در ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی نیز از درب های شیشه ای اسلایدینگ استفاده می‌شود. این نوع درب‌ها قابلیت تردد بالا را دارند و به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند تا به مسافران و کالاها امکان ورود و خروج آسان را فراهم کنند. همچنین، این درب ها معمولاً با حسگرهای حرکتی و سیستم های امنیتی مجهز شده‌اند تا هرگونه خطری برای مسافران را به حداقل برسانند.

مطلب پیشنهادی: گاهی اوقات نیاز است که به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای بپردازید، اما ممکن است که ندانید چگونه باید آن را انجام دهید، بدین ترتیب می‌توانید با خواندن این مقاله، درب اتوماتیک شیشه ای خود را تعمیر کنید.

مزایای درب‌ اتوماتیک اسلایدینگ

مزایای درب‌ اتوماتیک اسلایدینگ

در دنیای امروز، در بسیاری از اماکن و مراکز پرتردد مانند؛ ادارات، اماکن تجاری و پاساژها، استفاده از درب اتوماتیک اسلایدینگ شیشه ای نیز، افزایش یافته است. استفاده کردن از درب اسلایدینگ یا درب اتوماتیک کشویی مزایایی به همراه دارد. در ادامه به برخی از مزایای این درب، اشاره می‌شود:

  • ظاهر زیبا و مدرن
  • استفاده از کمترین فضای ممکن
  • رفت و آمد آسان برای افراد، به خصوص افرادی که معلولیت جسمی دارند.
  • کاهش اتلاف انرژی
  • افزایش ایمنی ساختمان
  • جلوگیری از ورود آلودگی
  • امکان کنترل ورود و خروج
  • هزینه مناسب نسبت به سازه‌های دیگر با کاربرد مشابه
  • صدای کم و استهلاک پایین

مطلب پیشنهادی: گاهی اوقات ممکن است که، با مشکل لرزش درب اتوماتیک شیشه ای نیز مواجه شوید، بهتر است قبل از رودرو شدن با این مشکل مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

کاربرد درب شیشه ای اسلایدینگ

یکی از پرکاربردترین انواع درب‌های شیشه ای، درب شیشه ای اسلایدینگ یا کشویی است که در هر ساختمانی، وظیفه عملیات ورود و خروج را انجام می‌دهد. اما بیشترین کارایی درب شیشه ای اسلایدینگ، در مکان‌هایی است که در ادامه مقاله، به آن می‌پردازیم.

مکان‌هایی که در ورود و خروج افراد تناسبی وجود نداشته باشد

در اماکنی مانند رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و سالن‌های همایش که افراد هنگام ورود و خروج، با ازدحام جمعیت ممکن است روبرو شوند. در این شرایط درب شیشه ای اسلایدینگ، بسیار کاربردی واقع می‌شود که هم از ازدحام افراد در بخش خروجی جلوگیری کند و هم در تردد، به راحتی مشکل را حل کند.

مکان‌هایی که در آنجا دما در شبانه روز متفاوت است

مکان‌هایی که در آنجا دما در شبانه روز متفاوت است

در محیط‌هایی که در طول سال با تفاوت دمایی روبرو می‌شوند، استفاده کردن از درب شیشه ای اسلایدینگ برای ایجاد تعادل دما در این مکان، بسیار مناسب و کارآمد است. به صورتی که، در فصل‌های گرم و سرد سال از طریق باز و بسته نگه داشتن درب کشویی، دمای هوای داخل محل مورد نظر را، می‌توانید کنترل کنید.

این مورد بیشتر در تالارهای پذیرایی، سفره‌خانه‌ها و رستوران‌هایی که در خارج از شهر قرار دارند و دائماٌ با چالش تفاوت دما در یک شبانه روز روبرو هستند نیز، صدق می‌کند. در طول روز با باز گذاشتن درب‌های ورودی و خروجی درب شیشه ای اسلایدینگ، می‌توان تعادل مناسبی را از دما در محیط ایجاد کرد. البته در فصل تابستان، این فرآیند به صورت معکوس نیز، می‌تواند رخ دهد.

رنگ بندی درب اتوماتیک اسلایدینگ

اغلب فریم‌های درب اتوماتیک اسلایدینگ را از جنس آلومینیوم یا استیل در فرم‌های آنودایز و ساده، که بیشتر در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی به فروش می‌رسند و انتخاب می‌شوند. همچنین برای شیشه‌های درب اتوماتیک اسلایدینگ با ضخامت ۶ میلیمتر تا ۱۰ میلیمتر در رنگ‌های سفید، آبی، دودی و برنزی، در نظر گرفته می‌شود و نصب می‌شوند. 

مقاله پیشنهادی: تنظیمات درب شیشه ای برقی

مکان‌هایی که جابه‌جایی اشیا در آن زیاد انجام می‌شود

در مکان‌هایی مانند؛ نمایشگاه‌های مبلمان، نمایشگاه‌های اتومبیل، فروشگاه‌های لوازم خانگی و غیره، درب شیشه ای اسلایدینگ در آنها کاربرد بسیار زیادی دارد. از جمله عواملی که استفاده کردن از درب شیشه ای کشویی را در این مکان‌ها ایده آل می‌کند، جابجایی سخت اتومبیل‌ها، مبلمان و لوازم خانگی و کمبود فضا به دلیل محدودیت‌ها و هزینه‌های بالای فضای تجاری می باشد.

فضاهای آپارتمانی دارای چشم انداز مناسب

در آپارتمان‌ها و منازل مسکونی که در بالاترین طبقات قرار دارند، اغلب چشم اندازهای خیلی خوبی را به نمایش می‌گذارند. این گونه منازل به پشت بام‌هایی مجهز هستند که استفاده از درب‌های شیشه ای کشویی در آنها، باعث ایجاد یک نمای زیبا و شیک می‌شود. در فصل‌هایی که آب و هوای مطلوبی وجود دارد، با حرکت درب‌ها می‌توان، از فضای پشت بام برای استراحت کردن استفاده کرد.

در مجموع درب شیشه ای اسلایدینگ، به دلیل استفاده از شیشه سکوریت در ساختار آن، می‌توان گفت که در فصول سرد سال، مانند یک دیوار مقاوم در برابر نفوذ سرما عمل می‌کند و در فصول گرم، یک گزینه بسیار مفید برای رد و بدل کردن جریان هوا خواهد بود.

درب اتوماتیک اسلایدینگ دو طرفه

  • متراژ و ابعاد محل مورد نظر
  • میزان متریال برای ساخت که بستگی به همان ابعاد دارد.
  • ضخامت شیشه
  • وجود یا عدم وجود فریم / نوع فریم
  • قطعات مانند موتور، برد الکتریکی و غیره.

جمع بندی

در این مطلب سعی نمودیم تا اطلاعات کاملی در رابطه با درب اتوماتیک اسلایدینگ یا کشویی در اخیتارتان قرار دهیم. مباحثی مانند انواع این مدل درب، مزایا، انواع، ویژگی ها و کاربردهای توضیحاتی ذکر کرده‌ایم جهت آشنایی بیشتر با انواع درب‌های اتوماتیک و اطلاع از قیمت آن‌‎ها، با کارشناسان متین هوشمند در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا درب اتوماتیک اسلایدینگ نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند؟

بله، مانند هر سیستم مکانیکی و الکترونیکی، درب‌های اتوماتیک اسلایدینگ نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند تا از عملکرد مناسب و ایمنی آنها اطمینان حاصل شود. بررسی‌های معمول تعمیر و نگهداری باید توسط تکنسین‌های آموزش دیده برای بازرسی سنسورها، موتورها، مسیرها و سایر اجزاء انجام شود.

آیا درب‌های اتوماتیک اسلایدینگ کم مصرف هستند؟

درب‌های اتوماتیک در شرایط خاص می‌توانند نسبت به درب‌های دستی انرژی کارآمدتری داشته باشند. از آنجایی که آنها به سرعت باز و بسته می‌شوند، به حداقل رساندن مقدار هوای ورودی یا خروجی از ساختمان کمک می‌کنند، که می‌تواند با کاهش تلفات گرمایش یا سرمایش به صرفه جویی در انرژی کمک کند.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *