نصب چشمی کرکره برقی

نصب چشمی و سرویس کرکره برقی پارکینگ، کرکره برقی مغازه و فروشگاه، از عملیات‌هایی است که بهتر است ابتدا اطلاعات کاملی از آن بدست آورید و سپس اقدام به نصب آن کنید. این مطلب از متین هوشمند، ما قصد داریم طریقه نصب چشمی کرکره برقی را به شما آموزش دهیم و در مورد انواع چشمی، بهترین ارتفاع چشمی و مواردی از این دست، شما را راهنمایی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

انواع چشمی‌های کرکره برقی

انواع چشمی‌های کرکره برقی

برای نصب چشمی کرکره برقی، بهتر است ابتدا با انواع آن آشنا شوید و سپس بین انواع آن، چشمی مورد نظر خود را انتخاب و نصب کنید.

  • ابتدایی‌ترین و متداول‌ترین حالت چشمی‌های معمولی است که ویژگی خاصی هم ندارد.
  • چشمی‌های برد بلند نوع دیگری از چشمی‌ها هستند که برد بلندتری دارند. (برخلاف چشمی‌های معمولی، این نوع چشمی‌ها در ارتفاع ۳۵ متری نصب می‌شوند.)
  • چشمی‌های گردان، وایرلس و آینه ای نیز نوعی دیگر از چشمی‌ها هستند. نحوه کار چشمی‌های گردان شبیه چشمی‌های معمولی بوده و در نصب آن، سیم کشی انجام می‌ دهیم؛ اما در مورد چشمی‌های وایرلس، باید بگوییم به سیم کشی نیازی نیست و به کمک باطری کار خواهد کرد.
  • مدل بعدی چشمی، چشمی فتوسل معمولی است که بیشتر در درب‌های اتوماتیک و راهبندها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرستنده این نوعی چشمی‌ها روی دیوار نصب شده و برد بیشتری نسبت به چشمی‌های معمولی دارد. ۱۵ متر طول برد این نوع چشمی‌ها است.

نصب چشمی کرکره برقی

نصب چشمی کرکره برقی

نصب چشمی کرکره برقی باید به صورتی باشد که که هنگام عبور افراد یا اشیاء، سنسورهای چشمی آن جسم را تشخیص دهند. در صورتی که کرکره در حال باز و بسته شدن باشد در این مواقع چشمی جسمی را تشخیص داد، کرکره باید در همان حالت بماند با کاملا باز شود. در این حالت کرکره به فرد یا جسم آسیبی وارد نمی‌کند و موجب ایجاد خطر نمی‌شود. با توجه به انواع چشمی‌های درب، می‌توانید متناسب با نیاز خودتان یک مورد را انتخاب کنید.

برای نصب چشمی کرکره برقی، حتما باید دو چشمی روبه‌روی همدیگر باشد وصل شوند. برای این انجام این کار می‌توانید از خط‌کش تراز کمک بگیرید. سپس در یک سمت دو سیم به مدار چشمی متصل کنید، یک سیم مثبت و یک سیم منفی ۲۴ ولت است که در زمان نصب دقت کنید که به درستی آن را درون چشمی متصل کنید.( اگر اشتباه وصل کنید، چشمی کار نخواهد کرد؛ همچنین در صورت برخورد دو سیم ممکن است فیوز برد جک بسوزد.)

در سمت دیگر ۴ سیم وجود دارد که باید آن‌ها را به برد متصل کنید. طریقه نصب آن هم این گونه است که ابتدا مثبت و منفی را مطابق با توضیحات بالا به برد نصب می‌کنیم و دو سیم دیگر را به هر کدام از ورودی‌ها نصب کنید.

نکات مهمی که هنگام نصب چشمی باید رعایت کنید

بهترین ارتفاع چشمی درب

برای نصب چشمی درب پارکینگ حداقل ارتفاع ۲۵ و حداکثر ارتفاع ۶۵ سانتی‌متر نسبت به سطح زمین توصیه می‌شود. برای نصب چشمی کرکره برقی مغازه ، ارتفاع ۶۰ تا ۶۵ سانتی‌متر را انتخاب کنید.

نکات مهمی که هنگام نصب چشمی باید رعایت کنید

  • نحوه‌ سیم کشی داخل دستگاه بسیار مهم است و برای جلوگیری از نقص در عملکرد درب باید با نهایت دقت انجام شود.
  • واشری که در اطراف چشمی وجود دارد از ورود آب به دستگاه جلوگیری می‌کند.
  • در مواردی که دیوارهای کناری چهارچوب درب  هستند و قابلیت نصب چشمی را ندارند، باید از پایه‌های مخصوص استفاده کنید.
  • توصیه می‌شود پس از پایان کار نصب چشمی، دست خود را جلوی فتوسل تکان دهید تا با قطع و وصل شدن مسیر دید آن، از عملکرد دستگاه مطمئن شوید.

جمع بندی و سوالات متداول نصب چشمی کرکره برقی

اگر برای نصب چشمی کرکره برقی و درب پارکینگ با سوال یا مشکلی مواجه شدید، حتما با متین هوشمند تماس حاصل فرمایید. همچنین اگر قصد تعمیر یا خرید کرکره برقی، سایبان برقی، موتور کرکره برقی و اطلاع از قیمت کرکره برقی را داشتید، می‌توانید از متین هوشمند کمک بگیرید.

چشمی‌های درب اتوماتیک از چه امواجی کمک می‌گیرند؟

چشمی‌ها به کمک پرتو باریک مادون قرمز که با چشم قابل دیدن نیست، را منتشر می‌کند. امواج مادون قرمز برای سلامتی انسان هیچ ضرری ندارد.

طرز کار فتوسل به چه صورتی است؟

فتوسل یا چشمی وظیفه‌ی تشخیص موانع را برعهده دارد و از برخورد درب پارکینگ به افراد و اجسام جلوگیری می‌کند

نصب چشمی کرکره برقی به چه صورت می‌باشد؟

نصب چشمی کرکره برقی نیازمند به داشتن دانش و تجربه کافی در زمینه انواع آن و همچنین، نوع کرکره برقی مد نظر شما می‌باشد، در این مقاله در رابطه با نصب انواع چشمی‌های کرکره برقی نیز صحبت کرده ایم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

    • سلام دوست عزیز
      بله مجموعه ما، هم این محصول رو برای فروش دارن و هم برای نصب، همکاران خودمون اینکار رو براتون انجام میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *