کرکره برقی پارکینگ و کاربردهای آن

نصب کرکره برقی پارکینگ، برای بالا بردن امنیت ساختمان بسیار مناسب است. امروزه وسایل نقلیه، یکی از سرمایه‌های افراد به حساب می‌آید. به همین دلیل، بالا بردن امنیت پارکینگ ساختمان ها، یکی از دغدغه‌های مردم شده است. اما با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه ، امنیت پارکینگ خانه‌ها و مغازه‌ها تا حدود زیادی تامین شده است. درب‌های اتوماتیک بازویی هنگام بسته شدن، زمان بیشتری را نسبت به درب‌های مجهز به کرکره صرف می‌کنند. به همین دلیل، امنیت این کرکره‌ها نسبت به درب‌های اتوماتیک بازویی بیشتر است.

آنچه در این مقاله می خوانید: نمایش

لیست قیمت انواع کرکره برقی اتوماتیک پارکینگ

نوع کرکره

قیمت

پک کامل کرکره برقی برند آکرول
همراه با موتور و نصب کامل

هر متر مربع ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
(زیر ده متر مریع)

پک کامل کرکره برقی برند آکرول
همراه با موتور و نصب کامل

هر متر مربع ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان
(بالای ده متر مربع)

پک کامل کرکره برقی برند آلما
همراه با موتور

هر متر مربع ۱,۵۵۰,۰۰۰ تومان
(بدون هزینه نصب)

پک کامل کرکره برقی برند آلبا
همراه با موتور

هر متر مربع ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
(بدون هزینه نصب)

درب‌های اتوماتیک بازویی، از بازوهای الکتریکی برای باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده می‌کند؛ ولی در کرکره، برای انجام این کار، از موتور کرکره برقی کمک گرفته می شود. لازم به ذکر است که، موتور کرکره برقی در مقایسه با بازوهای الکتریکی، مقاوم تر است.

در گذشته، مردم به صورت دستی درب های پارکینگ را باز و بسته می‌کردند، اما امروزه با تولید انواع کرکره برقی و غیره، این کار به راحتی و با کمک یک ریموت انجام می‌شود. علاوه بر درب پارکینگ خانه‌ها، امروزه از کرکره در فروشگاه‌ها، بانک‌ها و به ویژه مغازه‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد کرکره برقی پارکینگ چیست؟

در حال حاضر با افزایش مدل های مختلف درب‌ اتوماتیک پارکینگ، بیشتر آپارتمان ها از کرکره برقی پارکینگ استفاده می کنند. نصب کرکره برقی پارکینگ در سه فاز مختلف انجام می‌گیرد که به شرح زیر است:

  1. استفاده از درب کرکره‌ای برای ساختمان‌های در حال ساخت.
  2. تعویض درب فعلی پارکینگ با کرکره اتوماتیک پارکینگ.
  3. درب دوم زیر پایلوت در ساختمان‌های شمالی.

عموماً از کرکره، برای درب اصلی پارکینگ ساختمان‌ها یا بعد از درب اول، به عنوان درب دوم، جهت جلوگیری از وارد شدن افراد متفرقه به پارکینگ، استفاده می‌شود. در ساخت انواع درب کرکره‌ای، حتما باید به نکات فنی توجه ویژه‌ای شود و نصب آن باید توسط متخصصین این کار، صورت بگیرد.

مطلب پیشنهادی: راهنما رفع صدای کرکره برقی

کرکره برقی پارکینگ قیمت 1401
متین هوشمند با ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات، توانایی برطرف کردن چالش های شما در خرید کرکره برقی پارکینگ و موارد پیرامون کرکره برقی (تعمیر و نصب) را دارد.

عوامل موثر در قیمت کرکره برقی پارکینگ

موتور کرکره برقی پارکینگ، تاثیرگذارترین عامل در تعیین هزینه و قیمت درب برقی پارکینگ است. موتورها در ۳ مدل سانترال، توبلار و ساید موجود است. گفتنی است، هر کدام از این موتورها مزایا و معایب خاصی دارند، اما به طور کلی، موتور توبلار برای کرکره‌هایی که وزن کمتری دارند، مناسب تر است. قیمت درب کرکره ای پارکینگ با موتور توبلار نسبت به ساید، ارزان‌تر است.

همچنین این موتورها، برق اضطراری ندارند و در دو مدل سنگین صنعتی و سبک عرضه می‌شوند. موتور سانترال، اولین نسل از موتورهای کرکره بوده که امروزه استفاده از آن، منسوخ شده است. موتور ساید کرکره برقی، قویترین نوع موتور کرکره برقی است، که برای کرکره های سنگین نیز مناسب است. این موتور، امکانات زیادی همچون برق اضطراری دارد.

نوع تیغه استفاده شده در کرکره برقی پارکینگ، عامل دیگری است که بر روی قیمت درب برقی پارکینگ تاثیرگذار است. این تیغه‌ها از جنس‌های مختلفی همچون: آلومینیومی، گالوانیزه و شفاف است. همچنین ریل کرکره، لوله وسطی کرکره برقی، صفحه پلیت، مرکز کنترل و قوطی کرکره در هزینه نصب کرکره برقی تاثیر می‌گذارد.

ابعاد درب نیز نقش مهمی در تعیین هزینه دارد. این ابعاد باید توسط متخصصین مجرب، اندازه گیری و در نهایت هزینه آن، برای مشتری محاسبه شود. گفتنی است که برخی دیگر از مواردی که بر قیمت کرکره برقی پارکینگ تاثیر مستقیم دارد شامل موارد زیر است:

  • سنسورهای فتوسل
  • تجهیزات امنیتی که هنگام نصب کرکره برقی مورد استفاده قرار می گیرند

مطلب پیشنهادی: سایبان باغی

مهمترین نکات خرید کرکره برقی پارکینگ

در زمان خرید کرکره برقی پارکینگ، حتما به ابعاد کرکره و تیغه استفاده شده، توجه کنید. در نظر داشته باشید، می‌توانید با توجه به نمای ساختمان و رنگ‌بندی پارکینگ، از تیغه‌های رنگی و مدل‌دار استفاده کنید. همچنین باید به نوع موتور کرکره برقی هم توجه کنید؛ برای مثال، اگر احتمال باز و بسته شدن درب پارکینگ بیش از ۵۰ بار در طول یک روز است، نباید از موتور توبلار استفاده کنید؛ زیرا این موتورها در تعداد تردد در طول یک روز، محدودیت دارند.

هنگام خرید کرکره برقی، باید با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین کرکره را خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید کرکره برقی پارکینگ باید به آن توجه کنیم، اعتبار مرکز فروش کرکره برقی است. هر چه سابقه کاری، تعداد پروژه و نیروی متخصص یک شرکت بیشتر باشد، نشان دهنده آن است که می‌توان به این شرکت اعتماد کرد و از خدمات آن بهره برد.

هنگام خرید کرکره برقی باید به چه نکاتی توجه نمود؟
با خرید کرکره برقی پارکینگ، هم به ایمنی هرچه بیشتر پارکینگ ساختمان خود بپردازید و هم به زیباسازی و مدرنیته کردن ساختمان کمک کنید!

موتور کرکره برقی پارکینگ

انتخاب موتور کرکره برقی، به نوعی مهم‌ترین بخش در خرید کرکره برقی پارکینگ می‌باشد. همین مسئله هم به عوامل بسیاری بستگی دارد، که در ذیل برخی از آنها را نام می‌بریم:

  • میزان تردد در پارکینگ که بهتر است موتور ساید برای درب کرکره ای پارکینگ در نظر گرفته شود. اگر تردد ماشینی شما به پارکینگ کم است می‌توانید از موتور تیوبلار استفاده کنید.
  • ابعاد موتور کرکره که هر کدام از برندها و انواع آن، می‌تواند فضای متفاوتی را در پارکینگ اشغال کنند.
  • قدرت و توان در موتور کرکره برقی، تاثیر مستقیم در انتخاب و خرید آن دارد.

انواع تیغه کرکره برقی پارکینگ

پس از انتخاب موتور کرکره، که در بالا به آن اشاره نمودیم، انتخاب تیغه کرکره برقی نیز امر بسیار مهمی می‌باشد، که انواع مختلفی دارد:

  • رول گیتر که فولاد ضدبرش است و معمولا برای پارکینگ منازل به علت قیمت بسیار بالا استفاده نمی‌شود.
  • آلومینیومی، به صرفه‌ترین و بهترین نوع تیغه برای استفاده در پارکینگ‌ها است؛ معمولا برای نصب باید دو لایه باشد تا نتیجه بهتری بگیرید.
  • فلز فولادی، نوعی از تیغه کرکره است که به علت عمر کم و همچنین دوام کمتر نسبت به دیگر تیغه‌ها، معمولا توصیه نمی‌شود.

چگونه بهترین تیغه کرکره برقی مناسب پارکینگ را انتخاب کنیم؟

تیغه های درب پارکینگی، می بایست سر و صدای بسیار کمی داشته باشند. علاوه بر آن، تیغه انتخابی، باید دارای وزن زیادی باشد تا بتواند وزن بیشتری را تحمل کند. همچنین، مقاومت تیغه در انواع شرایط محیطی باید بالا باشد. شایان ذکر است که، پرطرفدارترین رنگ استفاده شده در تیغه کرکره، رنگ الکترواستاتیک می باشد.

کرکره برقی

اندازه و ارتفاع کرکره برقی پارکینگ + عکس

ابعاد و اندازه، یکی دیگر از عوامل مهم هنگام خرید کرکره برقی می باشد. بنابراین، کارشناسی محل نصب کرکره توسط کارشناس، مورد مهمی است که قبل از خرید کرکره برقی پارکینگ می بایست انجام شود. اندازه گیری به این صورت انجام می شود:

در وهله اول، از سطح زمین تا سقف، بررسی و اندازه گیری می شود. سپس نوع موتور مشخص می شود و بر اساس آن، مکان قرار گرفتن رول کرکره و اجزا دیگر معلوم می گردد. شایان ذکر است، هرچه قدر ارتفاع بیشتر باشد، تیغه های بیشتری استفاده شده و در نتیجه قیمت کرکره برقی بالاتر می رود.

مطلب پیشنهادی: درب شیشه ای اتوماتیک

رنگ کرکره برقی پارکینگ

همانند تیغه ها، استفاده از رنگ های الکترواستاتیک به جای رنگ های مایع در کرکره برقی پارکینگ، مزایایی نظیر: زیبایی بیشتر، حفظ سلامت کرکره و جذب آلودگی کمتر دارد.

امنیت کرکره پارکینگی

منظور از ایمنی درب های پارکینگی این است که بر اثر خطای انسانی ،کرکره شروع به حرکت نکند. در شرایطی که سهوا ریموت فشار داده شود، ممکن است کرکره با خودرو برخورد داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، می بایست از سنسورهای ایمنی و چشمی درب استفاده نمود.

مزیت کرکره برقی پارکینگ نسبت به درب آهنی چیست؟

از جمله مزایایی که کرکره های برقی پارکینگ نسب به انواع درب های آهنی دارند، عبارت است از:

  • نصب و اجرای راحت، سریع و ارزان و در عین حال تنوع بالا در طرح و رنگ.
  • جلوگیری از ورود سرما به پارکینگ و راه پله‌های ساختمان ( به خصوص ساختمان‌های شمالی).
  • بسیار مناسب برای ساختمان‌هایی که امکان نصب جک پارکینگ را ندارند.
  • عایق در برابر صدا و حرارت.
  • انتخابی بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای کارخانجات، فروشگاه‌ها و املاک تجاری با امنیت بالا و استفاده آسان.

نحوه نصب کرکره برقی پارکینگ چگونه است؟

نحوه نصب کرکره برقی پارکینگ چگونه است؟

درب های کرکره ای، یا به صورت رول به داخل و یا رول به خارج نصب می شوند. اینکه در محل شما کدام یکی از این روش ها استفاده می شود، به ارتفاع سقف محل نصب و سلیقه شما بستگی دارد. این نکته را بدانید که نوع موتور و تیغه کرکره، به نوع رول شدن کرکره برقی پارکینگ به داخل یا خارج، بستگی ندارد.

  • نحوه نصب درب کرکره ای پارکینگ رول به بیرون

اگر ارتفاع کف تا سقف، از ۲ متر و ۴۰ سانت کمتر باشد و نیاز باشد که باز شدن کرکره به گونه ای باشد که ماشین های شاسی بلند به راحتی تردد کنند، باید کرکره را روی دیوار خارجی و رول به بیرون نصب کنیم. نحوه نصب کرکره برقی پارکینگ به صورت رول به بیرون، برای موتور آن باید یک کاور در نظر بگیرید.

  • نحوه نصب درب کرکره ای پارکینگ رول به داخل

در کرکره برقی پارکینگی که به صورت رول بیرون نصب می‌شوند، یک استوانه با قطر ۳۵ سانتی متر بالای کرکره قرار می‌گیرد. اگر ارتفاع کف تا سقف شما ۲ متر و ۴۰ سانت باشد، با در نظر گرفتن ارتفاع خودروهای شاسی بلند که ۲ متر است، هیچ مشکلی برای نصب درب کرکره ای پارکینگ به صورت رول به داخل وجود ندارد.

در نصب کرکره برقی پارکینگ رول به داخل، موتور در داخل ساختمان قرار می‌گیرد. در نتیجه، در معرض نور خورشید و بارش برف و باران نخواهد بود و به کاور نیاز ندارد.

انتخاب بهترین کرکره برقی پارکینگ

حال که به اهمیت استفاده از کرکره‌ها پی بردید، اولین قدم برای شما، انتخاب کرکره برقی با کیفیت برای پارکینگ است. عوامل مختلفی در انتخاب کرکره تاثیر دارند و شما با شناخت آنها، می‌توانید انتخابی مطمئن و صد البته، بهینه از نظر مالی داشته باشید. ما در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • بهترین کرکره پارکینگ متناسب با نمای ساختمان

نمای ساختمان یکی از موضوعات بسیار مهم در انتخاب کرکره است. انتخاب کرکره برقی مناسب، در زیباسازی نمای ساختمان تاثیرگذار است. اگر رنگ کرکره برقی را همرنگ با نمای ساختمان در نظر بگیریم، در این صورت، هارمونی و اصول زیبایی را رعایت کردیم.

تعمیر کرکره برقی پارکینگ

پس از انتخاب، خرید و نصب کرکره برقی پارکینگ، پس از مدتی ممکن است، به دلیل استفاده مداوم از این کرکره‌ها، نیاز به سرویس و یا در برخی موارد، تعمیر احساس شود. شما می‌توانید با انجام سرویس دوره‌ای تعمیر کرکره برقی پارکینگ در بازه زمانی مشخص، از خرابی‌های ممکن پیش‌گیری کنید. خود این مسئله به نوعی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. از جمله مواردی که ممکن است در کرکره برقی پارکینگ دچار خرابی شود، عبارت است از:

  1. قفل شدن درب کرکره برقی پارکینگ.
  2. خرابی مرتبط با فرستنده.
  3. تراز نبودن ابعاد کرکره هنگام نصب.
  4. اتصالی و قطع برق.
  5. مشکل در سنسور.
  6. تمام شدن عمر باتری.

نحوه نصب درب کرکره ای پارکینگ رول به داخل

سوالات متداول کرکره برقی پارکینگ

  • آیا خرید کرکره برقی پارکینگ دست دوم به صرفه است؟

بعضی از افراد ممکن است با توجه به گرانی برخی قطعات، اقدام به خرید کرکره برقی پارکینگ دست دوم بکنند. حال در این باره می بایست به این موضوع توجه نمود که نحوه نصب کرکره برقی پارکینگ به چه صورتی است؟ آیا درب به صورت بازویی است یا به صورت کرکره ای؟ چراکه درب های بازویی را می‌توان به طور کامل، به صورت دست دوم خریداری کرد، اما فقط موتور و تیغه درب های کرکره ای را می‌توان دست دوم خرید.

مورد دیگری که باید به آن توجه شود، گارانتی است. شاید شما با قیمت کمتری، کرکره پارکینگ را خریداری کرده باشید، اما ممکن است پس از مدتی، خرابی های زیادی برای کرکره پارکینگ به وجود بیاید و تضمینی در کارکرد صحیح درب پارکینگ وجود ندارد.

  • نحوه نصب کرکره برقی پارکینگ چگونه است؟

درب های پارکینگی طی ۵ مرحله نصب می‌شوند؛ نصب شیشه ها در قاب، نصب مدار (برد) ، نصب ریل کرکره و شفت، قرار دادن تیغه ها، قرار دادن موتور و تنظیم آن.

  • آیا کرکره برقی پارکینگ مصرف انرژی زیادی دارد؟

کرکره برقی پارکینگ، بسته به نوع و مدل آن، میزان مصرف انرژی متفاوتی دارد؛ اما به طور کلی، کرکره‌های برقی در مقایسه با سایر سیستم‌های الکتریکی در ساختمان‌ها، مصرف انرژی کمتری دارند. دلیل این امر این است که کرکره‌های برقی ،برای عملکرد خود از موتورهای الکتریکی استفاده می‌کنند که در زمانی که کرکره بالا یا پایین می‌روند، انرژی کمی مصرف می‌کنند. همچنین، برخی از کرکره‌های برقی دارای سنسورهای خودکار هستند که با تشخیص نور خورشید یا حرکت در محیط، به طور خودکار کرکره را باز یا بسته می‌کنند. این ویژگی‌ها به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کنند.

  • آیا کرکره برقی پارکینگ ایمن است؟

بله؛ کرکره برقی پارکینگ از نظر ایمنی به عنوان یک راه حفاظتی موثر در نظر گرفته می‌شود؛ اما برای اطمینان از ایمنی صحیح آن، باید مواردی از جمله نصب صحیح، سیستم ایمنی و غیره رعایت شوند.

انواع کرکره برقی پارکینگ را چگونه مشخص می کنند؟

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که، نوع درب پارکینگی بر اساس تیغه استفاده شده در آن مشخص می شود.

سنسور فتوسل در کرکره ای پارکینگی چیست؟

می توان در درب های پارکینگی از سنسور فتوسل یا همان حسگر نوری استفاده نمود. البته بهتر است در این نوع کرکره ها، از سنسور تشخیص وجود استفاده شود.

نتیجه گیری

امنیت؛ یکی از مسائلی است که امروزه در خرید و یا اجاره خانه بسیار مهم است، به طوری که برخی افراد در صورت نبود امنیت در محل مورد نظر از خرید منزل منصرف می‌شوند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه در زمینه امنیت، پارکینگ می‌باشد که محل نگهداری وسیله نقلیه می‌باشد.

استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ، یکی از بهترین روش‌های موجود برای تامین امنیت پارکینگ خانه می‌باشد و در این مقاله ما به اهمیت و کاربرد کرکره برقی پارکینگ اشاره کردیم و عوامل موثر در انتخاب و خرید کرکره برقی را نام بردیم تا در زمان خرید، اطلاعات کافی داشته و بتوانید بر اساس نیاز و بودجه مدنظر خود، بهترین خرید ممکن را انجام دهید.

متین هوشمند، یکی از بهترین شرکت‌های ساخت، نصب و فروش کرکره برقی، موتور کرکره برقی، سایبان برقی و درب اتوماتیک شیشه ای، با بیش از یک دهه سابقه موفق، اقدام به ارائه بهترین خدمات کرکره برقی می‌کند. جهت خرید و نصب با کیفیت‌ترین و بهترین کرکره برقی، همچنین اطلاع از قیمت کرکره برقی ، با همکاران ما در متین هوشمند تماس حاصل فرمایید. (شماره تماس: ۰۹۱۲۳۰۱۸۹۸۷)

عکس کرکره برقی پارکینگ + نمونه کار

در این قسمت، برخی از نمونه کارهای شرکت متین هوشمند را می تواند مشاهده بفرمایید:

۴.۸/۵ - (۱۲ امتیاز)

۳۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *