مدار فرمان کرکره برقی

کرکره برقی یک تکنولوژی دست کم گرفته شده‌ی بسیار مناسب برای تامین امنیت خانه و فروشگاه است. پیچیدگی این تجهیزات بیشتر بخاطر مدار فرمان کرکره برقی است. البته خیلی زود است که بخواهیم وارد این گونه جزئیات بشویم. شایان است پیش از پاسخ دادن به یکی از پرتکرارترین سوالات شما مخاطبین عزیز، کمی بیشتر از این تکنولوژی برایتان بگوییم.

کرکره برقی مغازه نوعی درب ایمنی-حفاظتی برای ساختمان‌های تجاری، فروشگاه‌ها و… است که فضای داخل را از سرقت و تعرض مصون نگه می‌دارد. همان‌گونه که از نامش نیز پیداست، کارایی نوع برقی آن نسبت به نوع آهنی و قدیمی بیشتر است. کرکره‌های برقی با توجه به اینکه در فضای خارجی ساختمان نصب می‌گردند، در‌ برابر شرایط نامساعد آب و هوایی از جمله بارش شدید، تابش مستقیم نور و رطوبت، مقاوم و عایق حرارت و صدا هستند. برای مشاهده قیمت کرکره برقی کلیک کنید.

کرکره برقی چگونه کار می‌کند و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

برای راه انداختن کرکره برقی باید موتور آن به نیروی برق وصل شود تا در نتیجه انتقال نیرو، تیغه ها به حرکت درآیند و درها بتوانند باز و بسته شوند.

اجزای اصلی کرکره برقی به ترتیب اهمیت آن در زیر آورده شده اند:

مدار فرمان کرکره برقی

همان‌گونه که در بالا نیز بدان اشاره شده است، پیچیدگی این نوع تجهیزات بیشتر بدلیل ساختار مدار فرمان آن است. تا جایی که می‌توان حتی یک مقاله جداگانه فقط مختص آن نوشت. مدار فرمان کرکره برقی در بالای ریل کرکره قرار دارد. وظیفه مدار فرمان کرکره برقی یا رسیور، دریافت فرامین گیرنده بصورت سیگنال و انتقال آن به موتور می‌باشد. علاوه بر آن در حرکت تیغه‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد. یکی دیگر از دلایل اهمیت مدار فرمان کرکره برقی نسبت به دیگر اجزا، آن است که در صورت خرابی، مالک متحمل هزینه‌ای گزاف جهت تعویض آن خواهد شد.

مدار فرمان کرکره برقی

معرفی انواع مدار فرمان کرکره برقی

کلا دو نوع موتور ساید و توبلار برای کرکره‌های برقی وجود دارد که مدارهای فرمان آنها نیز بالتبع با یکدیگر تفاوت دارد. جالب است بدانید برخی از مدارهای فرمان سیم کارت خور هستند؛ یعنی امکان کنترل آنها با تلفن همراه امکان‌پذیر است. قطعا مدار فرمان کرکره برقی در ساختمان‌های گوناگون نیز متفاوت است. رسیور‌های فروشگاه‌ها از نوع ساده است و قابلیت اتصال به ریموت دارند. در حالی که رسیور‌های پارکینگ‌ها از تنظیمات بیشتری برخوردار است.

نحوه نصب مدار فرمان کرکره برقی

واضح است که برای نصب مدار فرمان کرکره برقی به یک نصاب مجرب نیاز دارید. قبل از هر چیزی ابتدا باتوجه به نوع موتور کرکره برقی موردنظر، مدار فرمان مخصوص آن را خریداری نمایید. سپس دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  1. برق ورودی را حتما قطع کنید و مدار جدید را از روی ترمینال مورد نظر باز کنید. به محل دقیق سیم‌ها دقت کنید تا در بستن دوباره آنان دچار مشکل نشوید.
  2. رسیور قبلی را جدا کنید و پس از نصب فرمان جدید، دیگر می‌توانید برق ورودی را وصل کنید.
  3. از کرکره‌ها فاصله کافی بگیرید. ریموت را چندین بار فشار دهید تا از باز و بسته شدن صحیح کرکره‌ها اطمینان حاصل نمایید.

نحوه نصب مدارهای فرمان بسته به نوع موتور آنان با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال موتورهای از نوع توبلار دارای ۵ ورودی است که دو ورودی آن مربوط به برق شهری می‌باشد و هنگام نصب آن بایستی تمامی برق ورودی‌ها قطع شود. به همین خاطر است که به شما گوش‌زد می‌کنیم حتما از یک نصاب متخصص به منظور نصب کمک بگیرید تا دچار ضرر نشوید.

مدار فرمان کرکره

چه خطرهایی مدار فرمان کرکره برقی را تهدید می‌کند؟

عواملی که باعث می‌شود فرمان کرکره برقی خراب شود، بیشتر مربوط به شرایط جو و هوا است. مانند:

  • نفوذ آب
  • شرایط شدید آب و هوایی
  • تابش مستقیم و شدید نور خورشید
  • تنظیمات اشتباه

بهترین مدارهای فرمان کرکره برقی در بازار

حال که مفصل در‌باره ماهیت مدار فرمان کرکره برقی صحبت کردیم، دیگر وقت آن است که به پرسش شما خوانندگان عزیز پاسخ دهیم. رسیورهای بتا در حال حاضر بهترین رسیور های بازار هستند که رنج قیمت آنان از ۲۹۸۰۰۰ تومان تا ۶۵۰۰۰۰ تومان، متغیر است. در پایین رسیور های بتا به ترتیب قیمت از بالاترین به کمترین آورده شده است:

  • رسیور سیموت
  • رسیور سیم کارتی اسمارت بتا
  • رسیور قفل برقی به همراه دو ریموت کنترل
  • رسیور سه رله
  • رسیور پنج کاناله
  • رسیور دو رله

سخن آخر

اهمیت کرکره برقی را جدی بگیرید. متاسفانه برخی برای نخریدن این ابزار بهانه‌هایی از جمله قیمت روزافزون آن می‌آورند، در حالی که امنیت قیمت ندارد. برای انتخاب مدار فرمان مناسب از متین هوشمند مشاوره بگیرید. مراقبت از مدار فرمان کرکره برقی شرط اول استحکام و کارایی کرکره برقی شماست تا بتواند امنیت شما را تا سال ها تضمین کند. در صورتی که امنیت دوستان و نزدیکانتان نیز برایتان مهم است، این مقاله را با آنان به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *