روغن کاری کرکره برقی

نگهداری و روغن کاری کرکره برقی از بهترین راه‌های برای جلوگیری از خرابی کرکره برقی است. در فصل تابستان کرکره‌های برقی بیشترین استفاده را دارند و احتمال این که فشار بیشتری را طی باز و بسته شدن زیاد تحمل کنند، زیاد است. همچنین در فصل‌های سرد مانند پاییز و زمستان جک و فنر کرکره برقی سخت‌تر کار می‌کنند. در واقع سرعت آن نسبت به فصول گرم، کمتر است.

تراز کردن کرکره برقی

در اثر باز و بسته شدن زیاد و یا ضربه و نگهداری نادرست از کرکره برقی ممکن است تراز آن بهم بریزد. در کرکره برقی پارکینگ هم این مشکل مشهود است. باید توجه کنید که تراز نبود کرکره برقی شما موجب می‌شود وزن به طور یکنواخت در آن تقسیم نشود. در نتیجه فشار اضافی به موتور کرکره برقی وارد می‌شود. طی این فشار، فنر و جک‌های کرکره برقی آسیب می‌بینند.

اگر کرکره برقی خود را تراز نکنید، هنگام قطع برق و باز کردن کرکره برقی به صورت دستی، به مشکل خواهید خورد. با مراجعه به متخصصان می‌توانید اقدام به تراز کردن کرکره برقی خود کنید و در نگهداری از آن، کوتاهی نکنید.

مطلب پیشنهادی: با مراحل ساخت کرکره برقی بیشتر آشنا شوید.

بررسی تراز بودن کرکره برقی

برای بررسی تراز بودن کرکره برقی خود، ابتدا درب را کامل ببندید. سپس در صورت اتصال به اپراتور، با کشیدن بند وصل شده به اهرم، ‌آن را رها کنید. درب کرکره برقی را تا نیمه بالا ببرید. اگر درب در همان موقعیت ماند، یعنی کرکره برقی شما تراز است اما اگر با سرعت به سمت پایین برگشت، حتما نیاز به تراز شدن دارد. برای تراز کردن کرکره برقی می‌توانید با مجموعه متین هوشمند در تماس باشید.

نحوه روغن کاری کرکره برقی

نحوه روغن کاری کرکره برقی

در این بخش نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ را برای شما شرح می‌دهیم. یکی از ساده‌ترین روش‌های روغن کاری درب اتومات ،استفاده از اسپری برای پخش روغن است. نحوه روغن کاری و نوع روغنی که استفاده می‌کنید بسیار مهم است. توجه کنید هر یک از این عوامل می‌توانند حتی موجب خرابی کرکره برقی و آسیب رسیدن به موتور کرکره برقی شوند.

برای این کار ابتدا روغن‌هایی که از پیش مانده را کاملا تمیز کنید. سعی کنید فقط قطعات مورد نیاز را روغن کاری کنید. جک، ریل و فنر قطعاتی است که به روغن کاری نیاز دارد. سعی کنید روغن را کاملا یکدست پخش کنید تا از جمع شدن روغن روی یک قطع خاص جلوگیری کنید. پس از آن چندبار درب را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید تمام قسمت ها را به صورت یکنواخت روغن کاری کردید.

روغن کاری کرکره سنتی

شاید هنوز در بازارهای سنتی، کرکره‌های قدیمی را دیده باشید. روغن کاری برای کرکره سنتی هم مثل روغن کاری کرکره برقی یکی از کارهای موثر بر طول عمر کرکره است. یکی از راه‌های کاهش و یا قطع صدای مزاحم، روغن کاری است که در مورد کرکره‌های سنتی هم انجام می‌شود. بهترین روش روغن کاری کرکره برقی ، استفاده از روغن‌های شناخته شده است.

یکی از انواع آن‌ها، لیتیوم یا سیلیکون است. سیلیکو یکی از انواع روغن‌هایی است که علاوه بر رفع صدا، لولای کرکره را در برابر آب مقاوم می‌کند و مانع زنگ زدگی می‌شود. یکی دیگر از انواع روغن کاری کرکره سنتی استفاده از گریس است که معمولا برای قطعات متحرک از آن استفاده می‌کنند. گاهی علت بسته نشدن کرکره و یا تولید صدای مزاحم به خاطر قرار گرفتن سنگ ریزه درون ریل کرکره می‌باشد.

بیشتر بخوانید: با نحوه تعمیرات کرکره برقی بیشتر آشنا شوید.

فیلم روغن کاری کرکره برقی

 محل روغن کاری کرکره برقی

در کل روغن کاری کرکره برقی در دو قسمت موتور و درب آن انجام می‌شود. این که کدام بخش نیاز به روغن کاری دارد و این که چه مقدار روغن باید استفاده شود بسیار اهمیت دارد. جنس و مدل روغن مورد استفاده نیز در نتیجه کار شما تاثیرگذار است. در ادامه تمامی این موارد را بررسی می‌کنیم.

روغن کاری موتور کرکره برقی

توجه کنید که تمامی قطعات موتور کرکره برقی نیاز به روغن کاری ندارند! دلیل اصلی روغن کاری کرکره برقی این است که فشار مضاعفی که به موتور کرکره برقی وارد می‌شود را کاهش دهیم. با روغن کاری فنرها و لولاهای کرکره، می‌توانید تا حد زیادی از خراب شدن موتور کرکره برقی جلوگیری کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

روغن کاری درب کرکره برقی

روغن کاری غلتک‌های کرکره برقی به تنظیم آن بسیار کمک می‌کنند. لازم است که در مواقعی که استفاده شما از کرکره برقی مغازه و یا کرکره برقی پارکینگ زیاد است، تمامی لولاها و غلتک‌های بالابرنده کرکره را روغن کاری کنید. با انجام روغن کاری درب کرکره برقی، تیغه‌ها راحت‌تر حرکت می‌کنند و از ایجاد صدای تیغه‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

روغن کاری درب اتومات

گریس و روغن مناسب روغن کاری کرکره برقی

برخی از روغن‌های سنگین می‌توانند روغن‌های دیگر را شستشو دهند و از بین ببرند. وجود یک سری از روغن‌ها در لولاها و فنرها ضروری است و نباید تخلیه شوند. همچنین در دراز مدت موجب خشک شدن غلتک‌های کرکره برقی می‌شوند و آسیب بیشتری وارد می‌کنند.

پیشنهاد می‌شود: برای آگاهی از قیمت کرکره برقی، به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

در اکثر موارد استفاده از گریس و مولتی یوز(Multi-Use WD 40)  پیشنهاد نمی‌شود. گریس از ورود رطوبت جلوگیری می‌کند و خاصیت مابقی روغن‌ها را نیز حل می‌کند. معمولا برای قطعات متحرک کرکره برقی، روغن لیتیوم سفید، روغن سیلیکون مقاوم در برابر آب و (WD 40 Specialists) توصیه می‌شوند. در بازار به این روغن‌ها، بلستر درب پارکینگ یا گریس لیتیوم سفید بلستر نیز می‌گویند.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری و روغن کاری کرکره برقی با مجموعه متین هوشمند در ارتباط باشید. همچنین در صورت خرابی کرکره برقی، با متخصصان ما برای تعمیر کرکره برقی خود تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه روغنی برای روغن کاری کرکره برقی مناسب است؟

روغن سیلیکون یا لیتیوم برای این کار مناسب است. مخصوصا روغن سیلیکون باعث افزایش مقاومت در برابر آب می شود.

عدم روغن کاری به موقع کرکره برقی باعث خرابی می شود؟

یکی از راه های مراقبت از کرکره های برقی روغن کاری است که علاوه بر مقاوم کردن، باعث رفع صداهای آزاردهنده می شود. قطعا عدم رسیدگی باعث خراب شدن درب می شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *