متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگ

امروزه در اکثر پارکینگ مغازه‌ها، شرکت‌ها و بسیاری از اماکن دیگر به جای درب فلزی معمولی از کرکره برقی پارکینگ استفاده می‌شود. بنابراین محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به این دلیل که اگر محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی به درستی انجام نشود، هم درب درست در جای خود قرار نمی‌گیرد و هم برای باز و بسته شدن ممکن است به ریل و قسمت‌های دیگر درب آسیب برساند.

محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی یکی از مراحل مهم در ساخت و نصب و اجرای آن کرکره است. در ادامه این مقاله از متین هوشمند قصد داریم به نحوه اندازه‌گیری محاسبه متراژ کرکره برقی پارکینگی بپردازیم.

چگونه ابعاد کرکره برقی را محاسبه کنیم؟

 محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی، استانداردها و اصول خاص خود را دارد. ابتدا باید اندازه دهنه ورودی پارکینگ را محاسبه کنیم. از اندازه به دست آمده باید ۵ سانتیمتر کسر کنیم و تیغه‌ها را با توجه به آن برش بزنیم. برای مثال اگر دهنه پارکینگ ۵۰۰ سانتی متر باشد، اندازه تیغه‌ها باید ۴۹۵ سانتیمتر در نظر گرفته شود.

علت اینکه برای برش تیغه باید از اندازه دهنه ۵ سانتیمتر کم کنیم این است که در دو سر تیغه، قوطی و ریل قرار می‌گیرد و اصلا قطر ریل‌ها ۵ سانتیمتر است. به عبارتی برای محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی، اندازه قطر لوله و ریل‌ها نیز الزامی است. برای خرید کرکره برقی در صورتی که اندازه‌گیری‌ها درست انجام نشود، برای باز و بسته شدن آن دچار مشکل خواهیم شد.

حداقل ارتفاع برای ساخت کرکره برقی پارکینگی

حداقل ارتفاع برای ساخت کرکره برقی پارکینگی

برای محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی، حداقل ارتفاع مناسب ۲.۴۰ متر است. این اندازه بر اساس ارتفاع خودروهای شاسی بلند که ۲.۲۰ متر است، به دست آمده است. برای اندازه‌گیری ارتفاع حدود، ۳۵ تا ۴۰ سانتیمتر فضا در بالای کرکره برقی برای قرار دادن موتور، رول و جمع شدن تیغه در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا در هنگام بالا رفتن کرکره برقی، تیغه‌ها به طور منظم و یک دست دور رول پیچیده می‌شود.

اگر برای محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی، حداقل ارتفاع به درستی محاسبه نشود، عبور و مرور خودروهای شاسی بلند با مشکل مواجه خواهد شد.

حداقل عرض برای ساخت کرکره برقی پارکینگی

به دلیل اینکه کرکره برقی به صورت عمودی باز و بسته می‌شود، فضای اضافی را اشغال نمی‌کند. ورودی برخی از پارکینگ‌ها حدود ۲ الی ۳ متر است و این اندازه برای زمانی که دو خودرو به طور همزمان بخواهند از کنار یکدیگر عبور کنند مناسب نیست. در نتیجه برای محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی، برای پارکینگ‌های شخصی حداقل عرض ۳ الی ۴ متر مناسب است و برای پارکینگ‌های عمومی حداقل عرض ۶ الی ۸ متر مناسب است.

نکاتی در خصوص محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی

از آنجایی که اندازه ابعاد کرکره برقی پارکینگی مسئله مهم و حساسی است در ادامه برای محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی به نکاتی خواهیم پرداخت:

  • اگر ستون‌های کرکره برقی پارکینگی به وسیله پروفیل آهنی شاسی کشی شده باشد، از عرض دهانه کرکره باید ۳ سانتیمتر کسر کنیم. که ۱ سانتیمتر آن برای نصب درپوش انتهایی(کپس) و دو سانتیمتر دیگر برای بادخور انتهای تیغه در ریل کناری در نظر گرفته می‌شود.
  • اما اگر ستون‌های کرکره برقی پارکینگی فاقد شاسی کشی با پروفیل آهنی باشد؛ ۸ سانتیمتر دیگر باید از عرض دهنه کسر گردد. به دلیل اینکه در این صورت از پروفیل‌های ۴×۴ سانتیمتر استفاده می‌شود. در مجموع باید ۱۱ سانتیمتر از عرض دهنه پارکینگ کسر شود.
  • بعد از اندازه‌گیری ارتفاع پارکینگ، اگر از موتور توبلار استفاده می‌کنید باید ۶۰ سانتیمتر به ارتفاع پارکینگ اضافه کنید و در صورتی که از موتور ساید برای کرکره برقی استفاده می‌کنید باید ۸۰ سانتی متر به ارتفاع پارکینگ اضافه کنید. در نهایت عدد به دست آمده را بر عرض دهنه پارکینگ تقسیم کرده و به این صورت تعداد تیغه‌های لازم برای نصب کرکره برقی پارکینگی به دست می‌آید.
  • برای کرکره برقی پارکینگ‌های مسکونی از موتور ساید استفاده کنید. موتور کرکره برقی باید بتواند تمام تیغه‌ها را به بالا بکشد و به صورت مرتب رول کند. موتور توبلار برای تردد های بالا به دلیل کم تردد بودن و گرمایش زیاد مناسب نیست.  برای کرکره‌های اتوماتیک با عرض بالای ۷ متر و یا ارتفاع بالای ۶ متر باید از تیغه ۱۰ سانتی متر استفاده کرد و در صورتی که هم عرض دهنه بالای ۷ متر باشد و هم ارتفاع دهنه بالای ۶ متر باشد، علاوه بر استفاده از تیغه ۱۰۰ باید از موتور ساید ۳ فاز استفاده کرد.

محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی

حمع بندی و سوالات متداول متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگ

موتور ساید برای کرکره برقی پارکینگ مناسب است یا موتور توبلار؟

برای پارکینگ منازل که تردد زیاد است بهتر است از موتور ساید استفاده کنید و برای مکان‌هایی کم تردد از موتور توبلار استفاده کنید.

چگونه باید ابعاد دهنه را اندازه بگیریم؟

در صورت شاسی کشی شدن ستون‌های پارکینگ با پروفیل آهنی باید ۳ سانتیمتر از عرض دهنه کسر کنیم در غیر اینصورت باید ۱۱ سانتیمتر از عرض دهنه کم کنیم.

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان گفت که محاسبه متراژ ساخت کرکره برقی پارکینگی، عامل مهمی برای عملکرد درست کرکره پارکینگ و همچنین طول عمر آن می‌باشد. در این راستا شرکت متین هوشمند سازنده انواع کرکره برقی، درب شیشه ای اتوماتیک و سایبان چتری و برقی، با ۱۵ سال سابقه و داشتن تیم متخصص آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز است. برای اطلاعات یافتن از فروش کرکره برقی و دریافت مشاوره، با ما تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *