راهنما رفع صدای کرکره برقی

برای راهنمای رفع صدای کرکره برقی اول باید دلیل و عواملی که باعث به وجود آمدن صدای کرکره برقی شده است را پیدا کنید. روش‌های رفع صدای کرکره برقی بسیار است اما باید دلیل صدای کرکره برقی را بدانید تا بتوانید از روش‌های رفع صدای کرکره برقی استفاده کنید.

صدای کرکره برقی می‌تواند از کار زیاد و زیاد بودن عمر کرکره برقی باشد که به مرور زمان اتفاق افتاده است. برای رفع صدای کرکره برقی باید از طریق سرویس و اقدامات نگهداری استفاده کنید.

انواع صدای کرکره برقی

  • صدای شکسته شدن

یکی از صدای کرکره برقی را می‌توان صدای شکسته شدن نام برد. برای رفع صدای کرکره برقی باید به علت آن پی ببرید. علت این صدا حرکات تیغه‌ها به نسبت هم و برخورد آنها با هم است. همچنین گرد و غبار بین تیغه‌های کرکره برقی باعث می‌شود تیغه‌های کرکره برقی توانایی خوب چرخیدن را نداشته باشند و باعث سر و صدا در کرکره برقی بشوند.

  • صدایی مانند کشیدن ناخن

این صدای کرکره برقی می‌تواند به دلیل گیر کردن تیغه‌ها به ریل کرکره برقی باشد. در این شرایط حرکات تیغه‌ها بریده بریده می‌شود. تیغه‌ها به ریل گیر کرده‌اند و کاهش سرعت دارند و بعد از آزاد شدن افزایش سرعت دارند به همین دلیل صدای کرکره برقی مانند کشیده شدن ناخن است.

انواع صدای کرکره برقی

دلایل صدای کرکره برقی

صدای درب کرکره برقی می‌تواند به این علت باشد که قطعات فولادی که کرکره برقی از آنها ساخته شده است؛ بر روی هم می‌غلتند و باعث صدای بیش از انداره کرکره برقی شوند. دلایل دیگر صدای کرکره برقی را می‌توان موارد زیر نام برد:

  • استفاده از لوله نمره ۸ که باعث صدا در تیغه‌های اول شود. بعضی از اوقات در زمان جمع شدن تیغه‌ها، چند تیغه اول منجر به صدای کرکره برقی می‌شوند. برای رفع صدای کرکره برقی باید از قطعه‌ای با نام ارتالن استفاده کنید. سایزهای ارتالن ۸ به ۱۱ و ۱۱ به ۱۸ است.
  • در زمان نصب نشدن صفحه پلیت‌ها و لوله تراز، تیغه‌ها که تراز نیستند در مسیر درست بر روی ریل حرکت نمی‌کنند و باعث ایجاد سر و صدا می‌شوند. در این شرایط شما به دنبال راهنما رفع صدای کرکره برقی هستید.
  • گرد و غبار در لای قلاب‌ها و بدنه تیغه گیر کرده است و باعث ایجاد صدای کرکره برقی شده است.
  • در زمان نصب اگر فاصله بین لوله تا ریل طبق استاندارد‌ها نباشد، به صورتی که لوله خیلی زیاد به ریل نزدیک باشد. باعث کشیدگی و تماس بیش از اندازه تیغه‌ها می‌شود و صدای کرکره برقی به وجود می‌آید.
  • یکی از دلایل دیگری که منجر به دنبال راهنما رفع صدای کرکره برقی شده است کوره رنگ نامناسب است. در صورتی که رنگ یکدست به مسیر قلاب تیغه پاشیده نشده باشد صدای کرکره برقی به وجود آمده است.

روش و راهنما رفع صدای کرکره برقی

  • زیاد بودن قطر لوله

یکی از روش‌های رفع صدای کرکره برقی را می‌توان افزایش قطر لوله دانست. در این روش شما باید قطر شفت و رول کرکره برقی را زیاد کنید. با افزایش قطر لوله اصطحکاک بین تیغه‌های کرکره برقی کاهش پیدا می‌کند. در هنگام رول شدن شدن، تیغه‌های کرکره برقی فضای بیشتری برای حرکت کردن دارند.

دلایل صدای کرکره برقی

  • شست و شوی تیغه ها

معمولا برای رفع صدای کرکره برقی شست و شوی تیغه‌ها را به عنوان اولین راه امتحان می‌شود. تیغه‌های کرکره برقی و اتصالات آن را با آب فشار قوی و شوینده مناسب شست و شو دهید، اگر این صدای کرکره برقی به علت وجود گرد و غبار باشد از بین خواهد رفت. در هنگام شست و شو باید به این موضوع دقت کنید که آب و شوینده به موتور و داخل آن نفوذ نکند چون باعث خرابی کرکره برقی و تیغه ان است.

  • استفاده غصروف آلومینیوم

برای رفع صدای کرکره برقی می‌توانید غضروفی از جنس آلومینیوم اضافه کنید و در بین تیغه‌ها بگذارید. با این روش تیغه‌های کرکره برقی چرخش راحت تری دارند و صدای کرکره برقی باعث آزار نیست.

  • عوض کردن تیغه ها

اگر برای رفع صدای کرکره برقی تمام موارد فوق را انجام دادید و نتیجه نگرفتید بهتر است تیغه‌ها را تعویض کنید و تیغه‌های با کیفیت تری نصب کنید. قبل از انجام خرید کرکره برقی بهتر است به کیفیت تولید آن بسیار توجه کنید. کرکره برقی‌های زیادی در بازار وجود دارد که کیفیت پایین و ضعیفی دارند. اگر کرکره برقی با کیفیت بسیار پایین و نامرغوب تهیه کنید، باعث افزایش هزینه‌های شما است.

  • تعمیر کردن گیربکس

در صورتی که صدای کرکره برقی از گیربکس آن بیاید شما باید اقدام به تعمیر گیربکس موتور کرکره برقی کنید. از تکنسین‌های متخصص برای تعمیر موتور کرکره برقی بخواهید تا تعمیرات را انجام دهند. اگر بعد از تعمیر رفع صدای کرکره برقی پیش نیامد شما باید موتور را تعویض کنید.

  • تکنسین های کرکره برقی

در صورتی که رفع صدای کرکره برقی انجام نشد باید از تکنسین‌ها بخواهید تا به محل بیایند و مشکل به وجود آمده را حل کنند. در بعضی موارد تمامی مشکل‌های فوق در کرکره برقی به وجو آمده است. در این صورت تکنسین‌ها مشکل را رفع می‌کنند.

روش رفع صدای کرکره برقی

سخن آخر و سوالات متداول رفع صدای کرکره برقی

کرکره برقی ام نیمه باز یا نیمه بسته می‌ماند. علت چیست؟

این مورد سه دلیل ممکن است داشته باشد. ۱- احتمال دارد قطعه ای در مسیر کرکره قرار گرفته و اجازه بسته شدن آن را ندهد. پس مسیر ریل کرکره را چک کنید. ۲- میکروسوئیچ‌های نشان دهنده ابتدا و انتهای مسیر از تنظیم خارج شده باشد. اگر کرکره تا یک جایی آمده پایین تر و یا بالاتر از آن نمی‌رود احتمال از تنظیم خارج شدن میکروسوئیچ بالاست. ۳- اگر کرکره تا یک جایی می‌آید و سپس بر میگردد و یا می‌ایستد احتمال معیوب بودن چشمی هر چند اندک وجود دارد

اگر کرکره برقی با زدن دکمه های ریموت باز نشود، چه کاری باید انجام دهیم؟

درصورتی‌که با زدن ریموت، درب کرکره باز نشود ابتدا باید ریموت را بررسی کرده و باتری‌ها آن را چک کنید و از وصل بودن موتور کرکره به برق مطمئن شوید؛ اگر از وصل بودن برق و سالم ماندن ریموت مطمئن شدید، احتمالا مشکل از موتور باشد. در اینصورت با استفاده از ضامن (خلاص کن)، کرکره برقی را بصورت دستی باز کنید و در اولین فرصت برای عیب‌یابی و تعمیر آن اقدام کنید

موتور توبلار برای کرکره برقی بهتر است یا موتور ساید؟

موتور کرکره برقی ساید دارای امنیت بالاتری نسبت به موتور توبلار است، اما این موتورها هم هزینه تهیه بالاتری دارند و هم نصب و تعمیر آنها پیچیده و کاملا تخصصی است. موتورهای ساید بیشتر برای کرکره‌های اتوماتیک فروشگاه‌های بزرگ، پارکینگ های پرتردد، انبارها و کارخانجات استفاده می‌شوند. این درحالی است که موتورهای توبولار برای انواع پارکینگ‌های کوچک، مغازه‌های تک دهانه و پنجره‌ها کاربرد بهتری دارند و نصب آنها بسیار راحت است. هزینه تعمیر موتورهای توبلار کرکره در مقایسه با هزینه تعمیر موتورهای ساید کمتر است زیرا تعمیرکار و نصاب این نوع کرکره‌های برقی بیشتر در دسترس هستند.

شما می‌توانید برای خرید کرکره برقی و اطلاع از قیمت کرکره برقی به متین هوشمند مراجعه کنید تا اطلاعات تکمیلی را به دست بیاورید.

۴/۵ - (۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *