تیغه کرکره برقی پارکینگ

مشکلات کرکره برقی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. در حقیقت هر کسی که تاکنون خرید کرکره برقی انجام داده است و با آن سر و کار داشته، با مشکلات کرکره برقی آشناست. این مشکلات می‌توانند به دلیل استفاده‌ نادرست و یا دیگر موضوعات مانند بهترین برند کرکره برقی نبودن ایجاد شده باشند.

از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکلات می‌توان به عدم رسیدگی منظم و سرویس کرکره برقی در زمان مناسب اشاره کرد. همچنین در برخی از موارد به دلیل گیر کردن چیزی زیر کرکره و فشار زیاد به آن، کرکره از ریل خارج شده و یا گیربکس آن صدمه می بینید.

اگر از موضوع دلایل خرابی کرکره برقی و نحوه‌ درست استفاده از آن بگذریم، می‌تواینم به اصل مسأله بپردازیم که همان عیب یابی و حل مشکلات کرکره برقی است.

اجزای کرکره برقی

نحوه عملکرد کرکره برقی

مانند همه درب‌های اتوماتیک بازشو دیگر، کرکره‌های اتوماتیک هم از اجزای ثابتی تشکیل شده‌اند. برخی از این اجزا برای ناظر قابل مشاهده‌اند. در حالی که برخی دیگر درون اندکپ یا سیستم موتور پنهان شده‌اند. این اجزا شامل موارد زیر هستند:

  • تیغه‌های کرکره برقی (در برخی موارد علاوه بر آن، شامل غضروف نیز است)
  • موتور کرکره برقی محرکه (شامل آرمیچر، سیم‌پیچ و گیربکس)
  • یراق‌آلات مانند چفت‌ها و یا ریل
  • بورد اصلی
  • سنسورهای چشمی
  • فیوز
  • ریموت کنترل یا کنترل از راه دور
  • صفحه پلیت و قوطی
  • باتری اضطراری

مشکلات کرکره برق آلومینیومی

عیب یابی و حل مشکلات کرکره برقی

به شکل کلی، کرکره با دریافت دستور از فرستنده، به برد اصلی دستور حرکت می‌دهد. در این صورت، موتور در جهت دنده‌های گیربکس اتوماتیک شروع به حرکت می‌کند که موجب باز و بسته شدن کرکره می‌شود. به همین علت برای عیب یابی مشکلات کرکره برقی می‌توانید به سرعت مسیر حرکت برق و یا صدور فرمان را پیگیری کنید.

دقت کنید که برخی رسیدگی‌های اولیه از دست شما بر می‌آید. با این حال برای تعمیرات تخصصی‌تر بهتر است تا با سرویس‌کار متخصص کرکره برقی تماس بگیرید. دستکاری ناشیانه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به دستگاه وارد کند.

** خرید ارزان قیمت کرکره برقی مغازه و کرکره برقی پارکینگ  **

بررسی اولیه جهت حل مشکلات کرکره برقی

  • برای عیب یابی مشکلات کرکره برقی ابتدا مطمئن شوید، چیزی مسیر حرکت کرکره را سد نکرده است. آیا درون ریل‌ها چیزی گیر نکرده است.
  • در مرحله دوم مسیر برق را بررسی کنید. آیا فیوزها وصل هستند؟ آیا برق به برد اصلی می‌رسد؟
  • اگر باز هم تغییری ایجاد نشد، وضعیت ریموت و سنسورهای چشمی را چک کنید. می‌توانید باتری ریموت را تعویض کرده و یا چشمی‌ها را تمیز نمایید. حتی در برخی موارد دیده شده که از ریموت اشتباهی استفاده شده است. در برخی موارد نیز خود ریموت صدمه دیده و باید از ریموت یدک استفاده کنید.
  • دقت کنید که در برخی از موارد، خود موتور برای کاربر محدودیت ایجاد می‌کند. مثلا موتورهای توبلار با داغ شدن در اثر استفاده پیاپی، برای مدتی از کار می‌افتند. بنابراین کمی صبر و دوباره امتحان کنید. برخی اوقات هم به صورت دستی گیربکس آزاد شده که سوءتفاهم خرابی را ایجاد می‌نماید.
  • اگر هیچکدام از موارد بالا نتوانست کمکی به شما کند، احتمال وجود مشکلات اساسی‌تری وجود دارد. این مشکلات ممکن است در سیستم برد و یا حتی خود موتور حادث شده باشد. با سرویس‌دهنده‌ی خود تماس بگیرید.

مشکلات جدی کرکره برقی

رایج ترین مشکلات کرکره برقی

در این قسمت قصد داریم تا با بررسی رایج‌ترین مشکلات کرکره برقی، راه حل‌های ساده‌ای را که می‌توانید برای آن‌ها در نظر بگیرید را مرور نماییم. همچنین در برخی از این بخش‌ها، راه‌های پیشگیری از مشکلات کرکره برقی را بیان خواهیم نمود.

علت پایین نیامدن کرکره برقی

وقتی از مشکلات کرکره برقی صحبت می‌کنیم، ثابت ماندن کرکره را باید در صدر موضوعات رایج قرار دهیم. این مورد در حقیقت از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای کرکره‌ها به وجود می‌آید. این موضوع می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. با این وجود، بدترین حالت خرابی موتور کرکره است.

اصلی‌ترین دلیلی که به خرابی موتور منجر می‌گردد، ذوب شدن سیم‌پیچ لاکی می‌باشد. در این حالت اصطلاحا می‌گوییم که موتور کرکره دچار سوختگی شده است. البته ممکن است دلیل این موضوع خرابی فنر و اخلال در سیستم انتقال قدرت باشد.

با این وجود، اگر کرکره‌ی شما صرفا پایین نمی‌آید، ممکن است موضوع تا به این حد حاد نباشد. اگر قدم‌های بالا را برای حل این مشکل انجام داده‌اید و هنوز دچار مشکل هستید، می‌توانید به کارشناسان متین هوشمند اطلاع داده تا در اسرع وقت به کمک شما بیایند.

تنظیم حد بالا و پایین ارتفاع کرکره برقی

این موضوع و مشکلات مربوط به آن را باید از چشم سنسورهای حسگر دانست. برای حل مشکلاتی که به مربوط به متوقف شدن کرکره در نیمه راه می‌شود، باید این سنسورهای را تعویض و یا تعمیر نمود.

از ریل خارج شدن کرکره برقی

این مشکل معمولا در اثر فشار وارد آمدن بر کرکره ایجاد می‌شود. چنین حالتی یا بر اثر ضربه است و یا بر اثر گیر کردن چیزی زیر کرکره. متأسفانه برای حل این مشکل چاره‌ای جز دی‌مونتاژ و ری‌اسمبلی (باز کردن کرکره و سر هم کردن مجدد آن) وجود ندارد.

خرابی میکروسوئیچ کرکره برقی

میکروسوئیچ یک قطعه‌ی الکترونیکی حساس و مهم در ساختمان این درب اتوماتیک است. خرابی آن می‌تواند به دلایلی همچون آب‌دیدگی، رطوبت، گرد و غبار و یا ضربه ایجاد شده باشد. برای حل این مشکل، چاره‌ای جز تعویض آن ندارید. اگر میکروسوئیچ شما دچار خرابی شده باشد، در بالا و پایین آمدن کرکره با مشکل مواجه خواهید شد.

مشکلات فنی شفت کرکره برقی

نگهداری از کرکره برقی و اجتناب از مشکلات در فصول سرد

می‌توان به صورت قاعده‌ای کلی ادعا کرد که ماشین‌آلات مکانیکی و الکترومکانیکی، در فصول سرد به خوبی کار نمی‌کنند. دلیل این امر را باید در مشکلاتی دانست که به راحتی و با کمک سرویس‌های عادی می‌توان از آن دوری نمود. این راه حل‌ها شامل روغن کاری کرکره برقی منظم، گرفتن سر و صدای کرکره و مراعات با کرکره است.

شما می‌توانید برای انجام تعمیرات کرکره برقی خود با کارشناسان متین هوشمند که در زمینه تعمیر، خرید و فروش کرکره برقی ، سایبان برقی و چتری و انواع درب اتوماتیک بیش از ۱۱سال سابقه تخصصی دارند، تماس بگیرید و در کمترین زمان مشکل خود را مرتفع کنید.

فیوز کرکره برقی کجاست؟

دقیقا داخل برد بالایی برق ورودی محل فیوز

دلیل کندی حرکت کرکره چیست؟

این موضوع می‌تواند در اثر خرابی فنر کرکره باشد.

دلیل پایین آمدن خیلی سریع کرکره برقی چیست؟

این مشکل در اثر خرابی گیربکس یا دنده‌های کرکره به وجود می‌آید. در موتورهای ساید این مشکل قابل رسیدگی است.

اگر کرکره بعد از بالا رفتن خود به خود ایست نکرده و مجدد بسته شود، مشکل از کجاست؟

این مشکل در اثر فعال بودن تایمر اتوماتیک به وجود می‌آید. برای کسب اطلاع از نحوه غیرفعال کردن آن با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۴ دیدگاه

  • سلام. ببخشید من کرکره برقی مغازم ایراد پیدا کرده خودم نمیخوام ریسک کنم که برای تعمیرش اقدام کنم. مخواستم بدونم شما تعمیرکار برای تعمیرش دارید و میفرستید؟

    • سلام و درود. بله؛ شما کافیه از طریق چت واتس اپ با همکاران ما ارتباط برقرار کنید تا در اسرع وقت به مشکل شما رسیدگی کنند.

  • کرکره مغازه من ساید هستش داخل جای سوکت برد فرمان آب رفته بود من متوجه نشدم و سوکت رو به برد فرمان وصل کردم جرقه زد و دیگه کار نکرد با یه برد دیگه هم امتحان کردم بازم برق به برد سالم نمی‌رسید علت از چه می‌تونه باشه که برای تعمیر آن اقدام کنم

    • سلام دوست عزیز
      ابتدا برق مغازه را چک کنید، امتحان کنید برق تا پای موتور میاید یا خیر، در صورت مثبت بودن فیوز ریسیور را امتحان کنید. در نهایت اگر موفق به راه اندازی نشدید، جهت راهنمایی با تکنسین های ما در ارتباط باشید. شماره تماس: ۰۲۱۵۵۴۴۹۱۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *