تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی یکی از اجزای اصلی هر کرکره است. تیغه کرکره برقی انواع مختلفی دارد که از لحاظ جنس، وزن، مساحت و موتور که متناسبش باشد، با هم متفاوت هستند. زیبایی کرکره برقی شما به تیغه آن بستگی دارد؛ بنابراین باید کرکره برقی ای را انتخاب کنید که هم از لحاظ ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی و هم از لحاظ قیمت مناسب باشد. نوع تیغه بر روی قیمت کرکره برقی تاثیر بسزایی دارد. پس ارزشش را دارد که برای تحقیق درباره انتخاب نوع و جنس تیغه وقت بگذارید تا متناسب‌ترین تیغه و بهترین برند کرکره برقی را برای مقصودتان انتخاب کنید.

در این مقاله از متین هوشمند قصد داریم تا شما را با انواع تیغه کرکره برقی آشنا کنیم و در ادامه به بررسی هر کدام از انواع تیغه کرکره برقی می‌پردازیم و در آخر نکات مهمی که قبل از خرید تیغه کرکره برقی باید بدانیم را توضیح می‌دهیم . پس تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

استعلام قیمت تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی چیست؟

قبل از اینکه به بررسی انواع تیغه کرکره برقی بپردازیم، بهتر است در ابتدا با تیغه کرکره برقی نیز، آشنا شویم. همان‌طور که گفته شد، تیغه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های درب کرکره برقی محسوب می‌شود. و به بیان ساده‌تر، بدنه کرکره برقی از تیغه آن، تشکیل می‌شود. تیغه‌ کرکره برقی در جنس و طرح‌های گوناگونی در بازار نیز، عرضه می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ محنصر به فرد خود را دارند. در کل، تیغه کرکره برقی انرژی زیادی را، برای باز کردن درب هدر نمی‌دهد و در هنگام بسته بودن درب، جلوه زیبایی را به ساختمان اضافه می‌کند.

انواع تیغه کرکره برقی در جنس های مختلف

در واقع، تیغه‌ کرکره برقی از نظر جنس، به چند دسته تقسیم می‌شوند و انواع مختلفی از آن‌ها در جنس‌های مختلفی وجود دارند. تیغه کرکره برقی می‌تواند از آلومینیوم، پلی‌کربنات، گالوانیزه یا فولاد ساخته شود. بنابر مکانی که می‌خواهید از کرکره برقی بهره ببرید باید آنها را انتخاب کنید.

انواع تیغه کرکره برقی معمولا، به صورت زیر دسته بندی می‌شود:

آلومینیوم یا اکسترود

بیشتر کرکره برقی‌ها در ایران از این جنس ساخته شده‌اند؛ به این دلیل که بسیار مقاوم است و در هر شرایط آب‌وهوایی می‌توان از آن استفاده کرد. بیشتر برای کرکره برقی مغازه و مکان‌هایی مثل پارکینگ‌ها به کار می‌رود. همچنین تیغه کرکره برقی آلومینیوم در رنگ‌های گوناگونی در بازار تولید می‌شود؛ این رنگ‌ها شامل رنگ‌های؛ سفید، قرمز، زرد و یا رنگ‌های خاص مانند رنگ چوپ و … هستند. پل‌هایی در داخل تیغه‌های کرکره برقی به کار برده می‌شوند که باعث مقاومت و استحکام تیغه‌ها، در برابر فشارهای وارد شده، چند برابر می‌کنند.

پلی‌کربنات (شیشه‌ای)

پلی‌کربنات که به آن فولاد پلاستیکی هم می‌گویند از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است.

کرکره برقی ساخته شده از پلی‌کربنات، شیشه‌ای است و ظاهری بسیار زیبا دارد. برای مکان‌هایی که می‌خواهیم بعد از تعطیل شدن هم افراد بتوانند داخل را ببینند از این جنس استفاده می‌شود. مثل بانک، صرافی و نمایشگاه ماشین. علاوه بر این‌ها تیغه‌های ساخته شده از پلی‌کربنات امنیت بالایی هم دارند. تمام این قابلیت‌ها باعث شده تیغه‌های ساخته شده از این جنس طرفداران زیادی داشته باشد.

تیغه کرکره

گالوانیزه

برای اینکه ورق تیغه گالوانیزه نازک است، معمولاً برای استحکام بخشیدن به آن داخلش را با فوم پر می‌کنند. این تیغه نسبت به تیغه آلومینیومی استحکام کمتری دارد و قیمتش نسبت به سایر جنس‌ها ارزان‌تر است.

فولادی

این نوع تیغه از ورق‌های گالوانیزه ساخته می‌شود که به صورت رول فورمینگ تولید شده و با رنگ استاتیک عرضه می‌شود. یکی از ویژگی‌های تیغه فولادی این است که این نوع تیغه در مقایسه با تیغه آلومینیومی از امنیت بالاتری برخوردار است؛ اما به دلیل حجم زیاد قلاب‌های تیغه صدای بیشتری تولید می‌کند. تیغه کرکره برقی فولادی برای فروشگاه‌های بزرگ و کارخانجات صنعتی مناسب است.

انواع تیغه کرکره برقی از نظر ظاهری

تیغه ها را از نظر ظاهری نیز، طبقه بندی می‌کنند و انواع مختلفی را، از آنها در جنس های گوناگون وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تیغه آلومینیوم پل دار:

این تیغه‌ها بیشترین تقاضا را در بازار دارند. پل ها باعث می‌شوند استحکام تیغه بیشتر شود. تعداد پل‌ها به عرض تیغه آلومینیوم بستگی دارد؛ هرچه عرض تیغه بیشتر باشد، تعداد پل هم باید بیشتر شود. برای مثال تیغه آلومینیومی تک پل دارای یک جداره داخلی و تیغه آلومینیومی دوپل دارای دوجداره داخلی است. تفاوت این دو در مقاومتشان است. تیغه آلومینیومی دو پل به دلیل دارا بودن دوجداره داخلی استحکام بیشتری دارد.

  • تیغه کرکره برقی پانچ:

این نوع تیغه از پانچ شدن تیغه‌های تک جداره آلومینیومی ساخته می‌شود که برای زیبایی بیشتر بر روی آن‌ها برش‌هایی به شکل دایره یا مستطیل یا غیره ایجاد می‌کنند. توصیه می‌شود از این نوع تیغه‌ها به خاطر ایمنی پایین زیاد استفاده نشود. بهتر است حداکثر ۴ الی ۶ عدد از تیغه‌های کرکره برقی پانچ شده باشند.

  • تیغه غضروف دار:

در همه کرکره برقی‌ها در اولین دورهای چرخش، به دلیل اینکه حجم تیغه دور شفت کم است صدای اندکی تولید می‌شود. برای بی صدا کردن کرکره برقی از تیغه غضروف دار استفاده می‌شود. این تیغه باعث راحت‌تر شدن فرایند رول شدن درب دور شفت می‌شود.

  • تیغه رول گیتر:

تیغه کرکره برقی رول گیتر در رده امن‌ترین تیغه‌های کرکره برقی قرار می‌گیرد. این تیغه‌ها با مفتول‌های آلومینیومی آبکاری می‌شوند و با روکش آلومینیومی ساخته می‌شوند.

تیغه کرکره برقی فولادی

  • تیغه طرح چوب:

این تیغه‌ها در اصل همان تیغه‌های کرکره برقی آلومینیومی هستند که بعد از تولید به آن‌ها یک یا دو لایه رنگ الکتروستاتیک می‌زنند؛ سپس برچسب‌هایی با طرح چوب بر روی آن ها می‌چسبانند.

  • تیغه ضد حریق:

این تیغه‌ها بیشتر از جنس پلی‌کربنات یا گالوانیزه هستند. این نوع تیغه می‌تواند بین ۱ تا ۲ ساعت حریق را تحمل کند. ویژگی‌های تیغه ضد حریق عبارتند از:

  1. داشتن پوشش الکترواستاتیکی تا بتواند بیش از ۴۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند.
  2. دارای هوابندی مناسب
  3. دارای فوم‌هایی درون تیغه برای جلوگیری از انتقال حرارت. معمولاً از این کرکره‌ها در مراکز آتش نشانی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: با خواندن مقاله نصب چشمی کرکره برقی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اندازه‌های استاندارد تیغه کرکره برقی

برای خرید تیغه کرکره برقی ابتدا باید اندازه آن را مشخص کنید؛ اندازه تیغه باید متناسب با مکان مورد نظر شما باشد. تیغه کرکره برقی ها معمولاً در سه اندازه تولید می‌شوند که عبارتند از:

  • اندازه ۶۰: در کرکره مکان‌هایی با ابعاد کوچک و پنجره‌ها استفاده می‌شود.
  • اندازه ۸۰: در کرکره پارکینگ‌ها و کرکره فروشگاه‌ها با ابعاد متوسط ۱۵ مترمربع استفاده می‌شود.
  • اندازه ۱۰۰: در فروشگاه‌ها عریض و کارخانجات صنعتی استفاده می‌شود.

البته اندازه تیغه‌ها در قیمت آن‌ها تأثیر چندانی ندارد و انتخاب آن بستگی به اندازه مکان مورد نظر شما دارد.

اندازه‌های استاندارد تیغه کرکره برقی

نکات مهمی که در انتخاب تیغه کرکره برقی باید رعایت کنید

با داشتن اطلاعات از نکاتی در انتخاب تیغه کرکره برقی، که قصد خرید آن را دارید، می‌توانید در انتخاب خود یک تجربه خوبی را کسب کنید و مظمئن شوید که با یک انتخاب خوب، توانسته اید که نمای زیبایی برای ساختمان یا مغازه خود فراهم کنید.

در ادامه به نکات زیر توجه کنید:

ضخامت تیغه

اگر تیغه کرکره برقی ضحامت کافی نداشته باشد در هنگام متصل کردن، خوب جا نمی‌رود و پس از مدتی کرکره، کش می‌آید و فقط با یک ضربه به وسط کرکره، تیغه کرکره برقی از هم جدا می‌شوند.

پل داشتن در وسط تیغه

داشتن پل موجب این می‌شود که، صدا در داخل تیغه کرکره برقی نیافتد و همچنین قدرت تیغه کرکره برقی در برابر ضربه‌ها نیز، بیشتر شود. تیغه‌ها در مدل‌های مختلفی شامل؛ بدون پل، تک پل و دو پل موجودند.

تیغه تک جداره و دو جداره

اگر قصد دارید که یک تیغه کرکره برقی خوب، که بتواند طول عمر بیشتری را داشته باشد. باید تیغه آن، دو جداره باشد. در غیر این صورت از تیغه کرکره برقی تک جداره نیز، می‌توانید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: برای مشاهده اطلاعات بیشتر، درباره ی ریل کرکره برقی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

استفاده از تیغه‌های فوم دار

حتی با وجود استفاده از تیغه کرکره برقی پل دار، باز هم در هنگام باز و بسته شدن کرکره، سر و صدایی ایجاد می‌شود، که برای رفع آن، از تیغه کرکره برقی فوم دار نیز، می‌توانید استفاده کنید.

کیفیت جنس تیغه

جنس تیغه کرکره برقی، می‌تواند از آلومینیوم یا گالوانیزه باشد. اگر بودجه ی محدودی دارید و دوست دارید که خریدتان ارزان تمام شود، از تیغه کرکره برقیی گالوانیزه، می‌توانید استفاده کنید. و اگر محدودیت بودجه را ندارید و به دنبال یک جنس خوب و عالی هستید، از تیغه کرکره برقی آلومینیوم می‌توانید استفاده کنید.

رنگ بندی تیغه

نکته بسیار مهمی که در انتخاب تیغه کرکره برقی اهمیت دارد، رنگ تیغه است. رنگ تیغه کرکره برقی باید از نوع کوره‌ای (که به آن، رنگ پودری یا رنگ الکترواستاتیک هم می‌گویند) باشد. این رنگ‌ها به راحتی از روی تیغه کرکره برقی بلند نمی‌شود. این در حالی است که در تیغه کرکره برقی معمولی، تنها با کشیدن یک کلید بر روی آن، رنگشان بلند می‌شود.

همچنین انتخاب رنگ در قیمت تیغه کرکره برقی تاثیری نخواهد داشت.

جمع بندی

ما شما را با انواع تیغه کرکره برقی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کردیم. در راه اندازی و نصب انواع کرکره برقی، موتور کرکره برقی و تیغه کرکره برقی، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار روی قیمت آن هستند. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به درستی تیغه کرکره برقی مناسب مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین تیغه کرکره برقی متناسب با نیازتان می‌توانید با همکاران متخصص ما در متین هوشمند تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

سوالات متداول

کاربرد تیغه کرکره برقی در چیست؟

در کل از تیغه کرکره برقی برای حفاظت و امنیت و جلوگیری کردن از سرقت، همچنین از محیط داخل در برابر آتش سوزی و باد و طوفان نیز، محافظت می‌کند.

بهترین ویژگی برای تیغه کرکره برقی چه می‌باشد؟

ضد سرقت و ضد حریق بودن تیغه کرکره برقی و مقاومت با دوام آن در برابر ضربه، می‌تواند بهترین ویژگی برای تیغه کرکره برقی آن باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *