ریل کرکره برقی

در زندگی امروزه، با پیشرفت تکنولوژی و برقی شدن بسیاری از لوازم، کرکره‌ها نیز از حالت سنتی خود خارج شدند و امروزه انواع کرکره برقی تولید و در بازار عرضه می‌شود. کرکره‌های برقی نسبت به کرکره‌های آهنی قدیمی، مزایای زیادی از جمله راحتی بیشتر، مقاومت بیشتر در برابر باد، خاک و باران، ایمنی بیشتر و ظاهری زیباتر دارند.

شما می‌توانید در زمان خرید کرکره برقی ، تیغه‌ای را انتخاب کنید که مناسب با نمای ساختمان شما باشد. تیغه‌های کرکره برقی در طرح‌ها و رنگ بندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند؛ پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متین هوشمند تماس ۰۲۱۵۵۴۴۹۱۰۰ حاصل فرمایید.

کرکره برقی از اجزای زیادی مثل تیغه، ریل، چشمی، موتور کرکره برقی و سایر موارد، تشکیل شده است. هریک از این موارد در قیمت نصب و راه اندازی کرکره برقی، تاثیرگذار است. در این نوشته قصد داریم به تعریف ریل کرکره برقی بپردازیم و انواع آن را به شما معرفی کنیم.

ریل کرکره برقی چیست

ریل کرکره برقی چیست + انواع ریل کرکره

ریل کرکره برقی، یکی از اجزای اصلی کرکره برقی است. در دو طرف تیغه‌ها، دو ریل در سمت چپ و راست وجود دارد که تیغه‌های کرکره برقی در درون این ریل‌ها قرار می‌گیرند و به کمک آن‌ها بالا و پایین می‌روند. بالا و پایین رفتن تیغه کرکره برقی در ریل‌ها به این شکل است که در کنار لبه‌های آن، پلاستیک و اجزای نرم قرار داده شده تا کرکره برقی در زمان بالا و پایین رفتن، صدای ناخوشایند و ناهنجار ایجاد نکند.

جنس ریل کرکره برقی آلومینیوم یا آهن ضد زنگ است. گفتنی است که در ساختمان‌ها برای نصب کرکره برقی پارکینگ بیشتر از ریل آهنی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید به راحتی ریل کرکره برقی را رنگ بزنید و با نمای ساختمان و پارکینگ خود هماهنگ کنید و ظاهر شیک و جذابی به ساختمان خود ببخشید.

کرکره‌های برقی امروزه پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و در انواع عمودی و افقی تولید می‌شوند؛ به این ترتیب ریل‌ها نیز در انواع افقی و عمودی در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه و کاربردتان، اقدام به خرید آن‌ کنید. ریل‌ها در اندازه و سایزهای مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شوند و سایز آن باید مطابق با اندازه درب باشد.

انواع ریل کرکره برقی

انواع ریل کرکره برقی

همانطور که پیش‌تر گفتیم، ریل‌های کرکره برقی در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. تفاوت این ریل‌ها در ابعاد، ارتفاع و اندازه آن‌ها است. انواع ریل کرکره برقی به شرح زیر است:

  • ریل آهنی کرکره برقی
  • ریل آلومینیومی کرکره برقی

استفاده از هر نوع ریل کرکره برقی، وابسته به نیاز وکاربرد شما است. در ریل‌های آلومینیومی مقطع داخل ریل قرار می‌گیرد و به همین دلیل این ریل‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند. تفاوت اصلی ریل آهنی و ریل آلومینیومی کرکره برقی، در مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت و زنگ زدگی است. ریل آهنی کرکره برقی در مقابل ضربه، مقاومت بیشتری دارند و در مکان‌هایی که احتمال سرقت از آن‌ها وجود دارد، مانند کرکره برقی مغازه ، از آن استفاده می‌شود.

در مقابل، ریل آلومینیومی کرکره برقی مقاومت بیشتر و بهتری در مقابل رطوبت و زنگ زدگی دارند. به همین دلیل، از این ریل بیشتر در مناطق شرجی و مرطوب استفاده می‌شود. همچنین وزن ریل‌های آلومینیومی کمتر از وزن ریل‌های آهنی است.

نگهداری از ریل کرکره برقی

نگهداری از ریل کرکره برقی

برای اینکه مدت زمان عمر مفید کرکره برقی خود را افزایش دهید و شما بتوانید از قابلیت‌های آن نهایت استفاده را بکنید و مدام به فکر تعمیرات و خرابی آن نباشید، باید نکاتی را برای نگهداری از ریل کرکره برقی در نظر بگیریم. برای این کار هر چند وقت یکبار، ریل کرکره برقی را با آب و صابون شستشو دهید و موتور کرکره برقی را سالانه سرویس کنید. مطمئن شوید که موتور کرکره برقی بدون هیچ ایرادی کار کند؛ زیرا در صورت بروز ایراد، بر روی ریل کرکره برقی نیز تاثیر می‌گذارد.

همچنین حتما توجه داشته باشید که هرگز مانعی در مسیر ریل کرکره قرار نگیرد تا منجر به خرابی تیغه‌ها و مانع باز و بسته شدن کرکره نشود. در صورت بروز هرگونه مشکل، سرویس و تعمیرات کرکره برقی ، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس ۰۲۱۵۵۴۴۹۱۰۰ باشید.

نکات خرید ریل کرکره برقی

اگر قصد خرید ریل کرکره برقی با کیفیت را دارید، در ابتدا سعی کنید بهترین نمایندگی فروش قطعات کرکره برقی را پیدا کنید و با خیالی راحت، بهترین ریل را خریداری کنید. ابعاد ریل کرکره برقی باید متناسب با اندازه کرکره برقی باشد و این ابعاد باید به درستی اندازه گیری شود.

سخن آخر

متین هوشمند، با بیش از یک دهه سابقه موفق در زمینه نصب انواع کرکره برقی، سایبان برقی و درب اتوماتیک شیشه‌ای، تمامی محصولات خود را با گارانتی و ضمانت پس از فروش در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

ریل کرکره برقی چیست؟

یکی از قطعات مهم کرکره برقی است که به کمک آن تیغه‌های کرکره برقی حرکت می‌کنند.

انواع ریل کرکره برقی کدامند؟

ریل آهنی و ریل آلومینیومی کرکره برقی، انواع ریل کرکره برقی هستند.

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)

۲ دیدگاه

    • سلام و درود. این نوع ریل در دو مدل ریل آهنی کرکره برقی و ریل آلومینیومی کرکره برقی موجود هستند
      تفاوت اصلیاین دو ریل در مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت و زنگ زدگی است. ریل آهنی کرکره برقی در مقابل ضربه، مقاومت بیشتری دارند و در مکان‌هایی که احتمال سرقت از آن‌ها وجود دارد، استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *