درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی ، یکی از انواع درب اتوماتیک شیشه ای است که در آن لت‌ها یا لنگه‌های درب برقی، به یک طرف حرکت می‌کنند (به جای اینکه به سمت مخالف بروند) در این صورت هر دو لت درب برقی متحرک بوده و آن‌ها روی یکدیگر حرکت می‌کنند؛ به شکلی که سرعت حرکت لت دوم، نصف سرعت لت اول است. ( برای درک بهتر حرکت لت‌ها، پیشنهاد می‌شود ویدیو را مشاهده کنید.)

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی برای استفاده در مکان‌هایی مناسب است که نیاز به باز شدن حداکثری درب وجود دارد. همانطور که گفتیم ساختار درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی به شکلی است که از ۴ یا ۲ لت تشکیل شده است و حرکت این لت‌ها به گونه‌ای است که در امتداد یکدیگر می‌لغزند و در نهایت تمام لت‌ها به یک سمت رفته و پشت لت ثابت جمع می‌شوند.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی بر خلاف درب اتوماتیک اسلایدینگ (کشویی)، برای مکان‌هایی که عرض ورودی کوچکی دارند، بسیار مناسب است. در خصوص ظاهر و نحوه عملکرد این درب‌ها باید بگوییم که شبیه درب اتوماتیک کشویی است اما امتیازی که درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی دارد این است که نسبت به همتای کشویی خود، فضای بیشتری را برای ورودی‌ها فراهم می‌سازد.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

این نوع درب‌ها، در لت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌گردند؛ تا در صورت نیاز به درب شیشه ای اتوماتیک ، بتوان بهترین مدل را انتخاب کرد. انواع این درب‌ها عبارتند از:

  • درب تلسکوپی با ۲ لت: در این نوع درب برقی تلسکوپی، درب دارای ۲ لنگه متحرک بوده که با توجه به مکان اجرا، هر ۲ لت درب باید به سمت راست یا به سمت چپ حرکت کنند.
  • درب تلسکوپی با ۴ لت: در این نوع درب برقی تلسکوپی، درب داری ۴ لنگه متحرک است که  ۲ لت آن با یکدیگر و همزمان، به سمت راست و ۲ لت دیگر آن به سمت چپ حرکت می‌کنند. گفتنی است در دو طرف درب شیشه ای برقی اتوماتیک باید فضای مناسبی جهت قرار گیری لت‌ها وجود داشته باشد.
  • درب تلسکوپی با ۳ لت: در درب‌های ۳ لته‌ای، یک لت ثابت و ۲ لت متحرک است؛ مانند مدل ۲ لتی متحرک با هم حرکت می‌کنند و روی لت ثابت قرار می‌گیرند.
  • درب تلسکوپی با ۶ لت: در درب تلسکوپی ۶ لت، ۲ لت ثابت و ۴ لت متحرک است. حرکت این درب به شکلی است که ۲ لت متحرک با هم و همزمان، به سمت راست حرکت کرده و روی لت ثابت سمت راست می‌روند و همچنین همزمان دو لت دیگر به سمت چپ حرکت کرده و روی لت ثابت سمت چب قرار می‌گیرند.

ویژگی درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی

ویژگی درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی

  • مناسب فضاهایی که عرض بزرگی ندارند.
  • دارای قابلیت هوشمند ضد برخورد با افراد
  • به دلیل استفاده از چرخ‌های پلیمری، حرکتی آرام و روان دارد.
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • جلوگیری از ورود صدا و گرد و غبار
  • دارای قابلیت قفل الکترونیکی که به کمک آن می‌توان درب‌های متحرک را قفل کرد.
  • ظاهری شیک، زیبا و جذاب

قابلیت های درب برقی تلسکوپی

 تا به حال با نحوه عملکرد و ویژگی‌های این درب آشنا شدید؛ در ادامه می‌خواهیم برخی از قابلیت‌های این درب را برای شما بازگو کنیم. درب شیشه ای تلسکوپی قابلیت کار در حالت‌های زیر رل دارد:

  • حالت تمام باز
  • حالت تمام بسته ( قفل )
  • حالت نیمه باز
  • حالت اتوماتیک
  • حالت حرکت یکطرفه

قابلیت های درب برقی تلسکوپیگفتنی است اکثر انواع درب‌های اتوماتیک شیشه ای دارای این حالت‌ها هستند و فقط مخصوص نوع تلسکوپی آن نیست. در حالت تمام باز، تمام مسیر ورودی کاملا باز است و تا زمانی که فرمانی به درب اتوماتیک داده نشود، درب حرکتی انجام نمی‌دهد و عکس العملی نشان نمی‌دهد. شایان به ذکر است از این حالت در مواقعی استفاده می‌شود که تردد و رفت و آمد زیاد است.

حالت تمام بسته یا قفل در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به عبور و مرور در زمانی خاص نباشد؛ در این صورت درب اتوماتیک را در حالت قفل قرار می‌دهند. در حالت نیمه باز نیز وضعیتی است که در آن درب مانند حالت اتوماتیک عمل می‌کند تنها با این تفاوت که میزان بازشویی لت‌ها متحرک کمتر است؛ به کمک این حالت، در فصول‌‎ سرد سال، از هدر رفتن انرژی گرمایی جلوگیری می‌شود. در حالت حرکت یکطرفه نیز یکی از لت‌ها ثابت می‌ماند و تنها یک لت باز و بسته می‌شود.

درب برقی تلسکوپی چگونه کار می کند؟

درب برقی تلسکوپی شامل دو یا چند پانل درب است که به صورت افقی روی مسیرها می‌لغزند تا باز و بسته شوند.

پانل های درب معمولاً از شیشه یا فلز ساخته می‌شوند و به مکانیزم موتوری متصل می‌باشند که حرکت آنها را هدایت می‌کند. این موتور معمولاً بالای درب قرار می‌گیرد و از طریق سیستم قرقره‌ها و تسمه‌ها یا چرخ دنده‌ها به پانل‌های در وصل می‌شود.

هنگامی که درب فعال می‌شود، موتور می‌چرخد ​​و قرقره‌ها یا چرخ دنده‌ها شروع به حرکت می‌کنند و باعث می‌شود که پانل‌های درب از هم جدا شوند یا در امتداد مسیرها به یکدیگر نفوذ کنند. این حرکت معمولاً توسط یک سنسور کنترل می‌شود که حضور یک فرد یا شی در جلوی درب را تشخیص داده و به موتور سیگنال می‌دهد تا فعال یا متوقف شود.

لازم به ذکر است که، درب‌ برقی تلسکوپی برای به حداکثر رساندن فضای موجود در دهانه طراحی شده‌ است و به پانل‌های درب اجازه می‌‌دهد تا در هنگام بسته شدن، روی هم قرار بگیرند و هنگام باز شدن از هم جدا شوند. این موضوع آن‌ها را برای استفاده در مناطقی که فضا محدود است، مانند راهروها یا ورودی های کوچک، ایده آل کرده است.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

فرق بین درب اتوماتیک تلسکوپی و درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک تلسکوپی و درب اتوماتیک کشویی هر دو نوع درب‌های اتوماتیک مورد استفاده در ساختمان‌ها می‌باشند، اما عملکرد آنها متفاوت است.

درب‌های تلسکوپی اتوماتیک از پنل‌های متعددی تشکیل شده اند که با حرکت تلسکوپی باز و بسته می‌شوند. هنگامی که درب فعال می‌شود، پانل‌ها به صورت هماهنگ حرکت کرده تا دهانه‌ای گسترده‌تر از چارچوب در ایجاد کنند. این فرایند آنها را برای استفاده در مناطقی که فضای محدودی برای سر خوردن درب وجود دارد، مانند راهروهای باریک یا جاهایی که موانع نزدیک درب وجود دارد، ایده آل می‌کند.

از طرفی، درب‌های اتوماتیک کشویی دارای یک یا دو پنل می‌باشند که به صورت افقی باز و بسته می‌شوند. آنها معمولاً در ساختمان‌های تجاری، بیمارستان‌ها و سوپرمارکت‌ها یافت می‌شوند. درب‌های اتوماتیک کشویی عموماً در فضاهای وسیع‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا ورودی بازتر و بدون مانعی را ایجاد می‌کنند.

لازم به ذکر است که، هر دو نوع درب توسط موتورهایی کار می‌کنند که توسط سنسورها یا دکمه‌ها فعال می‌شوند و برای افزایش دسترسی و راحتی برای افراد دارای معلولیت و همچنین بهبود جریان ترافیک، در مناطق پرتردد طراحی شده‌اند.

فرق بین درب اتوماتیک تلسکوپی و درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی چه مزایایی دارد؟

درب شیشه ‌ای تلسکوپی اتوماتیک مزایای زیادی نسبت به درب ‌های دستی سنتی یا حتی درب ‌های کشویی اتوماتیک دارند، از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی صرفه جویی در فضا
  • سهولت دسترسی
  • ایمنی و امنیت افزایش یافته
  • عدم بروز بیماری (به این دلیل که لازم به دست زدن آن برای باز و بسته کردن توسط عابر نیست)
  • جذابیت زیبایی
  • بهره وری انرژی و عدم هدر رفتن آن

درب برقی تلسکوپی چگونه کار می کند؟

جمع بندی و سوالات متداول درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی چیست؟

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی ، یکی از انواع درب اتوماتیک شیشه ای است که در آن لت‌ها یا لنگه‌های درب برقی، به یک طرف حرکت می‌کنند. در درب تلسکوپی، هر ۲ لت درب متحرک بوده و روی یکدیگر حرکت می‌کنند؛ به شکلی که سرعت حرکت لت دوم، نصف سرعت لت اول است.

نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی مناسب چه مکان‌هایی است؟

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی برای مکان‌هایی مثل مراکز تجاری که نیاز به ورودی بازشوی بیشتر و بزرگتری است بسیار مناسب است. همچنین در مکان‌هایی که عرض کمی دارند، استفاده از این نوع درب پیشنهاد می‌شود.

تفاوت درب اتوماتیک کشویی و تلسکوپی در چیست؟

در حالت کشویی لت‌ها در خلاف جهت هم حرکت می‌کنند اما در حالت تلسکوپی، لت‌های درب در یک جهت حرکت می‌کنند.

در این نوشته از مجله سایت متین هوشمند ، شما را با نحوه عملکرد و ساختار درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی آشنا کردیم. گفتی است که درب های اتوماتیک شیشه ای انواع مختلفی دارد که می‌توانید با مراجعه به بخش مقالات متین هوشمند، به بررسی هر یک از آن‌ها بپردازید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید و نصب درب شیشه ای اتوماتیک را دارید، با متخصصین متین هوشمند، با شماره ۰۲۱۵۵۴۴۹۱۰۰ ، در تماس باشید. متین هوشمند مرکز اصلی خرید، نصب و فروش کرکره برقی ، انواع درب اتوماتیک شیشه ای، موتور کرکره برقی و سایبان برقی است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

    • سلام دوست عزیز
      درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی دارای انواع درب های ۲، ۳، ۴ و ۶ لت می باشد. همچنین برای خرید انواع این مدل درب، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *