حفاظ کرکره برقی

نصب حفاظ کرکره برقی به عنوان یک جایگزین حفاظ آکاردئونی با فناوری جدید و الکترونیکی است. حفاظ الکترونیکی مجاور درب ورودی قرار می‌گیرد. علاوه بر امنیت، زیبایی بیشتری به درب می‌دهد. این مدل حفاظ کرکره ای با موتور و به صورت الکترونیکی کار می‌کند. باز و بسته شدن آن توسط ریموت و به راحتی انجام می‌شود. انواع حفاظ پنجره در بازار موجود است که بهترین و مدرن ترین آن‌ها مدل الکترونیکی است. برخی از این محصولات برای پارکینگ، فروشگاه‌های بزرگ، مغازه ، آپاراتمان یا ویلا استفاده می‌کند. در  ادامه به بررسی ویژگی‌ها و متریال ساخت آن می‌پردازیم.

حفاظ کرکره برقی چیست؟

یکی از لوازم ضروری که به افزایش امنیت کمک می‌کند، حفاظ کرکره ای پنجره است. استفاده از کرکره های دستی به صورت روزانه در مقایسه با مدل الکترونیکی آن بسیار دشوار است. با پیشرفت تکنولوژی، کرکره برقی حفاظ پنجره و درب طراحی و تولید شد. با فشردن دکمه open روی ریموت، کرکره به صورت افقی به سمت باز جمع می شود. مدل‌هایی که برای مکان‌های مسکونی استفاده می‌شود، با مکان‌های تجاری از نظر متریال ساخت و نوع طراحی کاملا متفاوت است. تفاوت‌های ظاهری انواع حفاظ پنجره کرکره برقی باعث کاهش یا افزایش امنیت نمی‌شود.

پنجره برقی

قطعات ساخت کرکره برقی

موتور کرکره برقی: وظیفه موتور تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی است، در واقع با فشار دادن ریموت کرکره موتور تیغه را به حرکت در می‌آورد و باعث بالا یا پایین رفتن آن می‌شود.

 موتورها سه نوع اصلی دارند:

  1. سنترال: یک نوع موتور کرکره برقی است که امروزه از آن استفاده نمی‌شود.
  2. توبلار: این نوع موتورها مناسب کرکره‌های سبک با میزان تردد کم هستند. فضای کمی را اشغال می‌کنند و در دو نوع صنعتی و کوچک تولید می‌شوند.
  3. ساید: موتورهای ساید برای کرکره‌های سنگین و میزان تردد بالا مناسب هستند و دارای باتری نیز هستند به همین دلیل قیمت آن‎ها بیشتر از دو گزینه دیگر است.
  4. تیغه کرکره برقی: بدنه اصلی کرکره را تیغه می‌گویند که بر اساس جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند: آلومینیومی، گالوانیزه و پلی کربنات. تیغه‌ها ظاهر کرکره را تشکیل می‌دهند به همین دلیل آن‌ها را در طرح‌های گوناگون و مناسب همه سلیقه‌ها تهیه می‌کنند.
  5. ریل کرکره برقی: به فضایی که تیغه در آن قرار می‌گیرد و جابه‌جا می‌شود ریل گفته می‌شود. در داخل ریل از لاستیک استفاده می‌شود تا اصطکاک بین تیغه و ریل را کاهش دهد.

انواع حفاظ کرکره ای (۴ مورد)

همانطور که گفتیم حفاظ‌ها انواع زیادی دارند و برای کاربری‌های مختلفی به کار می‌روند. انواع کرکره های برقی را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

  1. کرکره برقی درب آپارتمان
  2. کرکره برقی پنجره ساختمان
  3. کرکره برقی پارکینگ
  4. کرکره برقی مغازه
  5. کرکره برقی اتاق خواب

 ۱. کرکره برقی درب آپارتمان

حفاظ‌ برقی آپارتمان به دلیل طراحی مدرن برای مکان‌های مسکونی کاربرد بیشتری دارد. جلوگیری از سرقت و اعمال محدودیت در باز کردن قفل‌های الکترونیکی باعث افزایش امنیت می‌شود. کرکره برقی با توجه به کاربردی که دارد، در رنگ‌بندی‌‌های متنوعی ساخته می‌شوند. شما می‌توانید متناسب با رنگ دیوار گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. به دلیل اینکه کرکره‌ها در معرض آسیب عوامل طبیعی مانند باد و باران و گرد و خاک و ضربه قرار دارد، یکی از مزایای اصلی آن‌ها ماندگاری رنگ است. در این حفاظ‌ها معمولا تیغه‌های فولادی به کار می‌رود و به همین دلیل در برابر ضربه به شدت مقاوم هستند. قیمت حفاظ کرکره برقی نسبت به درب‌های فلزی مقرون به صرفه هم خواهد بود.

۲. کرکره برقی پنجره ساختمان

اگر به دنبال افزایش امنیت منزل خود هستید پیشنهاد می‌کنیم از کرکره مخصوص پنجره استفاده کنید. این حفاظ‌ها در دو نوع دستی و برقی موجود هستند که بهتر است از حفاظ پنجره برقی استفاده کنید، چراکه این حفاظ‌ها با ریموت باز و بسته می‌شوند و نیازی به اهرم مکانیکی ندارند. بنابراین، احتمال باز بسته شدن آن بدون ریموت و به صورت برقی به صفر نزدیک می‌شود. با توجه به اینکه از پلی کربنات شفاف تولید می‌شود، علاوه بر این، می‌تواند از آلودگی‌های صوتی و صداهای مزاحم جلوگیری کند. هم‌چنین در زمستان مانع خروج گرما و در تابستان مانع ورود گرما می‌شوند به همین دلیل هزینه‌های مصرف انرژی را تا حد زیادی کم می‌کنند.

حفاظ برقی

۳. کرکره برقی پارکینگ

یکی از متداول‌ترین انواع کرکره برقی، حفاظ کرکره برقی پارکینگ است که از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از آن این است که فضایی از پارکینگ اشغال نمی‌کنند؛ پس اگر مساحت پارکینگ شما کم است بهتر است از این حفاظ‌ها استفاده کنید.

۴. کرکره برقی مغازه

کرکره‌های برقی مخصوص مغازه و فروشگاه‌ها جزء اولین مکان‌هایی بود که از این نوع حفاظ‌ها استفاده کردند و تا امروز بهترین انتخاب برای تامین امنیت مغازه است. پس اگر به دنبال یک حفاظ محکم و مطمئن هستید باید به سراغ کرکره برقی مغازه بروید.

مزایای حفاظ کرکره برقی (۵ مورد)

حفاظ کرکره برقی مزیت‌هایی دارد که اشخاص را به خرید کرکره برقی ترقیب می‌کند. برخی از مزیت‌های حفاظ کرکره برقی را در ادامه به اختصار شرح دادیم:

  1. کنترل از راه دور
  2. امنیت بالا
  3. طراحی مدرن
  4. قیمت کرکره برقی
  5. امکان چاپ تبلیغات

۱. کنترل از راه دور

یکی از مزایای کرکره های برقی، امکان کنترل با ریموت است. کاربران به راحتی می‌توانند با فشار دادن دکمه باز و بسته روی ریموت از این وسیله استفاده کنند. این در حالی است که حفاظ‌های قدیمی فقط به مکانیکی (دستی) باز و بسته می‌شدند.

ریموت بالا بر

۲. امنیت بالا

حفاظ کرکره برقی ضد سرقت است و با توجه به جنس ساخت آن‌ها به سختی ضربه می‌بیند.

۳. طراحی مدرن

طراحی مدرن حفاظ کرکره برقی یکی از مزایای آن از جنبه زیبایی و دکور به شمار می‌آید.

۴. قیمت کرکره برقی

عوامل زیادی در تعیین قیمت کرکره برقی از جمله ابعاد و اندازه متراژ، نوع موتور، نوع تیغه و نوع کاربری موثر هستند.

۵. امکان چاپ تبلیغات

شما می‌توانید اطلاعات تماس و حتی آدرس سایت خود را با کیفیت خوب روی این حفاظ‌ها چاپ کنید و زمانی که مغازه بسته است از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید.

کرکره مناسب برای حفاظ درب آپارتمان

بهترین نوع برای حفاظ درب ساختمان کرکره آلومینیومی است چرا که عایق صدا هستند و از ورود سروصدا به خانه جلوگیری می‌کند. این نوع حفاظ‌ها طرح و رنگ‌بندی متنوعی دارند و شما با هر نوع سلیقه‌ای می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید.

جمع بندی و سوالات متداول حفاظ کرکره برقی

قیمت حفاظ کرکره برقی چطور محاسبه می شود؟

قیمت حفاظ کرکره برقی با توجه به نوع قطعات استفاده شده از قبیل نوع موتور، نوع فولاد، نوع تیغه و اندازه و ابعاد آن بررسی و محاسبه می شود.

برای درب ورودی آپارتمان از چه نوع حفاظی می توان استفاده کرد؟

برای درب ورودی آپارتمان بهتر است که از کرکره های آلومینیومی استفاده شود ، زیرا علاوه بر محکم بودن، عایق صدا نیز است.

مزایای استفاده از کرکره برقی چیست؟

۱- کنترل از راه دور ۲- امنیت بالا ۳-زیبایی و تنوع رنگ ۴-قیمت مناسب

در این مقاله به طور کامل به بررسی حفاظ کرکره برقی و انواع آن پرداختیم. انتخاب کرکره برقی می‌تواند گام مهمی در افزایش امنیت خانه و محل کار شما باشد و اگر سوالی در این زمینه دارید کافی است با متین هوشمند ، متخصص خدمات و فروش کرکره برقی ، تماس بگیرید یا در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

۲ دیدگاه

    • سلام و درود
      دلیل استفاده از حفاظ کرکره برقی، بالا بردن امنیت کرکره برقی و قطعات مهم آن مانند موتور کرکره برقی است. در نتیجه خرید آن واجب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *