دلایل صدا دادن کرکره برقی چیست؟

طیف وسیعی از مراجعه کنندگان به شرکت متین هوشمند، از دلایل صدا دادن کرکره برقی خود و مشکلات کرکره برقی می‌پرسند؛ اگر کرکره برقی شما هم صدای اضافی آزار دهنده تولید می‌کند بدانید که تنها نیستید و کارشناسان ما در متین هوشمند می‌توانند مشاوره رایگان دهند، تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

دلایل صدا دادن کرکره برقی زیادی وجود دارد که حین باز یا بسته کردن کرکره برقی خود به آنها پی می‌برید. این اتفاق بیشتر در کرکره‌های بزرگ می‌افتد، چراکه آنها نیاز به نگهداری بیشتری دارند. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی دلایل صدا دادن کرکره برقی و رفع صدای کرکره برقی بپردازیم!

دلایل صدا دادن کرکره برقی

دلایل صدا دادن کرکره برقی

صدای موتور کرکره برقی

قطعات موتور برای کارکرد صحیح نیاز به روغن کاری کرکره برقی دارند. هنگامی که چرخ دنده‌ها، چرخ‌ها و سایر قطعات متحرک فلزی به خوبی روغن کاری نشده باشند، احتمال ایجاد صدای اضافی در آنها بالاتر می‌رود. روغن کاری نه تنها جلوی این صدا را می‌گیرد، بلکه باعث می‌شود موتور طول عمر بیشتری داشته باشد. کرکره برقی موتوری نیز زمانی که قطعات آنها شل می‌شود یا در محل مناسب خود نیستند پر سر و صدا می‌شوند.

صدای تیغه ها و ریل کرکره برقی

به خاطر داشته باشید به دلیل اینکه کرکره‌های برقی از تیغه‌های فلزی ایجاد شده‌اند، بخشی از صدای تولیدی می‌تواند به دلیل لغزش دو تیغه فلزی روی هم باشد. حتی ریل کرکره برقی هم از جنس فلز می‌باشد که کشیده شدن تیغه‌ها بر روی آن می‌تواند موجب ایجاد سر و صدا شود.

کرکره برقی قدیمی

یکی دیگر از دلایل صدا دادن کرکره برقی، قدیمی و فرسوده بودن آن است. کرکره‌های قدیمی‌تر ممکن است مشکلات بیشتری داشته باشند، زیرا با گذشت زمان، تیغه‌ها کشیده می‌شوند و باعث می‌شوند که در هنگام باز و بسته شدن درب صدای زیادی تولید کنند. از فرم افتادن تیغه‌ها به نوبه خود بار اضافی را روی موتور و ریل وارد می‌کند و صدای تولیدی را تشدید می‌کند.

گرما

باور کنید یا نه، گرما می‌تواند یکی از دلایل صدا دادن کرکره برقی باشد، در مناطقی که هوای بسیار گرمی دارند، تابش مستقیم نور خورشید و گرمای اطراف سبب انبساط کرکره برقی شده و در نهایت آنرا از شرایط ایده آلش خارج می‌کند، در نتیجه این اتفاق صدای تولیدی از کرکره برقی تشدید می‌شود.

کشش فنر نامتعادل

کرکره برقی که کشش خیلی زیاد یا کم دارد، از تعادل خارج می‌شود. در این صورت ممکن است موتور تحت بار قابل توجهی کار کند که باعث ایجاد صدا از ریل ها و موتور می‌شود. کرکره شما نه تنها پر سر و صدا خواهد شد، بلکه ممکن است کار با آن خطرناک باشد.

روغن کاری کرکره برقی

برطرف کردن برخی از دلایل صدا دادن کرکره برقی

حال که با انواع دلایل صدا دادن کرکره برقی آشنا شدیم، می‌توانیم راه حل‌های پیشنهادیمان را در اختیارتان بگذاریم.

جایگزین کردن پلاستیک سر تیغه ها

تمامی کرکره برقی‌ها از جمله کرکره برقی‌های متین هوشمند از محافظی پلاستیکی استفاده می‌کنند که در سر تیغه‌ها نصب می‌شود تا هنگامی که در ریل‌ها قرار می‌گیرند، کارکرد نرمی داشته باشند؛ بررسی کنید در صورتی که این پلاستیک‌ها خرده شده اند آنها را تعویض کنید، یا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بررسی ریل ها

حتی کوچکترین آسیب یا فرو رفتگی در ریل پارکینگ شما می‌تواند، موجب عدم کارکرد صحیح کرکره شما شود؛ با بررسی سلامت ریل‌های خود می‌توانید یکی از دلایل صدا دادن کرکره برقی احتمالی را برطرف کنید.

روغن کاری ریل ها

بعضی اوقات ریل‌ها نیاز به روغن کاری دارند، می‌توانید با روغن کاری آنها از ساییدگی تیغه روی آنها جلوگیری کنید، دقت کنید که شاید اینکار مناسب ریل شما نباشد، سعی کنید از تکنیسین ها ما برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدامات لازم راهنمایی بگیرید. اگر شما نیز در دوراهی خرید کرکره برقی نو یا دست دوم هستید، می‌توانید مقاله کرکره برقی دست دوم بخریم یا نه؟ را مطالعه کنید.

جایگزینی تیغه های آسیب دیده

حتی ضربه‌ایی کوچک و فرورفتگی در تیغه‌های کرکره شما می‌تواند از دلایل صدا دادن کرکره برقی شما باشد، در اینصورت نیاز به سرویس کرکره برقی دارید تا تیغه‌های آسیب دیده با تیغه‌ های سالم جایگزین شوند تا کرکره شما جانی تازه بگیرد.

روغن کاری موتور کرکره برقی

 برای رفع این مشکل، روانکاری موتور با روغن یک راه حل بسیار مناسبی می‌باشد. با این حال، تشخیص اینکه آیا کرکره شما به دلیل کمبود روغن یا به طور کلی مشکل دیگری پر سر و صدا است، می‌تواند دشوار باشد. بهترین اقدامی که شما بهتر است انجام دهید، این است که با یک تخصص تماس بگیرید که بتواند کرکره شما را بررسی کند و مشکل را شناسایی کند.

خردگی کرکره

در صورتی که کرکره شما خرده شده باشد، به جز استفاده از سرویس کرکره برقی راهی پیش رو ندارید چراکه این مورد از جمله دلایل صدا دادن کرکره برقی است که راهکاری بجز تعویض تیغه‌ها ندارد. نگهداری و سرویس دهی منظم کرکره شما بهترین راه برای اطمینان از حفظ خردگی در بالای آن است.

تعمیر کرکره برقی

جمع بندی و سوالات متداول دلایل صدا دادن کرکره برقی

دلایل صدا دادن کرکره برقی چیست؟!

مشکل در موتور کرکره برقی، مشکل در تیغه یا ریل، فرسودگی کرکره، در معرض گرما بودن و...

چگونه صدا دادن کرکره برقی را برطرف کنیم؟!

جایگزین کردن پلاستیک سر تیغه‌ها، بررسی ریل‌ها، روغن کاری ریل‌ها، جایگزینی تیغه‌های آسیب دیده، روغن کاری موتور کرکره برقی و...

هرگونه صدای اضافی که از کرکره شما می‌آید، دلیل محکمی بر نیاز به سرویس داشتن آن است، دلایل زیادی مانند گرما، کمبود روغن، ضربه خوردن و غیره می‌تواند موجب بروز اختلال در کرکره برقی شما شود؛ بهترین روشی که متین هوشمند برای مواجهه با دلایل صدا دادن کرکره برقی استفاده از تکنیسین‌های خبره ما می‌باشد، همین حالا برای اعزام تکنیسین و مشاوره با ما تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *