تعمیرات کرکره برقی در تهران

ارائه خدمات تعمیر کرکره برقی در تهران برای شرکت‌های سازنده این کرکره‌ها، امری رایج است که شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکلی، به آنها مراجعه کنید. کرکره برقی، یکی از انواع درب‌های اتوماتیک می‌باشد که امروزه، جایگزین کرکره‌های دستی قدیمی شده است. کرکره‌های دستی که در قدیم، صاحبان مغازه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردند، از آهن ساخته شده بود و به مرور زمان، ظاهر آن از بین می‌رفت و نیاز به رنگ داشت.

اما کرکره‌های برقی که این روزها جایگزین نمونه‌های دستی آن‌ها شده است، ظاهر بسیار زیباتر و بادوام‌تری نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر خود دارد. متین هوشمند در این مقاله قصد دارد، شما را با انواع کرکره برقی و خدماتی که برای تعمیر کرکره برقی در تهران در اختیار شما می‌گذارد، صحبت کند.

آنچه در این مقاله می خوانید: نمایش

اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی، دقیقا کاربرد همان کرکره‌های قدیمی را دارد. با این تفاوت که این کرکره‌ها، به‌وسیله موتور، حرکت می‌کنند و دیگر لازم نیست توسط دست، آن‌ها را بالا یا پایین کشید. استفاده کردن از کرکره برقی، باعث افزایش امنیت یک مکان در برابر سرقت، می‌شود. جنس کرکره برقی، از آلومینیوم بوده و به دلیل طیف رنگی گسترده آن، توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده است.

لوازم به کار رفته در کرکره برقی، قابل برنامه‌نویسی و تنظیم می‌باشد که به شما کمک می‌کند برای آن، زمانبندی باز و بسته شدن تعیین و یا حتی آن را از دور، کنترل کنید؛ اما با مرور زمان، ممکن است پاره‌ای از مشکلات کرکره برقی پیدا شود که به تعمیرات نیاز پیدا کند. متین هوشمند با ارائه تخصصی‌ترین تعمیر کرکره برقی در تهران، می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.

کرکره برقی چیست

کرکره برقی، جدا از نوع آن‌ها، شامل اجزا زیر می‌باشند:

  • محفظه
  • ریموت کنترل
  • تیغه کرکره
  • رول
  • ریل
  • کنترل پنل
  • موتور
  • اندکپ (اندکپ قطعه‌ای می‌باشد که در موتور کرکره برقی استفاده شده و باعث چرخش لوله می‌شود. همچنین به عنوان یک تکیه گاه برای اتصال شفت به پلیت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.)

در مورد تعمیر کرکره برقی در تهران، باید تمامی موارد بررسی و در صورت خرابی، تعویض شود. ناگفته نماند که این اجزا، در سایبان برقی نیز تقریبا به همین شکل می‌باشد و تفاوتی کوچک دارند.

آموزش تعمیر کرکره برقی

تعمیر کار کرکره برقی شما باید فردی دانش آزموده و باتجربه و همچنین قطعات یدکی از شما در برابر شکستن کرکره برقی پارکینگ یا تعمیر کرکره برقی مغازه شما یا تعمیر کرکره برقی درب پارکینگتان پشتیبانی می‌کند. این تنها راه برای استفاده از این درب‌ها و افزایش طول عمرشان و تعمیر کرکره قدیمی، بدون نگرانی است.

مشکلات عملکرد این درب‌ها ممکن است به دلیل هوازدگی، آسیب یا فرسودگی طولانی مدت رخ دهد. به همین دلیل است که نیروی متخصص، برای تعمیر کرکره برقی در تهران بسیار مهم است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که، گوشی تلفن را بردارید و مشکل خود را با کارشناسان ما درمیان بگذارید تا نحوه تعمیر کرکره برقی شما را، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تشخیص داده و آن را به نحو احسن حل کنند.

مزایای استفاده از کرکره برقی

استفاده از کرکره برقی به جای کرکره‌های قدیمی، مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • کاربرد آسان
  • امنیت بالا و ضد سرقت بودن
  • مقاوم در برابر باران و برف
  • ظاهر زیبا
  • ضدزنگ بودن
  • قابلیت کنترل از راه دور
  • طول عمر بیشتر نسبت به کرکره‌های معمولی دارد

مزایای استفاده از کرکره برقی

اهمیت تعمیر کرکره برقی در تهران و کلان شهرها

در استفاده از تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، سرویس‌های نگهداری و تعمیرات، یکی از نکات مهم هنگام خرید و استفاده است. درب‌های اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ارائه‌ خدمات نگهداری و تعمیر کرکره برقی در تهران، یکی از نیازهای اساسی در این کلان‌شهر می‌باشد. اگر تاکنون از یکی از این نوع تجهیزات بهره برده باشید، مطمئناً می‌دانید که به منظور متحمل نشدن هزینه‌های غیرضروری و بعضاً، سنگین تعمیر کرکره برقی در تهران، بهتر است نکاتی را در استفاده از آن رعایت کنید تا استهلاک و خرابی‌های غیرمنتظره‌ دستگاه به کمینه برسد.

نکات مهم مربوط به تعمیر کرکره برقی در تهران

برای تشریح این موضوع، بهتر است تک‌تک اجزای یک کرکره برقی استاندارد را بررسی کرد تا بتوانیم به خوبی، منشأ خرابی‌های مختلف و نحوه‌ اجتناب از آن را توضیح دهیم. لطفاً دقت داشته باشید که نگهداری و تعمیر کرکره برقی در تهران به صورت دوره‌ای، یک نیاز حتمی برای کاربران این تجهیزات است و صرف کارایی ظاهری موقت، دلیلی برای چشم‌پوشی از سرویس‌های پروداکتیو مینتننس (productive maintaines) نخواهد بود. یک کرکره برقی، به طور کلی از دو جزء اصلی به همراه لوازم مصرفی و یراق‌آلات مرتبط با آن تشکیل شده است که مورد اخیر، با توجه به جزئیات هر پروژه، متغیر خواهد بود.

نکات مهم در تعمیرات کرکره برقی در تهران

به عنوان مثال:

قلب تپنده و قطعه‌ متمایزکننده‌ یک کرکره برقی که متمایز کننده‌ آن از مدل‌های Manual یا همان دستی است، موتور محرکه می‌باشد که در سه نوع سنترال، توبلار و ساید عرضه می‌شود. در هر سه‌ این مدل‌ها، نوسانات جریان برق، یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز خرابی ناگهانی می‌باشد و نیاز به  تعمیرات بوجود می‌آید. برخی از این مدل‌ها نیازمند استفاده از جریان قوی موسوم به برق سه‌فاز می‌باشند که کنترل نوسانات آن نیازمند تخصص‌های ویژه است.

اما اگر از برق شهری ۲۲۰ ولت برای به کارگیری آن استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاد از تجهیزات در دسترس کنترل‌کننده‌ جریان برق، مانند انواع فیوز‌های استاندارد موجود در بازار، از خرابی‌های بازگشت ناپذیر جلوگیری کرده و طول عمر دستگاه خود را به حداکثر برسانید.

این امر در مورد هر سه مدل صدق می‌کند، هرچند می‌توان ادعا کرد نیازمندی دستگاه‌ها به دریافت سرویس‌های نگهداری و تعمیرات کرکره برقی در تهران به ترتیب از نوع متقدم تا متاخرترین آن، به صورت صعودی افزایش می‌یابد. چه اینکه بیشینه‌ فشار کار و تنش روی قطعات مکانیکی در نوع آخر می‌باشد که بیشتر برای مصارف صنعتی به کار گرفته می‌شود.

دلایل خرابی کرکره برقی و نیاز به تعمیرات آن

علت دیگر خرابی در موتورهای محرک که ممکن است تیغه‌های کرکره را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد، ایجاد مزاحمت و یا مانع در مسیر حرکت کرکره است. این امر ممکن است به دلیل گیر کردن اشیاء در زیر کرکره و یا حتی با دلیل دفرمگی ریل مسیر حرکت اتفاق بیفتد. در بسیاری از این موارد نیاز فوری به تعمیرات کرکره برقی در تهران بوده.

در صورت گیر کردن کرکره باید با دقت هر چه بیشتر به بررسی مسیر حرکت کرکره توجه نمود و از فشار آوردن به موتور خودداری کرد؛ زیرا این امر حتی می‌تواند منجر به خسارت وارد آوردن به گیربکس دستگاه شود. البته گاهی نیز، مشکل پیش آمده تا به این حد جدی نیست و صرفاً قطعی یکی از مبادی جریان برق و یا یک سیم موجب از کار افتادن سیستم شده است.

گاهی نیز مشاهده شده که ایراد از ریموت دستگاه (به دلایلی مانند تمام شدن باتری‌ها و یا دی-کد شدگی آن) و یا سنسور چشمی دریافت‌کننده‌ است. به همین علت بهتر است پیش از تماس با ارائه‌دهندگان سرویس‌های تعمیر کرکره برقی در تهران، موارد این چنینی را خود کاربر بررسی نماید.

دلیل نیاز به تعمیرات کرکره برقی در تهران

تعمیر کرکره برقی در تهران با متین هوشمند

تعمیرات کرکره برقی نیاز به تخصص و مهارت در این زمینه دارد و یک کار تخصصی می‌باشد. به همین دلیل افراد بسیار کمی وجود دارند که بتوانند کار تعمیرات کرکره برقی را به خوبی برای شما انجام دهند. یک تعمیرکار کرکره برقی باید بتواند ایراد را به خوبی تشخیص دهد و با توجه به آشنایی خوبی که با قطعات دارد اقدام به رفع ایراد کند. شرکت متین هوشمند با داشتن متخصصین حرفه‌ای در زمینه تعمیر کرکره برقی در تهرانآماده به ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود می‌باشد.

ایراداتی که در جایی غیر از موتور پیش می‌آیند معمولاً به صورت عینی قابل مشاهده هستند و تقریباً در تمامی موارد نیاز به تعویض قطعه‌ی صدمه‌دیده وجود خواهد داشت. توصیه می‌شود برای تعمیرات کرکره برقی در تهران ابتدا با تأمین‌کننده‌ی تجهیزات خود تماس حاصل فرمایید. متین هوشمند یک شرکت طراحی و نصب کننده انواع کرکره برقی مغازه ، سایبان برقی و چتری، درب شیشه ای اتوماتیک و همچنین تعمیر کرکره برقی در تهران می‌باشد. همانطور که گفته شد، این کار نیاز به تخصص و دانش فنی دارد. در ادامه به شرح بعضی از مشکلات رایج پیش آمده در کرکره برقی می‌پردازیم.

تعمیرات کرکره برقی در تهران با متین هوشمند

تعمیر کرکره برقی پارکینگ در تهران

معمولا مشکلات پیش آمده در این زمنیه با رگلاژ کردن کرکره برطرف می‌شود. رگلاژ، یعنی همان تنطیم کردن ارتفاع پایین و بالا که برای بسته و باز شدن کرکره امری حیاتی می‌باشد. برای انجام به این کار متخصصین متین هوشمند با استفاده از آچارهای مخصوص این کار را می‌کنند. البته ناگفته نماند، رگلاژ کردن تنها باعث تنظیم شدن حد بالا و پایین نمی‌شود، بلکه در عملکرد و نرم باز شدن کرکره نیز بسیار تاثیر دارد. خدمات متین هوشمند در زمینه تعمیر کرکره برقی در تهران فقط به کرکره برقی پارکینگ ختم نمی‌شود بلکه در موارد دیگر نیز تجربه و تبحر دارد.

تعمیرات مربوط به درب کرکره برقی

مشکلات پیش‌آمده در درب کرکره معمولا مربوط به نوع تیغه استفاده شده در آن دارد. علاوه بر این، عیب پیش آمده، می‌تواند از نوع موتور کرکره برقی استفاده‌شده باشد. بهترین راه برای حل این مشکل این است که، در ابتدا هنگام خرید کرکره برقی به نوع موتور، تیغه و قیمت موتور کرکره برقی انتخاب شده دقت کنید.

علاوه بر این، ممکن است مشکلات متعدد دیگری نیز بوجود بیاید مانند:

  • شکسته شدن یه قطعه از موتور کرکره یا فنر آن.
  • خراب شدن سنسور چشمی. این سنسور وظیفه این را دارد که وقتی مانعی به در نزدیک می‌شود، بسته نشود و در حالت باز باقی بماند.
  • مشکلات به‌وجود آمده در رسیور و یا ریموت کنترل کرکره.
  • گیر کردن تکه‌ای فلز در کرکره، که در باز و بسته شدن آن تاثیر می‌گذارد.
  • بعضی اوفات به دلیل قطعی برق، در عملکرد موتور کرکره مشکلات جدی ممکن است به‌وجود بیاید.تعمیرات انواع کرکره برقی در تهران

برای تعمیر کرکره برقی در تهران چگونه اقدام کنیم؟

مراحلی که شما عزیزان در ارتباط با تعمیر کرکره برقی در تهران لازم است انجام دهید، عبارت است از:

  1. ابتدا با تیم فنی متین هوشمند تماس بگیرید.
  2. سپس هر نوع مشکلی که دارید را با متخصصان ما درمیان بگذارید.
  3. بعد از توضیحاتی که تیم تعمیرات به شما ارائه می‌دهد، هزینه موارد نام برده شده مشخص می‌گردد.

انواع خدمات تعمیر کرکره برقی

از جمله خدمات تعمیر کرکره برقی که توسط مجموعه متین هوشمند انجام می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرویس موتور کرکره برقی و تنظیم میکروسوئیچ  ها

قطعه‌ای که در باز و بسته شدن کرکره برقی دخیل است، میکروسوئیچ‌ها می‌باشند. این قطعه باعث می‌شود تا برق موتور قطع نشده و هنگامی که کرکره پایین می‌آید، به تیغه فشار وارد نشده و پاره نشود. این مورد برای مواقعی که کرکره بالا می‌رود نیز صادق است. بنابراین این قطعه در کرکره برقی، از اهمیت بالایی برخوردار است. که هم داخل موتورهای ساید قرار داشته و هم موتورهای توبلار.

در صورتی که پیچ میکروسوئیچ شل شده و یا تنظیمات این قطعه دچار مشکل شود، هزینه هنگفتی برای مشتری به جای خواهد گذاشت. بنابراین لازم است که سالی یکبار، این قطعه سرویس و یا در صورت نیاز، تعمیر شود.

پاک کردن رسیور، تعویض ریموت یا کددهی مجدد ریموت ها

در صورت گم و یا مفقود شدن ریموت و عدم دسترسی مجدد به آن، می‎توانید رسیور کرکره برقی را ریست کنید (پاک کردن رسیور) و جدد تمام کدهای ریموت را وارد نمایید (تعریف کنید) . این کار باعث می‌شود تا ریموت قبلی که به هر دلیلی، دیگر در دسترس شما نمی‌باشد، غیر فعال شود.

Clear the receiverتعویض یا تعمیر موتور کرکره برقی

هر موتوری که داخل کرکره برقی قرار دارد؛ از جمله موتورهای ساید و توبولار، الکترومکانیک هستند, این بدان معناست که این سازه ممکن است به مرور زمان، به هر دلیلی، دچار خرابی یا آسیب شود و نیاز به تعمیر و حتی تعویض پیدا کند. این موضوع بیشتر برای کرکره برقی پارکینگ‎‌ها صادق است.

در برخی مواقع نیز ممکن است موتوری که برای کرکره برقی انتخاب شده است، مناسب این سازه نباشد. مثلا ممکن است برای پارکینگ یا مغازه‌ای که دهانه آن ۱۴ متر است، موتور ۱۰ متری نصب شود، که این موضوع نیز شما را مجاب به تعمیر یا تعویض موتور می‌کند.

تعویض شفت کرکره برقی

با توجه به اینکه شفت کرکره برقی ممکن است بعد از مدتی خم شده و یا زنگ بزند، لازم است در چنین شرایطی، این قطعه تعویض گردد.

تعویض تیغه های کرکره برقی

 مواردی که ممکن است شما را مجاب به تعویض تیغه کرکره برقی نماید، شامل موارد زیر است:

  • تیغه‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نباشند.
  • تیغه به طور صحیح نصب نشده باشد
  • آسیب‌دیدگی توسط خودرو یا هر عامل خارجی دیگری

در مواقعی، این امکان وجود دارد که این قطعه تعمیر شود، اما با این حال، چنین کاری اصولی‌ای نبوده و بهتر است یک تیغه جدید، بر روی کرکره برقی شما نصب شود.

تعویض ریل کرکره برقی

جنس ریل کرکره برقی، از آهن یا آلومینیوم است.در صورتی که ریل کرکره برقی‌تان از جنس آلومینیومی باشد، بر اثر ضربه یا سعی بر باز کردن کرکره برقی به صورت دستی، قطعا آسیب‌ دیده و باید تعویض شود؛ اما اگر جنس این قطعه از کرکره برقی، آهنی باشد، با توجه به آسیب‌پذیر نبودن آن، هیچ اتفاقی برای ریل نمی‌افتد.

تیغه کرکره برقی

تعویض کپس کرکره برقی

 کپس قطعه کوچک پلاستیک ABS (برای دوام در برابر سرما و گرما) است که در دو طرفه تیغه کرکره برقی نصب می‌شود. عملکرد این قطعه بدین صورت است که وقتی تیغه بالا و پایین می‌رود، این کار روی ریل انجام شود. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که کپس کرکره برقی‌تان از جنس پلاستیک ای بی اس باشد؛ چراکه در غیر این صورت، به مرور زمان آسیب‌های جدی بر ریل، تیغه و در نهایت، کرکره برقی وارد می‌شود.

تعمیر برد کرکره برقی

یکی از مهمترین بخش‌ها در تعمیر کرکره برقی، برد آن است که یک قطعه بسیار حساس محسوب می‌شود که برای تعمیر آن نیاز به تکنسینی دارید که در این زمینه دانش بالایی داشته باشد، در این کار متخصص و خبره و به خوبی با این قطعات آشنا باشد و بتواند مشکل را تشخیص دهد.

تعمیر باطری کرکره برقی

منبع تغذیه یا باطری کرکره، از جعبه‌هایی تشکیل شده است که داخل آن، برد کرکره برقی و دو باطری کوچک که مانند باطری موتور سیکلت است، نیز جای دارد. در هنگام قطع برق اصلی کرکره برقی، باطری در مدار قرار گرفته و قدرت برق باطری باعث به کار افتادن موتور می‌شود. علت‌های زیادی باعث خرابی یا از کار افتادن باطری کرکره برقی می‌شود و شما را مجبور به پرداخت هزینه‌های تعمیرات کرکره برقی می‌کند. از نشانه‌های خرابی این باطری‌ها می‌توان به بد فرم شدن ظاهری یا تورم اشاره کرد.

در صورتی که UPS کرکره برقی اتوماتیک خراب شده باشد، می‌توان به باطری شک کرد. در این لحظه، باید در ابتدا برق سیستم را قطع کرذه و فیوز را بررسی کنید. اگر فیوز در این مرحله کار نکرد، آن را از برق قطع کرده و فیوز را تعویض نمایید. اگر باز هم سیستم به درستی کار نکرد، در حالی که UPS دستگاه در حالت ایستاده است آن را باز کرده و کابل‌های سیاه و قرمز باطری را از آن جدا کنید.

خرابی کرکره برقی همچنین می‌توانید برای تعمیر تخصصی باطری کرکره برقی، با کارشناسان ما در متین هوشمند تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان، به محل شما اعزام شوند و اگر مشکل باطری کرکره برقی شما حاد نباشد، آن را به‌صورت رایگان یا تلفنی برطرف کنند.

برداشت پایانی

به طور کلی سرویس‌هایی که در دایره تعمیر کرکره برقی در تهران توسط شرکت متین هوشمند، قرار می‌گیرند، عبارت است از: تعمیرات مربوطه به تیغه کرکره‌های برقی، سرویس شفت، رفع خطاهای مربوط به اندی کپ، کپس و مویی، تعمیرات مرتبط با ups، برطرف کردن مشکلات ریل کرکره.

با توجه به نکات گفته شده، به‌وجود آمدن مشکلات در کرکره برقی، اجتناب ناپذیر است و دیر یا زود نیاز به تعمیر آن پیدا می‌کنید. هرچه قدر هم که کیفیت کرکره برقی مطلوب باشد، با گذشت زمان، از قدرت و کیفیت آن کم می‌شود. بهتر است شرکت و افراد متخصص در این زمینه را انتخاب کنید. شرکت متین هوشمند می‌تواند در تعمیرات و فروش کرکره برقی در تهران به شما کمک شایانی کند.

سوالات متداول

کدام قطعات کرکره برقی، ممکن است به تعمیرات احتیاج پیدا کنند؟

تمامی قطعات بکار رفته در کرکره‌های برقی، دارای پیوستگی خاصی می‌باشند. این به آن معنی است که اگر برای یک قطعه مشکلی پیش بیاید، برای بقیه اجزا نیز ممکن است خطاهایی رخ دهد. اندکپ، آسیب پذیرترین قطع شناخته می‌شود و بعد از آن موتور کرکره برقی

در چه صورت نیاز به تعمیر کرکره برقی پیدا می‌کنیم؟

اگر کرکره برقی بالا نرود، خرابی موتور کرکره برقی، خرابی ریموت کرکره برقی، شکستگی تیغه کرکره برقی، خرابی رسیور کرکره برقی، خرابی شفت کرکره برقی، چشمی کرکره برقی خراب شده، سروصدای زیاد کرکره برقی، ریموت کرکره برقی کار نمی‌کند، کرکره برقی گیر می‌کند، شکستگی فنر کرکره برقی، خرابی خلاص کن کرکره برقی، تعمیر برد کرکره برقی، سوختن

هزینه تعمیر کرکره برقی در تهران چقدر است؟

برای ارزان ترین تعمیر کرکره برقی در تهران و کرج با متین هوشمند تماس حاصل بفرمایید.

تعمیر کرکره برقی شبانه روزی در تهران و کرج

متین هوشمند با بیش از ۱۰ سال تجربه در این زمینه می‌تواند خدمات کاملی را به شما ارائه دهد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *