کرکره برقی فولادی

برای انتخاب و خرید کرکره برقی بهتر است با انواع مختلف آن آشنا شویم. در این مقاله سعی داریم با معرفی و بررسی کرکره برقی فولادی، این نوع از کرکره برقی را بهتر بشناسیم. کرکره برقی فولادی نسبت به مدل‌های دیگر دارای امنیت بیشتری است. این مدل کرکره را در مجتمع ها و تاسیسات بزرگ استفاده می‌کنند.

قبل از انتخاب کرکره برقی فولادی باید اطلاعاتی راجع به این محصول بدانیم؛ مثل مشخصات فنی این کرکره و مزایا و معایب آن نسبت به سایر مدل کرکره‌ها که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

ویژگی های کرکره برقی فولادی

خصوصیات فنی کرکره برقی فولادی

برای مقاوم سازی و ماندگاری بیشتر، روکشی از جنس روی بر روی فلزات تعبیه می‌کنند. به این عمل گالوانیزاسیون می‌گویند. از این فلزات در پیچ و رول‌پلاک و کرکره برقی فولادی استفاده می‌شود. یکی از خصوصیات فولاد این است که در مقابل ضربه بسیار مقاوم است. این امر موجب مقاومت کرکره برقی فولادی نسبت به ضربه و آسیب دیدگی می‌شود.

عموما درب‌های اتوماتیک در طول زمان، در اثر باد و بارون یا گرما دچار استهلاک می‌شوند اما جنس فولاد در مقابل اینگونه مسائل مقاوم است. از این رو است که این مدل درب‌های اتوماتیک در شرایط جوی مختلف مقاوم هستند. هم در مقابل تابش مستقیم خورشید و هم در مقابل رطوبت مقاومت خوبی دارند.

یکی دیگر از خصوصیاتی که کرکره برقی فولادی دارد این است که بدلیل گالوانیزه بودن، رنگ آن نمی‌رود. این در حالی است که یکی از ایرادات شایع کرکره‌های برقی رفتن رنگ آنها است. از دیگر خصوصیات این نوع کرکره ضد سرقت بودن آن است، به همین دلیل در اماکنی که امنیت در آنها بسیار مهم است استفاده می‌شود.

یکی از خصوصیات این نوع کرکره این است که به دلیل عایق بندی‌ که دارد از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند و این امر در صرفه جوی مصرف انرژی نقش بسزایی دارد. و نهایتاً از ویژگی‌های مهم این نوع کرکره طول عمر بالای آن است، در صورت سرویس و نگهداری خوب تا ۳۰ سال هم عمر می‌کند.

مزایای کرکره برقی فولادی

مزایا و معایب کرکره برقی فولادی

این نوع کرکره ساخته شده از اسکلت فولادی گالوانیزه ۱۰۰ میلی متر، دارای مقاومت بیشتری نسبت به دیگر کرکره‌ها است. از دیگر مزایای آن این است که نیاز به نگهداری و تعمیر خاصی ندارد و در صورت بروز ایراد و خرابی، می‌توان قطعه آسیب دیده را به صورت جداگانه تعمیر یا جایگزین کرد. کرکره فولادی دارای کانال راهنما است؛ این امر باعث افزایش طول عمر کرکره برقی می‌شود.

و اما این نوع کرکره معایبی نیز دارد که به آنها اشاره می‌کنیم. اولین و بیشتری چیزی که بعنوان عیب در این نوع کرکره به چشم می‌خورد صدای زیاد آن است. بخاطر نوع طراحی این کرکره‌ها، قوس زیادی در قلاب‌های تیغه‌ها وجود دارد و این باعث می‌شود که هنگام باز و بسته کردن صدای زیاد ایجاد کند. به همین خاطر از این کرکره‌ها کمتر در پارکینگ خانه‌ها استفاده می‌شود.

این نوع کرکره نسبت به مدل‌های دیگر قیمت بالاتری هم دارد، به همین دلیل از آن بیشتر در اماکن صنعتی یا مراکز خرید استفاده می‌شود. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که هزینه ای که بابت این مدل کرکره پرداخت می‌کنید تا مدت‌ها نیا به جایگزین ندارد.

انواع تیغه کرکره برقی فولادی

به صورت کلی تیغه کرکره برقی فولادی یا گالوانیزه دارای سه نوع می‌باشد که عبارتند از تیغه کرکره برقی گالوانیزه دو جداره، تیغه کرکره برقی گالوانیزه تک جداره، تیغه کرکره برقی گالوانیزه دو جداره دارای فوم.

قیمت کرکره برقی فولادی

قیمت کرکره برقی فولادی

عوامل مختلفی بر تعیین قیمت کرکره برقی فولادی تاثیرگذار هستند که مهمترین عامل نوع موتور کرکره برقی است. عامل مهم دیگر تعداد تیغه‌ها و جنس تیغه‌ها است. که درواقع بستگی به این دارد که ابعاد جایی که می‌خواهیم کرکره را در آن نصب کنیم چقدر باشد. به طور کلی نمی‌توان قیمت دقیق برای کرکره برقی تعیین کرد، برای محاسبه قیمت دقیق با مشاوران ما در متین هوشمند تماس بگیرید.

جمع بندی و سوالات متداول نصب کرکره برقی فولادی

قیمت کرکره برقی فولادی را چگونه محاسبه می‌کنند؟

مهمترین عواملی که در قیمت کرکره تاثیرگذار است نوع موتور آن است و اندازه و ابعادر جایی که قرار است کرکره در آن نصب شود، چون حجم زیادی از قیمت کرکره تیغه‌های آن است.

مهمترین عیب و مزیت کرکره برقی گالوانیزه (فولادی) چیست؟

این نوع کرکره مزایای زیادی دارد اما شاید بتوان مهمترین مزیت آن را امنیت بسیار بالای آن نام برد، مهمترین عیبی هم که دارد تولید صدای زیاد است.

از کرکره برقی فولادی برای کاربرد‌های مختلفی از جمله درب کرکره برقی پارکینگ ، درب کرکره برقی مغازه ، فروشگاه‌ها، مراکز اداری و اماکن تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. مهم ترین قسمت در ساخت این نوع کرکره تیغه‌های آن است که عموما از جنس آلومینیوم اکسترود ساخته می‌شود.

کرکره برقی گالوانیزه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به استهلاک پایینی که دارد، با اینکه قیمت گران تری نسبت به مدل‌های دیگه دارد اما مقرون به صرفه است. چون در مقابل ضربه، باد و بارون، تابش مستقیم نور آفتاب و شرایط جوی مختلف مقاومت زیادی دارد و همچنین امنیت بسیار بالاتری هم دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

    • سلام و درود، برای تمیز کردن کرکره برقی، می‌توانید از یک پارچه یا دستمال نرم و خشک استفاده کنید. سپس می‌توانید از یک قطره شامپو برای شستشو استفاده کنید. با توجه به نوع متریال کرکره، ممکن است بخواهید از شوینده خاصی استفاده کنید. در نهایت، با دستمال دیگری کرکره را خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *