سایبان برقی

یکی از مهمترین مسائل در حفظ طول عمر تجهیزات ما رعایت پاکیزگی و از بین بردن هرگونه کثیفی که مانع کارکرد درست آنها می‌شود، است! در این مطلب از متین هوشمند به بررسی بهترین روش شستشوی سایبان برقی می‌پردازیم، که یکی از تجهیزات جالب و بسیار کاربردی برای هر حیاط خانه، مغازه، روف گاردن ها و غیره است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا معرفی کوتاهی از سایبان‌های برقی داشته باشیم سپس به بررسی کامل روش شستشوی سایبان برقی بپردازیم!

معرفی سایبان برقی

سایبان‌های برقی به گونه ای طراحی شده اند که سایه و کنترل دما را فراهم کنند و در عین حال ظاهری شیک به خانه شما ارائه دهند. متین هوشمند سایه بان های با کیفیتی ارائه می‌ دهد که از شما در هنگام باران یا تابش نور آفتاب محافظت می‌کند. در این حین نیاز به دانستن روش شستشوی سایبان برقی دارید تا بازده آنها را به حداکثر برسانید!

مهم نیست که به چه عنوانی از سایبان باغی خود استفاده می کنید، چه استراحت در سایه در یک روز گرم یا دوام دادن فعالیت خارج از خانه در روزهای بارانی، سایبان طوری طراحی شده است که شما را خشک نگه دارد و از آفتاب سوختگی پوستتان جلوگیری کند. سایبان‌ها همچنین در محافظت از نشیمنگاه های شما در باغتان در برابر آفتاب و باد عالی هستند. همچنین سایبان برقی مغازه برای کسانی که قصد دارند یک قدم بزرگ برای تغییرات فروشگاه خود بردارند، یک انتخاب عالی خواهد بود.

سایبان بازویی یکی از سایبان برقی‌های پرطرفدار و محبوب است زیرا این سایبان ظاهر زیبایی داشته و نیز در اندازه‌های مختلفی قابل سفارش برای نصب در محیط بالکن است. این سایبان برقی بالکن از بازو و مفصل‌هایی ساخته شده که به آن کمک می‌کند تا به کمک ریموت کنترل باز و بسته شود. سایبان بازویی به دلیل ایجاد فضای آرامش بخش و زیبا همچنین قابلیت تنظیم کردن و تغییر دادن زاویه آن مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

سایبان‌های برقی توسط یک موتور تعبیه شده که توسط خود سایبان پنهان شده است راه اندازی می‌شوند و توسط بازوهای مکانیکی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که سایبان شما با بهترین عملکرد کار می‌کند و شما را به خواسته تان می‌رساند!

روش شستشوی سایبان برقی

بهترین روش شستشوی سایبان برقی

اغلب مشتریانمان از ما می‌پرسند که چگونه یک سایبان را تمیز کنیم و برای مراقبت از سایبان جدید خود چه کاری باید انجام دهند تا برای مدت طولانی تری آن را نو و سالم نگه دارند. در حالی که همه سایبان‌های ارائه شده توسط ما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در طولانی مدت فوق ‌العاده به نظر می‌رسند، راهنمای ما در مورد روش شستشوی سایبان برقی با احتیاط و نکاتی فنی می‌باشد که به شما کمک می‌کند از سایبان برقی خود به بهترین نحو مراقبت و نگهداری کنید که در نهایت سبب افزایش طول عمر دستگاه شما می‌شود.

نکات و روش شستشوی سایبان برقی

در ادامه به بررسی برخی نکات مهم روش شستشوی سایبان برقی می‌پردازیم و امیدواریم که در این امر شما را راهنمایی کند.

  1. از آب گرم و صابون استفاده کنید

یک سطل را با آب گرم پر و با صابون کف دار کنید و به آرامی پارچه سایبان و چارچوب را با یک پارچه نرم دستمال بکشید. اگر سایبان واقعا کثیف است، می‌توانید از روش شستشوی سایبان برقی از طریق شامپوهای مخصوص از بین برنده جرم استفاده کنید که به طور کامل کثیفی ها را از بین ببرید. نکته مهم این است که به هیچ وجه از مواد شیمیایی سخت مانند وایتکس جهت تمیز کردن سایبان برقی خود استفاده نکنید چراکه در اینصورت لایه برداری که از پارچه شما می‌شود سبب خرابی و فرسودگی زودتر آن می‌شود.

  1. پارچه را بشویید، اما نه خیلی محکم

با استفاده از یک برس نرم می‌توانید خاک نشسته بر روی چادر سایبان برقی را بلند کنید، در صورتی که کثیفی به صورت لکه به جا مانده سعی کنید پارچه را با مواد شوینده ملایم به آرامی شست و شو دهید به طوری که چروکی که به دنبال آن از بین رفتن فرم و قالب پارچه همراه است، رخ ندهد! در این روش شستشوی سایبان برقی صبر بخرج دهید تا نتیجه خوبی بگیرید!

شستشوی سایبان برقی

  1. اجازه دهید سایبان به طور طبیعی خشک شود

بعد از شست و شوی کامل سایبانتان آنرا باز بزارید تا به صورت طبیعی خشک شود، در صورتی که قبل از خشک شدن آنرا جمع کنید مشکلاتی مانند ایجاد کپک، زنگ زدگی، جمع شدن رطوبت در بین پارچه و خراب کردن فرم آن و… رخ می‌دهند. بهتر است در یک روز آفتابی و گرم اقدام به تمیز کردن سایبان خود کنید تا بلافاصله پس از شست و شو خشک شئد.

مزایای شستشوی سایبان برقی

تمیز کردن منظم پارچه با روش شستشوی سایبان برقی مذکور به محافظت از پارچه و رنگ آن کمک می‌کند. سایبان‌های رزیدنتال باید سالی یک بار و سایبان‌های تجاری هر ۴ تا ۸ هفته یکبار بسته به منطقه شان تمیز شوند. برخی از پارچه ها کوچک هستند و می‌توانند در ماشین لباسشویی جا شوند، اما اکثر آنها اینطور نیستند. قبل از شستن سایبان، برگ ها، تار عنکبوت و سایر کثیفی های قابل دسترس را از بین ببرید.

سایر نکات نگهداری از سایبان برقی

  • درخت انگور و درختچه ها را کوتاه کنید تا از سایه بان بدور باشند، اسید درختان می‌تواند به پارچه سایبان شما آسیب برساند.
  • زنگ زدگی سایبان ماشین را بررسی و برطرف کنید.
  • سایبان برقی فقط برای محافظت در برابر نور خورشید طراحی شده است. نباید در باران، برف، تگرگ یا بادهای شدید استفاده شود زیرا این نوع آب و هوا می‌تواند باعث آسیب به سایبان شود.
  • اجازه ندهید زباله هایی مانند برگ یا شاخه درختان بر روی سایه بان جمع شوند.
  • سالی یکبار قطعات متحرک را با اسپری سیلیکون خشک روغن کاری کنید.

روش شستشوی سایبان برقی چگونه است

جدول راهنمای روش شستشوی سایبان برقی

نوع پارچه

طبیعیاکریلیک

وینیل

شستشوی کلی

مایع لباسشویی یا ظرفشویی و آب سرد یا پاک کننده تجاری

مایع لباسشویی یا ظرفشویی و آب سرد یا پاک کننده تجاری اکریلیک

مایع ظرفشویی و آب سرد یا پاک کننده تجاری وینیل

انوا روغن و کرم

مایع ظرفشویی و آب سرد یا پاک کننده تجاری

مایع ظرفشویی و آب سرد یا پاک کننده تجاری

مایع ظرفشویی و آب گرم یا پاک کننده تجاری وینیل

گریس

استون یا مایع ظرفشویی

استون یا مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی

رنگ لاتکس

آب و مایع ظرفشویی

آب و مایع ظرفشویی

آب و مایع ظرفشویی

روغن برگ درخت

لکه بردار ارگانیک،

آمونیاک و آب یا سفید کننده و آب

لکه بردار ارگانیک،

آمونیاک و آب یا سفید کننده و آب

لکه بردار ارگانیک،

آمونیاک و آب

شیره میوه

مایع ظرفشویی و مخلوط ۳-۶ درصد آمونیاک در آب

مایع ظرفشویی و مخلوط ۳-۶ درصد آمونیاک در آب

مایع ظرفشویی و مخلوط ۳-۶ درصد آمونیاک در آب

کپک

سفید کننده و مایع ظرفشویی را در آب مخلوط کنیدسفید کننده و مایع ظرفشویی را در آب مخلوط کنیدسرکه و آب یا یک پاک کننده تجاری با کیفیت
جلبک

پراکسید هیدروژن در آب

پراکسید هیدروژن در آب

مخلوط ۳۰ درصد سرکه و ۷۰ درصد آب

زنگ زدگی

اسید سیتریک یا سرکه یا اسید اگزالیک با آباسید سیتریک یا سرکه یا اسید اگزالیک با آباسید سیتریک یا سرکه یا اسید اگزالیک با آب
مدفوع پرندگان

آب و صابون ظرفشویی

آب و صابون ظرفشویی

آب و صابون ظرفشویی

جمع بندی و سوالات متداول روش شستشوی سایبان برقی

روش شستشوی سایبان برقی که در این مطلب به شما معرفی کردیم از جمله بهترین نکات حال حاضر است، می‌توانید با استفاده از آنها به طول عمر سایبان خود اضافه کرده و آنها را سالم و نو نگه دارید، در نهایت امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد!

آیا سایبان برقی قبل از شستشو باید خاموش باشد؟

بله، بهتر است سایبان برقی را قبل از شروع به شستشو خاموش کنید. این اقدام ایمنی مهمی است و از بروز هرگونه خطر برق‌زدگی جلوگیری می‌کند. همچنین، به دلیل تماس با آب، رعایت احتیاطات ایمنی بسیار حیاتی است.

آیا برای شستشوی سایبان برقی نیاز به مواد شوینده خاصی است؟

بسته به مدل و توصیه‌های تولیدکننده، برخی از سایبان‌های برقی نیاز به مواد شوینده خاصی ممکن است داشته باشند. قبل از استفاده از هرگونه مواد شوینده، همواره دستورالعمل تولیدکننده را بررسی کنید. ممکن است نوعی مواد شوینده معرفی شده یا توصیه‌های خاصی برای نحوه استفاده از آنها وجود داشته باشد.

بهترین روش شستشوی سایبان برقی چیست؟!

از آب گرم و صابون استفاده کنید - پارچه را بشویید، اما نه خیلی محکم - اجازه دهید سایبان به طور طبیعی خشک شود.

مزایای شستشوی سایبان برقی چیست؟

حفظ و نگهداری از سایبان، حفظ رنگ آن، افزایش طول عمر آن، افزایش کار آمدی سایبان و...

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

    • سلام دوست عزیز
      از آنجایی که این کار تخصصی و دشوار است، پیشنهاد می کنیم که با همکاران ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت در محل شما حضور پیدا کرده و به بهترین شکل ممکن پارچه سایبان شما را تعمیر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *