نام محصول

قیمت

موتور توبلار ۱۴۰ نیوتن برند پاور لیفت

۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان

موتور توبلار ۱۶۰ نیوتن برند پاور لیفت

۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان

موتور ساید ۳۰۰ نیوتن برند تیونی

۲,۴۵۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ آلومینیومی

موتور ساید ۶۰۰ نیوتن برند تیونی

۴,۹۸۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ مسی

موتور ساید ۳۰۰ نیوتن برند تیونی

۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ مسی

موتور ساید ۶۰۰ نیوتن برند پاور لیفت

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ مسی

موتور ساید ۳۰۰ نیوتن برند پاور لیفت

۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ مسی

عکس

نام محصول

قیمت

موتور توبلار 160 نیوتن برند پاور لیفت

موتور توبلار ۱۴۰ نیوتن برند پاور لیفت

۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان

موتور توبلار 160 نیوتن برند پاور لیفت

موتور توبلار ۱۶۰ نیوتن برند پاور لیفت

۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت موتور ساید 300 نیوتن

موتور ساید ۳۰۰ نیوتن برند پاور لیفت

۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ مسی

قیمت موتور ساید 300 نیوتن

موتور ساید ۶۰۰ نیوتن برند پاور لیفت

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ مسی

موتور ساید 300 نیوتن برند تیونی

موتور ساید ۳۰۰ نیوتن برند تیونی

۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ مسی

موتور ساید 300 نیوتن برند تیونی

موتور ساید ۶۰۰ نیوتن برند تیونی

۴,۹۸۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ مسی

موتور ساید 300 نیوتن برند تیونی

موتور ساید ۳۰۰ نیوتن برند تیونی

۲,۴۵۰,۰۰۰ تومان
سیم پیچ آلومینیومی

موتور کرکره برقی یکی از قطعات مهم و اصلی کرکره برقی است که وظیفه کنترل عملکرد کرکره برقی را برعهده دارد؛ به همین دلیل به آن مغز متفکر کرکره برقی نیز گفته می‌شود. هر موتوری را نمی‌توان روی هر کرکره برقی نصب کرد؛ زیرا باید به عوامل متعددی همچون اندازه درب، توجه کنیم.

به همین دلیل موتور کرکره برقی دارای انواع و مدل‌های مختلفی است که شما باید براساس نیاز و کارکرد خودتان، مناسب‌ترین و بهترین آن را انتخاب کنید. از جمله عواملی که در انتخاب نوع موتور کرکره برقی باید به آن توجه کنیم، عبارتند از:

  • اندازه چارچوب درب
  • وزن تیغه‌ها
  • میزان باز و بسته شدن کرکره برقی در طول شبانه روز

البته به این لیست می‌توان موارد دیگری را اضافه کرد. گفتنی است برخی از انواع مدل‌های موتور کرکره برقی، دارای قابلیت‌هایی از جمله تنظیم سرعت، گیربکس ضدسقوط و برق اضطراری است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

البته باید بگوییم که انتخاب مدل موتور کرکره برقی، باید با توجه به نظر متخصصین مجرب باشد. متخصصین متین هوشمند، با سال‌ها سابقه در زمینه راه اندازی، نصب و تعمیر انواع کرکره برقی پارکینگ و مغازه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. همچنین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با تیم متخصص ما در تماس باشید.

انواع موتور کرکره برقی
موتور کرکره برقی مهم ترین قطعه این سازه است که عدم عملکرد آن، تمام سیستم کرکره برقی را دچار اختلال، می کند.
آنچه در این مقاله می خوانید: نمایش

انواع موتور کرکره برقی

همان طور که در ابتدا مقاله گفتیم، نمی‌توان به طور کلی از یک موتور خاص، برای راه‌اندازی تمامی کرکره‌ها، در اندازه و وزن متفاوت، استفاده کنیم. به همین دلیل موتورهای کرکره برقی انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • موتور ساید side
  • موتور توبولار tubular
  • موتور سانترال central

هر یک از این مدل‌ها، ویژگی‌های خاص خود را داشته و باید متناسب با نیازمان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم. در ادامه این نوشته، قصد داریم تا به طور مفصل به بررسی انواع موتورهای کرکره برقی بپردازیم؛ تا شما هنگام خرید و نصب آن، کاملا با ویژگی‌ها، مشخصات و نقاط ضعف و قوت هریک از آن‌ها آشنا باشید. لازم به ذکر است نوع و مدل موتور تاثیر بسزایی در محاسبه نهایی قیمت کرکره برقی دارد.

موتور توبلار کرکره برقی

موتور توبولار کرکره برقی (Tubular)

موتور تیوبلار یا توبولار در دو نوع تولید می‌شود. نوع اول این موتورها، بیشتر برای کرکره برقی های کوچک مثل کرکره برقی پنجره و بالکن قابل استفاده است. علت نامگذاری موتور توبولار به این دلیل است که، این موتور لوله‌ای شکل، در داخل شفت یا لوله تیوب کرکره قرار گرفته می‌گیرد. موتور توبولار کرکره برقی برای استفاده از کرکره‌هایی مناسب است که وزن کمی (در حدود ۱۴۰ کیلوگرم) دارند. موتور توبولار از توان و قدرت ۳۰ الی ۱۴۰ نیوتن بر متر مربع تولید و در بازار عرضه می‌شود.

نوع دوم موتورهای توبولار، کاربرد صنعتی دارد. موتورهای نوع دوم با قدرت‌های ۲۳۰ و ۳۰۰ نیوتن بر مترمربع، ساخته شده و می‌تواند برای کرکره‌هایی با وزن ۵۰۰ کیلوگرم، مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت موتور توبولار کرکره برقی نسبت به سایر انواع موتورها، ارزان تر است اما توجه داشته باشید که این موتور برای مکان‌هایی که تردد کمی دارند، مناسب است.

توجه داشته باشید که در زمان خرید موتور توبولار، به شما یک آچار فابریک داده می‌شود؛ که به کمک آن می‌توانید زمانی که برق قطع می‌شود، به راحتی کرکره را بالا و پایین ببرید. همچنین گفتنی است که هر نیوتن توان و قدرت موتور کرکره برقی، معادل ۱.۸ کیلوگرم است؛ به طور مثال موتور توبولاری با قدرت ۸۰ نیوتن، می‌تواند کرکره‌ای با وزن ۱۸۰ کیلوگرم را بالا بکشد.

آموزش نصب موتور توبولار کرکره برقی

در این ویدیو مراحل نصب موتور کرکره برقی توبولار به صورت عملی، آموزش داده شده است. اگرچه پیشنهاد مجموعه متین هوشمند این است که برای نصب آن بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

عملکرد موتور توبولار در زمان قطعی برق

موتورهای توبولار دارای آچار خلاص کن است که به کمک آن در زمان قطعی برق، می‌توان کرکره را بالا و پایین برد. شما باید دستگیره خلاص کن گرفته و آن را داخل موتور بچرخانید، تا کرکره به حرکت بیفتد و بالا و پایین برود. گفتنی است در صورتی که آچار مخصوص نداشتید، می‌توانید از آچار جک خودرو استفاده کنید.

انواع موتور کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی

موتور ساید یکی از انواع موتورهای کرکره برقی است که به آن موتور راست و کناری نیز گفته می‌شود؛ دلیل آن هم این است که این موتور در خارج از شفت نصب می‌شوند. شکل ظاهری این موتور کاملا با موتور توبولار متفاوت بوده و به شکل کتابی است. موتورهای ساید، قابلیت تحمل تیغه‌های سنگین وزن‌‌تر را داشته و به همین دلیل از آنها جهت باز و بسته کردن درب‌های سنگین تا ۱۰۰۰ کیلوگرم استفاده می‌شود.

موتور ساید برای مکان‌های پر تردد بسیار مناسب است و می‌تواند به راحتی و به تعداد دفعات بالا، باز و بسته شود. این موتورها در یک طرف درب نصب شده و با استفاده از زنجیر، درب را بالا و پایین می‌برند. گفتنی است در مواقعی که موتور ساید دچار نقص فنی می‌شود، سیستم پاراشوت موتور فعال شده و از سقوط کرکره جلوگیری می‌کند. به همین دلیل این موتورها از امنیت بالایی برخوردار هستند و احتمال سقوط آن‌ها صفر درصد است.

قدرت موتورهای ساید از ۱۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است اما معمولا از موتورهایی با قدرت ۶۰۰ کیلوگرم استفاده می‌کنند. موتورهای ساید در دو مدل ups دار و بدون ups در بازار موجود هستند. برای اطلاع از قیمت انواع مدل موتور ساید، با متخصصین متین هوشمند ۰۲۱۵۵۴۴۹۱۰۰ تماس حاصل فرمایید.

عملکرد موتور ساید کرکره برقی در زمان قطعی برق

همانطور که گفتیم موتورهای ساید، در مدل‌های ups دار و بدون ups در بازار موجود هستند که در مدل ups دار، با وجود قطعی برق، درب به راحتی با ریموت باز و بسته می‌شود. در مدل‌های بدون ups نیز، به کمک زنجیر خلاص کن، کرکره‌ها به صورت دستی باز و بسته می‌شوند.

برای بالا پایین آوردن کرکره به صورت دستی در زمان قطعی برق، ابتدا کاور روی موتورهای ساید را بردارید. سپس زنجیرهایی را مشاهده می‌کنید که به صورت رفت و برگشت هستند؛ با چرخاندن این زنجیرها، می‌توانید کرکره را به صورت دستی بالا و پایین ببرید. تنها به این نکته توجه داشته باشید که در زمان بالا و پایین کشیدن زنجیرها، فشار زیادی روی آن‌ها وارد نکنید؛ زیرا ممکن است اهرم کلاچ بشکند.

دسته بندی انواع موتور ساید کرکره برقی

رایج‌ترین موتورهای ساید موجود در بازار شامل این موارد می‌شوند.

  • موتور ساید خودکار
  • موتور SDC
  • موتور لیفت توربو
  • موتور بارزانته

موتور کرکره برقی سانترال

موتور سانترال کرکره برقی

از موتورهای سانترال کرکره برقی، بیشتر در درب‌های کرکره‌ای قدیمی استفاده می‌شود.موتور سانترال، قابلیت تحمل وزن از ۱۸۰ تا ۲۸۰ کیلوگرم داشته و برای مکان‌های عمومی و مسکونی مناسب است. البته گفتنی است برای مکان‌های پرتردد، استفاده از این موتور توصیه نمی‌شود و تنها برای مکان‌هایی که حداکثر ۴۰ تردد در طول شبانه روز را دارند، مناسب است.

لازم به ذکر است، این موتورها قدیمی شده و موتورهای جدیدتر با قابلیت‌های بهتر و بیشتر در بازار وجود دارد؛ به همین دلیل متخصصین ما نصب این سانترال را پیشنهاد نمی‌کنند. این نوع موتور کرکره برقی باید در داخل شفت و رول جاسازی شده نصب شود؛ به همین دلیل نصب آن کاری دشوار و نیازمند مهارت است.

در ادامه به مزایا و معایب موتور سانترال کرکره برقی خواهیم پرداخت اما در ابتدا باید بگوییم که این موتور در مقایسه با موتورهای توبولار و ساید روان‌تر بالا و پایین می‌روند. موتور سانترال می‌تواند کرکره‌های قدیمی را به کرکره‌های اتوماتیک تبدیل کند و بیشترین استفاده را، معمولاً برای تبدیل کرکره‌های لانه زنبوری قدیمی به کرکره برقی مغازه دارد.

قیمت موتور کرکره برقی

قیمت موتور کرکره برقی ایتالیایی

قیمت انواع کرکره برقی به بسیاری از عوامل بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار قیمت موتور کرکره برقی است. همانطور که می دانید موتور کرکره برقی انواع گوناگونی دارد. با توجه برند و کشور سازنده، قیمت هر کدام از متفات خواهد بود. قیمت موتور کرکره برقی ایتالیایی از نمونه های دیگر مقرون به صرفه تر و در عین حال کیفیت رضایت بخشی را ارائه می دهد. کاربران می توانند علاوه بر ماندگاری، کیفیت بالاتری را تجربه کنند. با توجه به اینکه قیمت هر کدام از انواع موتورها متفاوت است و با تغییر ارز تغییر می کند، بنابراین؛ امکان ارائه قیمت دقیق از قیمت ها وجود ندارد.

مشخصات فنی موتور کرکره برقی

در این قسمت به معرفی مزایا و معایب هرکدام از موتور ها میپردازیم و مشخصات فنی موتور کرکره برقی را بررسی میکنیم!

مشخصات فنی موتور کرکره برقی – تبولار

مزایا موتور توبولار

  • موتورهای توبولار کرکره برقی در داخل شفت قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل فضای کمی را اشغال می‌کنند. همین امر سبب شده، افرادی که با کمبود فضا مواجه هستند، از این مدل موتورها استفاده کنند.
  • در موتورهای توبولار، سرعت باز و بسته شدن کرکره‌ها قابل تنظیم است.
  • ظاهر موتورهای توبولار مناسب است و می‌تواند به زیبایی دکوراسیون کمک کرد.
  • قیمت ارزان‌تر موتورهای توبولار نسبت به سایر موتورهای کرکره برقی.
  • در زمان قطعی برق،میتوان درب‌ها را به کمک آچار مخصوص، صورت دستی باز و بسته کرد.

معایب موتور توبولار

  • موتورهای توبولار وزن محدودی را تحمل کنند؛ به همین دلیل برای درب‌های سنگین مناسب نیستند.
  • بدترین عیب این موتورها این است که سیستم پاراشوت ندارند یعنی اگر گیربکس آن‌ها خراب شود، امکان سقوط تیغه وجود دارد و می‌تواند موجب ایجاد خسارت‌های جانی و مالی شود.
  • در مکان‌هایی که عرض تیغه کرکره برقی زیاد است، نمی‌توان از این موتور استفاده کرد.
  • از موتورهای توبولار نمی‌توان در مکان‌های پرتردد و پر رفت و آمد استفاده کرد.
  • برای تعمیر موتور، باید کل کرکره پایین آورده شود تا بتوان به موتور دسترسی پیدا کرد.
  • فاقد قابلیت (ups)؛ ups قابلیتی است که به کمک آن در زمان قطعی برق هم می‌توان کرکره را با ریموت بالا و پایین کرد.

آیا از موتور توبلار استفاده کنیم؟

مشخصات فنی موتور کرکره برقی – ساید

مزایا موتور ساید کرکره برقی

  • تمامی مدل‌های موتورساید، دارای خلاص کن هستند و اگر برق قطع شود، می‌توانند کرکره را بالا و پایین ببرید.
  • موتور ساید تحمل وزن بسیار بالایی دارد.
  • این موتورها، در زمان بالا و پایین آوردن کرکره، کاملا بی سر و صدا هستند.
  • دارای سیستم پاراشوت، که از سقوط کرکره برقی جوگیری می‌کند.
  • بسیار مناسب برای مکان‌های پر رفت و آمد.
  • نصب آسان
  • در صورت خرابی، نیازی به مونتاژ کل کرکره برقی نیست و به راحتی از بیرون می‌توان موتور را تعمیر و تعویض کرد.

معایب موتور ساید کرکره برقی

  • موتورهای ساید داخل شفت قرار نمی‌گیرند و نسبت به موتورهای توبولار برای نصب، نیاز به فضای بیشتری دارند.
  • موتورهای ساید نسبت به موتورهای توبولار، قیمت بالاتری دارند.
  • زمان باز و بسته شدن درب توسط موتور ساید، طولانی‌تر است.

مشخصات فنی موتور کرکره برقی – سانترال

مزایا موتور سانترال کرکره برقی

  • بالا و پایین رفتن روان، سریع و راحت
  • امکان نصب روی کرکره‌های قدیمی
  • در زمان قطعی برق به کمک خلاص کن، می‌توان کرکره را به صورت دستی بالا و پایین برد.

معایب موتور سانترال کرکره برقی

  • در صورت اشتباه در نصب، ممکن است فنرهای روی بدنه کرکره خش ایجاد کنند.
  • در صورت خرابی موتور سانترال، باید کل شفت کرکره برقی باز شود و به پایین آورده شود.
  • به دلیل قدیمی بودن این نوع موتور، نصاب‎‌های زیادی در نصب آن مهارت ندارند؛ به همین دلیل افرادی که می‌توانند این موتورها را نصب کنند، هزینه نصب بالاتری را درخواست می‌کنند.
  • نصب دشوار
  • نامناسب برای مکان‌های پرتردد

موتور سنترال

در میان انواع موتورهای کرکره برقی، موتور ساید پرقدرت ترین نوع به حساب می آید؛ اما موتور توبولار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

لیست قیمت موتور کرکره برقی

باید گفت که عوامل متعددی در تعیین قیمت موتور کرکره برقی تأثیرگذار هستند. از مهم‌ترین این عوامل باید به نوع موتور کرکره برقی اشاره کرد. گفتنی است موتورهای ساید به شکل کلی از تمامی انواع موتورها گران‌تر هستند. همچنین موتورهای توبولار صنعتی نیز جزو موتورهایی به حساب می‌آید که قیمت بالایی دارند. علاوه بر آن، کشور سازنده‌ی موتور، برند کمپانی سازنده و امکانات جانبی موتور از جمله عوامل تعیین کننده در قیمت موتور کرکره برقی به حساب می‌آید.

در خصوص کشورهای سازنده موتور کرکره برقی باید بگوییم که در بازار ایران، موتورهای کرکره برقی در دو نوع اروپایی و چینی عرضه می‌شوند که در ادامه به مقایسه آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین گفتنی است که انتخاب موتور کرکره برقی، برروی قیمت نصب و خرید کرکره برقی تاثیرگذار است. در ادامه نیز لیستی از قیمت انواع موتور کرکره برقی آماده کردیم که امیدواریم مورلد توجهتان قرار گیرد.

موتور کرکره برقیحدود قیمت
موتور توبلار پاور لیفت ۱۴۰ نیوتن۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان
موتور توبلار پاور لیفت ۱۶۰ نیوتن۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان
موتور توبولار صنعتی بارزانته۷,۴۰۰,۰۰۰ تومان
موتور توبولار بارزانته ۲۰۰ نیوتن۳.۸۰۰.۰۰۰ تومان
موتور توبولار بارزانته ۱۴۰ نیوتن۳,۴۵۰,۰۰۰ تومان
موتور توبولار بارزانته ۱۰۰ نیوتن۳,۰۰۰,۰۰ تومان
موتور توبولار بارزانته ۸۰ نیوتن۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان
موتور توبولار اسمارت ۳۰۰ نیوتن صنعتی۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
موتور ساید پاور لیفت پاور ۳۰۰ نیوتن (سیم پیچ مس)۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان
موتور ساید پاور لیفت پاور ۶۰۰ نیوتن (سیم پیچ مس)۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
موتور ساید پاور تیونی ۳۰۰ نیوتن (سیم پیچ مس)۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان
موتور ساید پاور تیونی ۶۰۰ نیوتن (سیم پیچ مس)۴,۹۸۰,۰۰۰ تومان
موتور ساید پاور تیونی ۳۰۰ نیوتن (سیم پیچ آلومینیوم)۲,۴۵۰,۰۰۰ تومان
موتور ساید اسمارت ۶۰۰ کیلو گرم AC۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
موتور ساید اسمارت ۳۰۰ کیلو گرم AC۴,۸۵۰,۰۰۰ تومان
موتور ساید اسمارت ۵۰۰ کیلو گرمDC۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
موتور کرکره برقی روبوست DC 600۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان
موتور کرکره برقی روبوست DC 300۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
موتور کرکره برقی روبوست AC300۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان

موتور کرکره برقی اروپایی بهتر است یا چینی؟

یکی از چالش‌هایی که در زمان خرید موتور کرکره برقی برای مشتریان مطرح می‌گردد، انتخاب میان مدل‌های اروپایی و چینی است. کشورهای اروپایی که از دیرباز در صنعت و تکنولوژی پیشگام بوده‌اند و شماری از بهترین و پیشرفته‌ترین موتورهای کرکره برقی را در جهان عرضه نموده‌اند. با این وجود به دلایل متعددی، استفاده از آنان در ایران توصیه نمی‌گردد. این دلایل را می‌توان در محورهای گوناگونی مورد بررسی و بحث قرار داد.

  • قیمت موتور کرکره برقی اروپایی در مقایسه با همتایان چینی
  • محدودیت‌های استفاده از موتورهای اروپایی
  • کمبود قطعات جانبی موتورهای اروپایی در بازار
  • کیفیت قابل قبول موتورهای چینی
  • پشتیبانی قدرتمند از قطعات موتورهای چینی

مهم‌ترین دلیلی که ایرانیان از موتورهای اروپایی استفاده نمی‌کنند، اختلاف قیمت غیرمنطقی آنان در کشور است. قیمتی که یک موتور کرکره برقی اروپایی بر بودجه شما تحمیل می‌کند به تنهایی دو تا سه برابر قیمت کل خرید و نصب یک کرکره برقی خوب با موتور چینی است.

علاوه بر آن، موتورهای کرکره برقی اروپایی، نیازمند برق سه فاز صنعتی هستند. چنین ویژگی‌ علاوه بر محروم ساختن کاربران خانگی از این موتورها، امکان استفاده از برق اضطراری را نیز منتفی می‌سازند. اگر این موضوع را در کنار نایابی قطعات مصرفی و یدکی این ماشین‌آلات در ایران بگذارید، می‌توانید به راحتی متوجه شوید که چرا موتورهای اروپایی گزینه‌ای مناسب در انتخاب موتور کرکره برقی به شمار نمی‌رود.

مزیت موتورهای کرکره برقی چینی

در طرف مقابل، موتورهای چینی علاوه بر اینکه کیفیت خوبی دارند، از پشتیبانی بسیار خوبی در ایران برخوردار هستند و قطعات جانبی آن‌ها در بازار به فراوانی موجود است. این موتورها با برق ۲۲۰ ولت شهری به راحتی کار می‌کنند.

اگر این موضوع را در کنار تولید موتورهای با کیفیت چینی و تحت لیسانس کمپانی‌های معتبر اروپایی بگذارید، به راحتی درمی‌یابید که چرا تا این حد شرکت‌های نصب کرکره برقی شما را به استفاده از موتورهای چینی ترغیب می‌کنند. موتورهای موسوم به بارزانته از برجسته‌ترین موتورهای چینی تحت لیسانس در بازار است.

بهترین ارائه دهنده موتور کرکره برقی در تهران

با تفاصیلی که در عناوین بالایی برای شما تشریح نمودیم، می‌توانید به راحتی دریابیدکه هر کرکره، خود نیازمند موتور کرکره برقی خاص خود است. بنابراین با توجه به نیاز و مشخصات درب مورد نظر، می‌توانید برای خرید موتور کرکره برقی مد نظر خود اقدام نمایید. متین هوشمند با بیش از یک دهه فعالیت و خدمات رسانی به هموطنان در زمینه های فروش و نصب انواع کرکره برقی، درب اتوماتیک، سایبان برقی، سایبان باغی و غیره، سعی در کسب رضایت مشتریان داشته است.

بهترین موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی همان طور که در ابتدا گفته شد موتور کرکره برقی یکی از اجزا اصلی کرکره برقی به شمار می رود که این بخش با استفاده از جریان برق شروع به کار کرده و به وسیله نیرو گشتاور، تیغه های آن شروع به حرکت می کند و در نهایت کرکره برقی باز و بسته می شود. همین علت سبب می شود تا در صورت مواجه شدن با خرابی کرکره برقی یا عدم عملکرد صحیح موتور کرکره برقی، کرکره برقی شما بلا استفاده خواهد شد.

از این رو بهتر است قبل از خریداری کرکره برقی، با بهترین موتور های کرکره برقی آشنا باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین موتور را متناسب با نیاز خود تهیه کنید. به بهترین موتور کرکره برقی که در زیر آماده است توجه فرمایید :

موتور کرکره ساید بتا DC 300 : این موتور کرکره برقی دارای وزن کم بوده و نصب و راه اندازی آن نسبت به سایر موتور های کرکره برقی آسان می باشد. این نوع موتور کرکره برقی می تواند تا وزن ۳۰۰ کیلوگرم را تحمل کرده و قابلیت محافظت دمایی آن سبب می شود تا در صورت افزایش بیش از حد دما، عملکرد موتور به طور اتوماتیک به صورت موقت قطع شود تا از آسیب رسیدن و سوختن موتور کرکره برقی جلوگیری کند.

موتور ساید سیرون AC 300 : شرکت سیرون یکی از شرکت های شناخته شده در تولید انواع موتور کرکره برقی می باشد که تمامی محصولات خود را با کیفیت فوق العاده ای روانه بازار می کند. دقت داشته باشید موتور کرکره برقی در دو نوع ساید و توبلار تولید می شود؛ پس از نصب هر کدام از این دو تیغه توجه به ویژگی هایی آن حائز اهمیت است. موتور کرکره برقی ساید Siron از نوع تک فاز می باشد که به همین دلیل قادر به جابجایی تیغه کرکره با وزن ۳۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم می باشد.

موتور ساید تیونی ۳۰۰ : موتور ساید تیونی در رده موتورهای پر قدرت قرار دارد؛ زیرا موتورهای ساید با دارا بودن قدرت برای ورودی هایی با مساحت بالا استفاده می شود. دقت داشته باشید هر چه مساحت بیشتر باشد، تعداد ابعاد تیغه ها و در نتیجه وزن آن بالاتر خواهد بود.

جمع بندی و سوالات متداول در خصوص موتور کرکره برقی

در این مقاله جامع از متین هوشمند، به معرفی انواع موتورهای کرکره برقی پرداخته و لیست قیمت هر یک از آنها را شرح دادیم. به طور کلی باید بگوییم در حال حاضر، موتورهای کرکره برقی در دو نوع ساید و توبلار در بازار موجود است؛ موتورهای توبلار مناسب کرکره‌های سبک وزن و کوچک و موتورهای ساید که بهترین نوع از موتورهای کرکره برقی به حساب می‌آید، مناسب کرکره‌های بزرگ و سنگین‌تر است.

متین هوشمند با بیش از یک دهه سابقه در زمینه فروش، نصب و تعمیر انواع کرکره، سایبان و درب شیشه‌ای، بهترین و کارآمدترین مدل‌های کرکره برقی را به شما ارائه می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید کلیه امور نصب، خرید و تعمیر انواع موتور کرکره را به شرکت متین هوشمند بسپارید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت دریافت مشاوره در خصوص خرید، تعمیر و انتخاب موتور کرکره برقی، می‌توانید با متخصصین متین هوشمند در ارتباط (۰۹۱۲۳۰۱۸۹۸۶) باشید.

نحوه انتخاب موتور کرکره برقی به چه صورت است؟

انتخاب موتور کرکره برقی باید بر اساس این موارد انتخاب شود. • توان موتور • وزن تیغه‌های کرکره • گشتاور و ضریب اطمینان موتور • نوع استفاده • ابعاد چارچوب درب مورد نظر برای محاسبه توان مورد نیاز موتور، ابتدا وزن هر متر مربع از تیغه را در ابعاد کرکره برقی ضرب کنید تا وزن کلی کرکره به دست آید. با این کار می‌توانید تخمینی کلی از میزان فشار وارد بر موتور را در اختیار باشید. سپس این عدد را در ضریب اطمینان و شعاع تیوب کرکره ضرب کنید تا میزان گشتاور مورد نیاز مشخص شود. شعاع تیوب کرکره همان ضخامت تیغه، به علاوه شعاع محور اصلی می‌باشد.

موتورهای مناسب کرکره برقی در بازار چه مدل هایی هستند ؟

پرقدرت ترین موتورهای موتورهای ساید هستند. در حالی که رایج‌ترین آن‌ها موتورهای توبولار می باشند. موتورهای سانترال کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرا موتور ساید، موتور کرکره برقی های بزرگ است؟

مهمترین ویژگی موتورهای ساید قدرت بالاتر آنان است. به همین دلیل از آن در مکان‌های بسیار بزرگ و پرتردد استفاده می‌شود.

  • آیا موتور کرکره برقی از راه دور قابل کنترل است؟

بله؛ موتورهای کرکره برقی از راه دور قابل کنترل می باشند. با استفاده از سیستم های کنترلی، این امکان برای شما فراهم می شود تا با استفاده از کنترل از راه دور، کرکره ها را برای باز و بسته کنید؛ بدون اینکه به صورت مستقیم به آنها دسترسی داشته باشید. بعضی از سیستم های کنترل از راه دور امکاناتی مانند برنامه ریزی زمانبندی، کنترل گروهی چندین کرکره یا حتی کنترل از طریق تلفن همراه را نیز دارا هستند. با استفاده از این سیستم ها، می توانید به راحتی موتور کرکره برقی خود را از هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارد، کنترل کنید.

  • چه مشکلاتی می تواند در موتور کرکره برقی رخ دهد؟

موتور کرکره برقی یک سیستم پیچیده است که می‌تواند با گذشت زمان و استفاده مداوم مشکلاتی داشته باشد. برخی از مشکلات رایج که در این موتورها رخ می‌دهد، عبارت است از: قطعی برق، خرابی موتور، خرابی کنترلر یا سیستم کنترل، مسیر خراب یا گیر کردن و غیره.

۴.۴/۵ - (۲۲ امتیاز)

۳۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *