درب شیشه ای هوشمند گردان

درب ورودی هر مکانی با توجه به کاربری آنجا تعبیه می‌شود، با توجه به تعداد طبقات و مسکونی یا تجاری بودن ساختمان نوع ورودی نیز تغییر می‌کند. درب شیشه ای اتوماتیک هوشمند گردان بیشتر برای فضا‌هایی استفاده می‌شود، که ورودی بالا دارند و می‌خواهند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. به علت داشتن یک موتور با قدرت و گزینه‌هایی که دارد از لوکس‌ترین و گران‌ ترین درب‌های اتوماتیک به شمار می‌آید.

چگونگی عملکرد درب شیشه ای هوشمند گردان

سیستم درب اتوماتیک شیشه ای گردان به این صورت است که در عین حال که فضا را بسته نگه می‌دارد ورود و خروج از آن نیز امکان پذیر می‌باشد، همچنین تعداد زیادی از افراد بدون اینکه با یکدیگر برخورد کنند از آن به راحتی عبور می‌کنند. 

برای ورود و خروج از درب اتوماتیک شیشه ای چرخشی نیازی به استفاده از دست نیست چرا که این در همیشه در حال حرکت است و فقط کافی است شما در بین فضای خالی همزمان با درب حرکت کنید تا به داخل یا خارج از محیط هدایت شوید. 

درب شیشه ای هوشمند گردان

دو نوع درب شیشه ای هوشمند گردان وجود دارد:

  • درب اتوماتیک شیشه ای چرخشی بر حسب وزن: در این نوع درب سیستم بر اساس وزن وارد شده شروع به حرکت می‌کند.
  • درب اتوماتیک شیشه ای گردان بر حسب حسگرهای فعال: این حسگرها معمولا بعد از اینکه تشخیص دهند شما می‌خواهید از درب عبور کنید سرعت شما را نیز سنجیده و با شما شروع به حرکت می‌کند.

ویژگی‌های درب شیشه ای هوشمند چرخشی

  1. زیبایی و در عین حال سادگی 
  2. جلوگیری از عبور گرما و سرما و گرد و غبار 
  3. عبور همزمان بدون احتمال برخورد
  4. کنترل هوشمند
  5. ورود و خروج بدون نیاز به استفاده از دست
  6. عبور و مرور بدون ایجاد سر و صدا
  7. تردد نامحدود

مکانیزم درب شیشه ای هوشمند گردان

بیشتر درب اتوماتیک شیشه ای گردان از یک استوانه تشکیل شده که جنس آن از شیشه است که به صورت گرد می‌باشد. سه لنگه درب متحرک که با زاویه ۹۰ درجه به هم وصل شده‌اند، این سه پره متحرک به یک استوانه متصل می‌شوند که مرکز آن‌ها است و یک شکل منشور مانند به آن می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: مشکلات کرکره برقی

نحوه حرکت درب شیشه ای هوشمند چرخشی

درب شیشه ای هوشمند گردان از چند پره تشکیل می‌شود که با توجه به کاربری این تعداد از ۲ پره شروع و به ۴ پره ختم می‌شود. برای مکان‌هایی که ورودی بالایی دارند مانند بیمارستان‌ها می‌توان از ۲ عدد درب شیشه ای هوشمند گردان استفاده کرد. یک چشمی در بالای در وجود دارد که میزان سرعت کسانی که از آن عبور می‌کند را سنجیده و حرکت می‌کند، برای مکان‌هایی مانند خانه سالمندان و غیره این سرعت به صورت دستی تنظیم می‌شود.

درب شیشه ای هوشمند چرخشی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

همانطور که بالاتر گفتیم این نوع درب مناسب مکان‌هایی است که عبور و مرور در آن‌ها زیاد است و یا اختلاف بالایی بین دمای داخل و بیرون وجود دارد. فرض کنید در فصل زمستان در یک بیمارستان که طبیعتا تعداد افرادی که در رفت و آمد هستند بالاست همه در لابی منتظر نشسته اند اگر درب ورودی درب اتوماتیک چرخشی نباشد هر لحظه با ورورد و خروج افراد سرما نیز به داخل آمده و گرما خارج می‌شود. 

علاوه بر آن در بیمارستان‌ها به علت وجود بیماری و ویروس برخورد دست با درب ورودی ایجاد آلودگی و موجب پخش شدن ویروس می‌شود. درب شیشه ای هوشمند چرخشی مناسب فضاهایی همچون فرودگاه‌ها، فروشگاه، بیمارستان، هتل و مراکز اداری تجاری می‌باشد.

درب گردان شیشه ای هوشمند

کلام آخر

درب اتوماتیک شیشه ای گردان دارای یک موتور بسیار قوی می‌باشد، این درب می‌تواند شامل ۲ تا ۴ پره باشد و با اتصال به یک استوانه در مرکز پره‌ها شکل یک منشور را به خود می‌گیرد، همچنین درب شیشه ای هوشمند چرخشی با یک سیستم هوشمند در زمان معین حرکت شروع به حرکت می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز درب شیشه ای هوشمند چرخشی تردد همزمان چند نفر بدون برخورد با یکدیگر و جلوگیری از اتلاف انرژی مانند گرما، سرما و آلودگی است. 

درب شیشه ای هوشمند گردان اصولا برای فضاهای بزرگ و پر رفت و آمد مانند بیمارستان، بانک، مجتمع تجاری و غیره تعبیه می‌شود اگر می‌خواهید بدانید که این نوع ورودی برای فضای مورد نظر مناسب است یا خیر با همکاران ما در متین هوشمند در ارتباط باشید تا علاوه بر مشاوره رایگان بهترین خدمات مربوط به درهای اتوماتیک، خرید و فروش کرکره برقی و انواع سایبان برقی و چتری را در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول درباره درب شیشه ای گردان

آیا استفاده از درب های شیشه ای چرخشی هوشمند ایمن است؟

بله؛ درب های شیشه ای گردان هوشمند با ویژگی های ایمنی برای جلوگیری از حوادث و صدمات طراحی شده اند. آنها اغلب دارای حسگرهای حضور برای تشخیص موانع هستند و سرعت چرخش به دقت کنترل می‌شود تا از به دام افتادن یا برخورد با کاربران جلوگیری شود.

آیا می‌توان درب های شیشه ای گردان هوشمند را از راه دور کنترل کرد؟

برخی از درب های شیشه ای گردان هوشمند را می‌توان در سیستم های اتوماسیون ساختمان ادغام کرد و از راه دور کنترل کرد. این امر به مدیران ساختمان یا پرسنل امنیتی اجازه می‌دهد تا وضعیت درب را کنترل کنند، تنظیمات را تنظیم کنند و اعلان‌های مربوط به هرگونه نقص را دریافت کنند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

۴ دیدگاه

    • سلام و ارادت، بله، چون این شیشه ها باید در برابر شرایط آب و هوایی سنگین و ضربه، مقاوم باشند، در تولید آن ها از متریال هایی استفاده می شود که قدرت و دوام شیشه ها را افزایش دهند.

    • سلام دوست عزیز. وقت شما هم بخیر
      درب‌های شیشه‌ای گردان هوشمند معمولاً به منابع برق پشتیبان مانند باتری مجهز هستند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند در هنگام قطع برق به کار خود ادامه دهند. در صورت قطع برق، درب ها برای حفظ عملکرد به برق پشتیبان خود تغییر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *