درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

چند سالی است که از درب شیشه ای اتوماتیک در مکان‌های مختلف به ویژه پاساژها و مراکز خرید استفاده می‌شود. یکی از انواع رایج این درب‌ها، درب اتوماتیک شیشه ای تاشو است. در این مقاله از سایت متین هوشمند قصد داریم شما را با این نوع از درب‌ها آشنا کنیم. اگر اطلاعات زیادی درباره درب اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ ندارید، این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو چیست؟

همانطور که گفته شد درب اتوماتیک شیشه‌ای تاشو کاربرد بسیار زیادی دارد و در مکان‌های بسیار زیادی از آن استفاده می‌شود. درب اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ سرعت و عملکرد بسیار فوق العاده‌ای دارند و می‌توانند در کمترین عرض ممکن بیشترین بازشوندگی را به محیط بدهند. از این نوع درب در مکان‌هایی استفاده می‌شود که عرض ورودی کم است و شما در عین حال به بیشترین فضا نیاز دارید.

ویژگی‌هایی مانند قدرت، سرعت بالا در نصب، هماهنگ بودن با محیط اطراف، سرعت بالا و غیره باعث شده تا تقاضا برای خرید این محصول در بازار بسیار زیاد باشد. درب اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ در بازار با اسم درب اتوماتیکی نیز شناخته می‌شود. دلیل آن هم این است که باز شدن آنها دقیقا مانند درب اتوبوس است.

ساختار درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

همانطور که گفته شد این درب‌ها برای محیط‌های با عرض کم بسیار مناسب هستند. استفاده در مکان‌های با عرض کم باعث شده تا در استفاده از آن نتوان از مدل اپراتور درب‌های دیگر استفاده کرد. در استفاده و نصب این محصول از مکانیزم بریک اوت استفاده می‌شود تا ۸۰ درصد از دهنه قابل باز شدن باشد.

ساختار درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

درب اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ در ساختار بسیار شبیه به درب اتوماتیک شیشه ای لولایی است. تنها تفاوت این دو محصول در تقسیم بندی لت‌ها می‌باشد. در قسمت این درب‌ها به دو بخش تقسیم می‌شود. این دو بخش با باز شدن درب به صورت اتوماتیک روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

همچنین باید بدانید که ساختار درب اتوماتیک شیشه‌ای تاشو به گونه‌ای است که با توجه به عرض محیط شما می‌تواند به یک سمت و یا هر دو سمت جمع شود. درب اتوماتیک فولدینگ بیشترین عرض بازشو را در اختیار شما قرار می‌دهد. همین موضوع باعث شده تا استفاده از آن در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مراکز تجاری و پاساژها به شدت به چشم بخورد.

جهت تنظیم این نوع از درب‌ها، به صفحه تنظیمات درب شیشه ای برقی مراجعه کنید.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

ویژگی های درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

درب‌های شیشه ای تاشو راه حلی زیبا و کاربردی برای ایجاد یک تجربه زندگی بدون درز، در فضای باز است. برخی از ویژگی‌های درب‌های شیشه ای تاشو شامل موارد زیر است:

پانل های شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو از پانل‌های شیشه ای بزرگی تشکیل شده اند که برای ایجاد نمای باز و بدون مانع، جمع می‌شوند. شیشه‌های استفاده شده در این درب‌ها معمولاً شیشه ای دو جداره به کار برده می‌شود که از هدر رفتن انرژی به خارج از محیط، جلوگیری می کند.

جنس قاب

فریم درب اتوماتیک شیشه ای تاشو معمولاً از آلومینیوم ساخته شده است که محکم و بادوام بوده و در عین حال سبک وزن است. فریم‌های آلومینیومی همچنین در برابر زنگ زدگی، خوردگی و آسیب‌های جوی مقاوم بوده و برای استفاده در فضای باز ایده آل است.

مکانیزم تاشو

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو دارای مکانیزم تاشو منحصر به فردی است که این امکان برای درب فراهم است تا به راحتی و روان باز و بسته شوند. پانل‌ها به یک سیستم مسیر متصل می‌ شوند که به آنها اجازه می‌دهد تا در یک مسیر تعیین شده، تاشده و یا بلغزند.

حذف آب و هوا

برای اطمینان از اینکه درب اتوماتیک شیشه ای تاشو در برابر آب و هوا مقاوم بوده و از نظر انرژی کارآمد می باشند، در اطراف محیط هر پانل، نوار آب و هوای با کیفیت بالا وجود دارد. این امر به جلوگیری از نشت هوا، نفوذ آب و اتلاف انرژی کمک می کند.

امنیت

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو مجهز به مکانیزم‌های قفلی می باشد که امنیت بسیار خوبی را برای خانه شما فراهم می کند. این قفل‌ها معمولاً با یک کلید کار می‌کند و برخی از مدل ‌های آن دارای گزینه‌های امنیتی اضافی مانند پایه‌های پایه یا شاتون‌ بولت می باشد.

گزینه ‌های طراحی

درب‌ شیشه‌ای تاشو دارای طیف وسیعی از گزینه‌‌های طراحی است، از جمله اندازه‌ها، پیکربندی‌‌ها و رنگ‌‌های مختلف. همچنین می ‌توانید از میان انواع روکش‌‌های سخت‌ افزاری مانند نیکل برس‌کاری شده یا برنز مالیده شده با روغن، متناسب با دکوراسیون منزل خود، بهترین مدل را انتخاب کنید.

کم هزینه

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو با توجه به مواد به کار رفته شده در ساخت آن، می‌تواند هزینه کمتری نسبت به درب‌‌های دیگر داشته باشد.

نگهداری آسان

شیشه به دلیل عدم جذب گرد و غبار و خطر ایجاد زنگ زدگی، به راحتی قابل شستشو و نگهداری است.

ویژگی های درب شیشه ای تاشو

کاربرد درب اتوماتیک اتوبوسی

درب اتوماتیک اتوبوسی در اتوبوس‌ها برای بارگیری و تخلیه مسافران استفاده می‌ شود. این درب‌ها به صورت اتوماتیک و با کمک سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی باز و بسته می ‌شوند.

این درب‌‌ها معمولاً در قسمت‌های جلو و عقب اتوبوس قرار دارند و در این دو مکان از اتوبوس معمولاً بیشترین میزان مسافر بارگیری و تخلیه می‌شود.

این درب‌ها مزایای متعددی نسبت به درب‌های دستی سنتی دارند، از جمله بهبود ایمنی سرنشینان، افزایش کارایی و سهولت استفاده. در اینجا به برخی از کاربردهای درب اتوماتیک اتوبوسی اشاره می کنیم:

  • ایمنی مسافر: درب‌های اتوماتیک اتوبوسی خطر سقوط مسافران از اتوبوس را در هنگام حرکت یا باز کردن تصادفی درب در حین حرکت، کاهش می دهد. سیستم درب اتوماتیک این اطمینان را می دهد که درها بسته می مانند، تا زمانی که اتوبوس به طور ایمن متوقف شود.
  • دسترسی: درب‌های اتوماتیک اتوبوس به ویژه برای مسافران دارای معلولیت یا مشکلات حرکتی، مفید است. درها را می توان به راحتی با استفاده از دکمه‌ها یا حسگرها کنترل کرد. این درب‌ها همچنین سوار شدن و پیاده شدن مسافران از اتوبوس را آسان تر می کند.
  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری: درب اتوماتیک اتوبوسی به گونه ای طراحی شده است که بادوام بوده و در مقایسه با درب‌های دستی سنتی، به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. این موضوع می تواند منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و تعویض برای اپراتور اتوبوس شود.

مزایای درب اتوبوسی اتوماتیک

مزایای بسیار زیاد این محصول باعث شده تا افراد بسیار زیادی تمایل داشته باشند تا از این محصول استفاده کنند. از مهمترین مزایای درب اتوماتیک شیشه‌ای تاشو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد درب اتوماتیک اتوبوسی

  • نصب این محصول بسیار راحت است و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن آن را نصب کنید و از آن استفاده کنید.
  • رنگبندی فریم و کاور در این محصول بسیار زیاد است. به همین خاطر این محصول به دو صورت تک جداره و دوجداره تولید می‌شود که می‌توانید با توجه به نیاز خود از آن استفاده کنید.
  • یکی از مهمترین مزایای درب اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ این است که می‌توانید آن را به Access Control متصل کنید.
  • در ساخت این محصول از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استانداردهای روز دنیا استفاده شده است.
  • یک حالت خروج اضطراری برای این محصول در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید در مواقع اضطراری با کمی فشار درب را باز کنید.
  • به سبب این محصول می‌توانید در کمترین فضای ممکن بیشترین فضای بازشوندگی را ایجاد کنید.

جنس درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

در ساخت درب اتوماتیک شیشه‌ ای تاشو از نوعی آلومینیوم به نام آنودایز استفاده می‌شود. این نوع آلومینیوم با داشتن یک لایه محافظتی بیشتر، در برابر خط و خش و ضربه می‌تواند مقاوم‌تر از انواع دیگر عمل کند. همچنین باید بدانید که در ساخت درب اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ از نوعی شیشه حرارت دیده استفاده می‌شود تا در برابر ضربه مقاوم باشد. امکان حک کردن نام و یا لوگوی شرکت بر روی این نوع شیشه امکان پذیر است.

جمع بندی و سوالات متداول درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

آیا درب اتوماتیک شیشه ای تاشو امن است؟

بله، درب اتوماتیک شیشه ای تاشو می‌تواند با انواع مکانیزم‌های قفل‌بندی مجهز شود و از جنس شیشه ضد شکست و ایمنی استفاده شود. همچنین، استفاده از شیشه‌های سکوریت شده و لایه‌های پلی کربنات در شیشه‌ها، ایمنی را افزایش می‌دهد.

از چه موادی برای ساخت درب اتوماتیک شیشه ای تاشو استفاده می شود؟

برای ساخت درب اتوماتیک شیشه ای تاشو از انواع شیشه‌ها، فلزات مانند آلومینیوم، استیل و ... استفاده می‌شود.

اگر قرار است از درب ورودی در محل کار و یا در ورودی پاساژ استفاده کنید و فضای کمی نیز در اختیار دارید، می‌توانید از درب اتوماتیک شیشه‌ ای تاشو استفاده کنید. شما می‌توانید این نوع درب را از متین هوشمند با بهترین قیمت خریداری کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *