تنظیم تایمر کرکره برقی

در این مقاله قصد داریم شما را با دو نحوه تنظیم تایمر کرکره برقی آشنا کنیم. در ابتدا بهتر است بدانید که این تنظیم بیشتر برای پارکینگ‌های فعال استفاده می‌شود. برای مکان‌هایی مانند: فروشگاه‌ها، مراکز خرید و سایر موارد، استفاده نمی‌شود.

مدار فرمان کرکره برقی چیست؟

ابتدا باید با مدار فرمان آشنا شوید. مدار فرمان (رسیور) قطعه‌ای است برای کنترل کرکره و حرکت انواع تیغه کرکره برقی هم به آن بستگی دارد. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم مدار فرمان همان مغز کرکره برقی است. رسیور از کاربر توسط ریموت دستور می‌گیرد و قادر به باز و بسته کردن درب می‌شود. مدار فرمان قطعه‌ای مهم است که اگر خراب شود هزینه زیادی را برای تعمیر آن باید صرف کنید.

بهم خوردن تنظیم کرکره برقی

اگر تنظیمات کرکره برقی شما بهم خورده است، با دنبال کردن مراحل زیر، می‌توانید آن را مجدداً تنظیم کنید:

  1. مطالعه کردن دفترچه راهنما: در ابتدا، دفترچه راهنمای کرکره برقی خود را، مورد بررسی قرار دهید. بسیاری از سازندگان کرکره برقی، دستورالعمل‌های خاص خود را، برای تنظیم مجدد تایمر کرکره‌ برقی نیز، ارائه می‌کنند.
  2. قطع و وصل کردن مجدد برق: بعضی وقت‌ها ممکن است که، قطع و وصل کردن مجدد کرکره از برق، به ریست کردن تنظیمات تایمر کرکره برقی شما بتواند کمک کند. برای این کار، کرکره را برای چند دقیقه از برق کشیده و سپس مجدداً، دوباره وصل کنید.
  3. تنظیم کردن مجدد کنترل از راه دور: اگر کنترل از راه دور، برای کرکره برقی خود دارید، نیاز به تنظیم دوباره یا همگام‌سازی مجدد با کرکره برقی ممکن است که، داشته باشد. معمولاً دستورالعمل‌های مربوط به این اقدام، در دفترچه راهنما قید می‌شود.
  4. تنظیم کردن حدود بالا و پایین: بیشتر کرکره‌های برقی، این اجازه را به شما می‌دهند تا، حدود بالایی و پایینی حرکت کرکره برقی را، تنظیم کنید. ممکن است که نیاز باشد، این حدود را مجدداً تنظیم کنید تا کرکره به صورت درستی نیز، بالا و پایین برود.
  5. چک کردن سیستم مکانیکی: بعضی وقتا ممکن است که، مشکلی از بخش مکانیکی کرکره برقی به وجود بیاید، مانند یک پیچ شل، و یا قطعه‌ای که از محل خود، خارج شده باشد. این بخش‌ها را بررسی نموده تا مطمئن شوید، همه چیز در محل خود قرار داشته باشد.
  6. بررسی کردن سنسورها: اگر کرکره برقی شما، دارای سنسورهایی مانند؛ سنسور نور یا حرکت داشته باشد، اطمینان حاصل شود که این سنسورها، به طور صحیح و درستی نیز، کار می‌کنند و تمیز می‌باشند.
  7. درخواست کردن کمک از تکنسین و متخصص: اگر با این مراحل مشکل شما حل نَشُد، بهتر است که با یک تکنسین حرفه‌ای و یا یک متخصص نیز، تماس بگیرید تا مشکل شما را بررسی و برطرف کند.

بهتر است که همیشه به یاد داشته باشید، قبل از انجام دادن هرگونه تنظیمات یا تعمیرات تایمر کرکره برقی، ایمنی را رعایت کرده و در اولویت خود، قرار دهید. همچنین از دستکاری کردن قطعاتی که با برق کار می‌کنند دوری کنید، مگر اینکه تجربه کافی در این زمینه داشته باشید.

بهم خوردن تنظیم کرکره برقی
گاهی اوقات ممکن است، بعد از آنکه تمام مراحل تنظیم تایمر کرکره برقی را انجام داده باشید ولی، بعد از آن کرکره برقی شما در زمان تنظیم شده، باز و بسته نشود.

روش های تنظیم تایمر کرکره برقی

همان‌طور که گفتیم برای تنظیم تایمر کرکره برقی دو روش وجود دارد:

روش اول برای تنظیم تایمر کرکره برقی:

در این روش باید دکمه TIME که بر روی مدار فرمان است را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا چراغ آن شروع به چشمک زدن کند. پس از آن دکمه D که بر روی ریموت کرکره برقی است را فشار می‌دهیم. بعد از فشار دادن دکمه D تایمر بسته شدن کرکره برقی شروع به ثبت شدن می‌کند. بعد از گذشتن زمان دلخواهتان باید دوباره دکمه D را فشار دهید تا زمان ثبت شود. زمان بین فشردن اولیه دکمه D و دومین فشردن آن، همان تایم بسته شدن کرکره برقی به حساب می‌آید.

مطلب پیشنهادی: با درب شیشه ای اتوماتیک بیشتر آشنا شوید.

تنظیم تایمر کرکره برقی

روش دوم برای تنظیم تایمر کرکره برقی:

به این روش، روش دیپ سوئیچ (DIP SWITCH) هم می‌گویند. روی مدار فرمان سه دیپ سوئیچ وجود دارد. این سه سوئیچ هستند که بین کرکره برقی و ریموت ارتباط برقرار می‌کنند. که کار آنها فعال یا غیر فعال کردن تایمر اتوماتیک، چپ گرد و راست گرد موتور برقی است.

برای تنظیم تایمر کرکره برقی کلید دیپ سوئیچ اتو کلوز (auto close) را روی حالت on قرار دهیم تا در زمان دلخواهی که مشخص می‌کنید، کرکره برقی بسته شود. همچنین برای غیر فعال کردن تایمر می‌توانید آن را روی حالت off قرار دهید.

پیشنهاد می‌شود مقالات قیمت کرکره برقی و موتور کرکره برقی را مطالعه فرمایید.

در این روش ممکن است بعد از تنظیم تایمر باز و بسته شدن کرکره در حالت اتوماتیک درست عمل نکند یعنی زمانی که تعیین کردیم تا کرکره بسته شود، بسته نشود و باز بماند. علت این اتفاق جابه‌جا بسته شدن سیم‌های داخل موتور است؛ برای رفع این مشکل باید کلید راست‌گرد و چپ‌گرد دیپ سوئیچ را تغییر جهت دهید.

مطلب پیشنهادی: برای مشاهده اطلاعات کامل از سایبان باغی، می‌توانید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

سوالات متداول تنظیم تایمر کرکره برقی

چگونه می‌توان زمان باز و بسته شدن کرکره برقی را با تایمر تنظیم کرد؟

تنظیم زمان باز و بسته شدن کرکره برقی با تایمر، بسته به مدل تایمر و کرکره ممکن است متفاوت باشد. بیشتر تایمرهای برقی اجازه تنظیم دوره باز و بسته شدن (مثلاً بر اساس دقیقه یا ساعت) را به شما می‌دهند. شما باید به دفترچه راهنمای تایمر و کرکره مراجعه کنید تا مراحل دقیق تنظیم این ویژگی را بیابید.

آیا می‌توان تایمر را به صورتی دستی غیر فعال کرد؟

بله، اغلب تایمرها دارای گزینه‌ای برای غیرفعال کردن تایمر به صورت دستی هستند. این امکان به شما می‌دهد که در صورت نیاز، کنترل کامل را به دست بگیرید و از تایمر عبور کنید.

سخن آخر

درست است که با اطلاعات موجود شما می‌توانید به تنهایی تایمر کرکره برقی را تنظیم کنید ولی بهتر است برای تنظیم آن از یک متخصص کمک و یا مشاوره بگیرید به دلیل آنکه ممکن است بعد از تنظیم آن به مشکلاتی بر بخورید. یکی از مشکلات رایجی که افراد با آن روبرو می‌شوند این است که کرکره برقی به صورت خود به خود باز می‌شود این اتفاق برای کرکره برقی پارکینگ بسیار خطرناک است چون می‌تواند امنیت ساختمان را به خطر بیندازد.

و همچنین یکی دیگر از مشکلات که در بالا هم به آن اشاره شد این است که بعد از باز کردن کرکره برقی به وسیله ریموت بعد از زمان مشخص کرده کرکره برقی به صورت اتومات بسته نشود. برای گرفتن مشاوره می‌توانید با همکاران متخصص ما در متین هوشمند تماس بگیرید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

۴ دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم آیا این تایمرها از امکانات اتصال به اسمارت فون یا وای فای برخوردار هستند یا نه؟

    • بله، برخی تایمرهای مدرن امکانات اتصال به اینترنت و ارتباط با اسمارتفون یا شبکه Wi-Fi را دارند. این امکان به شما اجازه می‌دهد که از راه دور تایمر را کنترل کنید، برنامه‌ریزی‌های پیچیده‌تری داشته باشید و به صورت هوشمندانه‌تری با دستگاه‌های برقی خود ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *